Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 apr 2025 17:38

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Overleden porsche liefhebber 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Overleden porsche liefhebber
Waar begin ik met mijn bericht,

Zondagavond laat is Wilko Graus overleden. Ik heb Wilko leren kennen in 2000. Ik heb een autopoetsbedrijf en hij kocht een van zijn eerste boxters. Hij twijfelde nog of het een zwarte of een zilveren moest worden. Het werd een zwarte waarvan hij genoot. Ik ken hem sinds die tijd als auto-, maar vooral als Porsche liefhebber, pur sang. Enkele Boxters later kocht hij een paar jaar geleden een 997 4S, alles zwart, alleen rode klauwen en rode gordels, met turbo wielen. Voor het uiteindelijke bezit genoot hij er al enorm van. Hij leefde er naar toe en toen het zover was, nam hij gewoon vrij om te rijden en te genieten.

Ik heb Wilko leren kennen als een echte kenner (wandelende encyclopedie) liefhebber, maar ook een heerlijk enthousiaste, integere, belangstellende man. Kwam vaak langs voor een bakkie of wanneer hij wat nodig had. Altijd feest!

Zonder enige waarschuwing vooraf overleed hij afgelopen zondag op 48 jarige leeftijd. Stond midden in het leven, fijne vrouw, mooie plek om te wonen, goed bedrijf, fijne collega's en compagnons en dan dit.????? Onbegrijpelijk!!!!!

Wilko verdient een indrukwekkende uitvaart. Dat zal het alleen al worden door de vele aanwezigen en alle positieve zaken die zij al hebben geuit over hem.

Samen met zijn beste vriend zouden wij wat extra willen toevoegen.

Wij willen bij deze iedere Porsche liefhebber in Brabant en omgeving vragen, met je eigen Porsche aanwezig te zijn bij de aanvang van zijn crematie. Gewoon als dienst / gebaar van de ene Porsche liefhebber naar de overleden liefhebber. Dat heeft hij gewoon verdient. Ik wil jullie dan ook vragen, dat wanneer het maar enig zins kan, aanwezig te zijn als de rouwstoet aankomt en een erehaag voor hem te vormen. De crematie zal plaatsvinden vrijdag as om 13.30 uur in het Crematorium Maaslanden
Abt van Engelenlaan 1
5253 VN Vlijmen

We willen jullie vragen om er dan om 13.00 uur te zijn om tijdig op te kunnen stellen voordat de rouwstoet aankomt.

Ons verzoek is nogmaals; Kun en wil je aanwezig zijn om een erehaag van Porsches te vormen, dan zou dat bijzonder zijn voor een Porscheman als Wilko. Als je er om 13.00 uur bent zal er iemand zijn om het e.e.a. aan te sturen.

Wij zouden het echt zeer op prijs stellen om deze Porsche man 'in hart en nieren' op deze manier een laatste groet mee te kunnen geven. Hierbij gelden zeker ook de aantallen.

Wij hopen op jullie bereidheid en medewerking.

Ton Nuy
Martin de Ridder
e.v.a.

28 sep 2011 23:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
M140i
Bericht Re: Overleden porsche liefhebber
Veel sterkte voor Marjon, familie en vrienden.

28 sep 2011 23:56
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik vergat even mijn contact gegevens te vermelden.

Martin de Ridder
06 - 24 69 66 49
martinderidder@ziggo.nl

Voor het geval je van tevoren wat wilt vragen of laten weten.

Alvast dank

29 sep 2011 0:00
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Ik wens de familie, vrienden en andere dierbaren van Wilko veel sterkte toe in deze donkere dagen. 48 jaar is echt te jong. Ik zou graag mijn respect willen betuigen aan een mede liefhebber maar helaas ben ik op dit moment niet in het bezit van een Porsche.

Mijn gedachten zullen komende vrijdag uitgaan naar het afscheid van een liefhebber.

29 sep 2011 0:04
Profiel
PorscheForum Rookie
Martin
Ik ben er zoals je weet. Ik zit nu op drie Porsches maar ga morgen naar Porsche Zuid om te kijken wat Paul van Splunteren kan betekenen voor zijn (ex) klant Wilko. Ook heb ik alle Porscheclubs in Nederland benaderd en gevraagd of zij mijn oproep naar hun leden willen doorzetten.
Nu maar hopen op een goede opkomst. Hij verdient het zo en het zou zo'n opsteker zijn voor zijn vrouw.
Met vr Gr.

Ton Nuij
Vriend van Wilko

29 sep 2011 0:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Is dit morgen as vrijdag?
Ik zou namelijk willen komen.

mijn condolaties voor familie en vrienden.

29 sep 2011 11:17
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Pff.....48...steeds jonger en steeds vaker. Ik kijk even wat ik kan doen morgen. Adres is helaas al bekend...

Heel veel sterkte voor de nabestaanden, wat een schok.

29 sep 2011 13:12
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85
Leiden
Sterkte met dit onverwachte verlies. Dat er morgen een mooie erehaag mag staan!

29 sep 2011 13:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bedankt voor de reacties en het medeleven. En wat fijn om te horen dat u wilt komen. En wat betreft de andere vraag, ja dit was mijn eerste kennismaking met dit mooie Porsche forum. Maar zeker niet het laatste. Ik ben zelf in het bezit van een Porsche Boxster al bijna 10 jaar. Ik zal dus mijn profielgegvens verder invullen als de grootste drukte achter de rug is om verder kennis te maken met de overige forum leden.
Maar de reden van mijn bezoek aan dit forum is dat mijn zeer goede vriend Wilko, een Porsche liefhebber in hart en nieren gedurende de laatste 15 jaar, zondag j.l. zeer plotseling is overleden aan een hartfalen. Nu deed het mij en een andere vriend van Wilko (Martin de Ridder) zo pijn dat iemand zoals Wilko ons zou gaan verlaten zonder een Porsche groet in welke vorm dan ook. Wij zijn daarom de publiciteit gaan zoeken, waaronder dit medium, om te proberen een beroep te doen op Porsche liefhebbers teneinde een gepast afscheid aan te bieden aan Wilko. Zo zijn er al een aantal toezeggingen binnen voor deelname aan de rouwstoet. En hier zijn wij heel erg gelukkig mee. Dus mocht u willen besluiten om morgen alsnog deel te nemen dan bent u meer dan welkom. Ik zal hierna nog even een extra bericht op dit forum plaatsen met de planning van de dag morgen.
Allen bedankt dat ik dit forum mocht gebruiken voor deze hartekreet.
Met vr Gr.
Ton Nuij.

29 sep 2011 17:04
Profiel
PorscheForum Rookie
Morgen is de uitvaart van Wilko zoals je weet en ik ben druk in de weer om een aantal Porsches voor het crematorium te krijgen als een eerbetoon aan Wilko.
Nou was dit aanvankelijk zonder medeweten van Marion. Maar nu ben ik zojuist bij de begrafenisonderneming geweest met de vraag waar we eventueel een aantal Porsches mogen parkeren bij het crematorium. De begrafenisondernemer, ook een autoliefhebber toevallig, vond dit zo'n geweldig idee dat hij meteen Marion heeft gebeld. Dit was eigenlijk niet de bedoeling, maar toen werd Marion ook erg enthousiast en vindt het een geweldig gebaar van alle Porsche vrienden.
In plaats van rechtstreeks naar het crematorium te komen leek het de begrafenisondernemer veel indrukwekkender om vanaf het rouwcentrum waar Wilko ligt opgebaard in een stoet naar de woning van Wilko en Marion te rijden in Engelen en van daar uit naar het crematorium in Vlijmen.
Het zou voor alle nabestaanden een prachtige herinnering zijn als wij onze medewerking hieraan willen verlenen.

De gang van zaken zou er dus als volgt uit komen te zien:

* 11.45 uur verzamelen van de Porsches bij het rouwcentrum. Klopper & Kramer BV,        begrafenisondernemer, Salvador Allendelaan 5, 5231 BZ te 's-Hertogenbosch. De heer Roland Kramer bied u daar graag een kopje koffie aan in de aula.
* 12.15 vertrek rouwstoet voorafgegaan door de rouwauto met Wilko, vervolgens daarachter de Porsches, en daarachter de rest van de rouwauto's voor de naaste familie, naar Engelen. Ophalen Marion.

* 12.30 uur vertrek complete stoet naar crematorium te Vlijmen. De begrafenisondernemer wil de snelweg vermijden en een mooie route door de polder kiezen. Dit is maar ca 5 km.

* bij aankomst op het crematorium bij binnenkomst RECHTDOOR  rijden. Op deze lange oprijlaan is zowel links als rechts parkeergelegenheid alleen voor Porsches. De rest van de rouwstoet kan dan tussen de Porsches door zijn weg vervolgen naar de ingang van het crematorium.

Vast bedankt voor uw medewerking.

Ton Nuij  ( u mag mij altijd bellen voor eventuele vragen) 06-51211311
Martin de Ridder
Vrienden van Wilko

29 sep 2011 17:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster 987 Audi A4 avant 2.0tdi 2009
Noord Brabant
Hallo Martin,

Zoals gezegd ga ik mijn uiterste best doen om morgen hierbij te zijn, enorme waardering voor de vriendschap die jullie tonen op deze manier. :res:

Leon

29 sep 2011 21:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Hartelijk bedankt voor je toezegging voor morgen.
Gr.
Martin

29 sep 2011 21:32
Profiel
PorscheForum Rookie
Geachte lezers,

Het plan is iets gewijzigd. Het wordt wel een erehaag bij het crematorium, maar we gaan ook een rouwstoet vormen met voornamelijk Porsches. Dat zal zijn van Salvador Allendelaan nr 5, 5231 BZ in Den Bosch. Iedereen die komt wordt ontvangen met een kop koffie. De Rit van Ongeveer 5 km gaat naar Engelen om zijn vrouw op te halen. Dan gaan we binnendoor, ook ongeveer 5 km naar het crematorium in Vlijmen. Is dat niet een geweldig eerbetoon?

Wij hopen erg op jullie medewerking

PS: Het is inderdaad vandaag.

Groet,

Martin en Ton

30 sep 2011 7:44
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Naar alle waarschijnlijkheid zal de stoet voorbij mijn huis komen rijden. Helaas dat ik aan het werk ben anders was ik zeker van de partij. Veel sterkte allemaal.

30 sep 2011 11:31
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Excuus, maar ik zit in Ede op kantoor en kan helaas er niet bij zijn dit keer.

30 sep 2011 11:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]