Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2025 16:24

Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Hessing failliet... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Noord-Limburg
Bericht Hessing failliet...
http://www.nu.nl/economie/2711840/autob ... lliet.html

Dus, ben benieuwd wie de boedel gaat veilen en of het wat interessants oplevert. Zal wel weer tegen >marktprijzen gaan, uitzondering daargelaten.

10 jan 2012 16:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Hessing failliet...
Deuren zijn per direct gesloten...

Je zult maar net een fikse aanbetaling gedaan hebben op een bestelde auto! :pale:

10 jan 2012 16:43
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Ik snap dit niet helemaal. Hessing kan dan wel failliet zijn vanwege de schuld aan Louwman, maar dat wil niet zeggen dat zijn bedrijf insolvabel is. Als ik de curator zou zijn zou ik kijken of ik de dealer in zijn geheel ergens anders onder zou kunnen brengen in plaats van de boedel in de veiling te gooien.

10 jan 2012 17:14
Profiel
964 C2
Helaas, weer zoveel mensen op straat en een aantal hun geld kwijt. :(

Ben in de vestiging bij De Bilt wel eens binnen geweest.
Ken ook de sollicitatieprocedure en de werknemers voorwaarden. Had er persoonlijk nooit willen werken.

10 jan 2012 17:15
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
sandelow schreef:
Ik snap dit niet helemaal. Hessing kan dan wel failliet zijn vanwege de schuld aan Louwman, maar dat wil niet zeggen dat zijn bedrijf insolvabel is.

Hoe bedoel je dat precies?

10 jan 2012 17:17
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Gegeven het feit dat het faillisement van Hessing niet de oorsprong heeft in de bedrijfsvoering, maar vanuit een transactie die niets met de auto-dealer te maken heeft neem ik aan dat er met de auto dealer zelf 'niets' (niet helemaal waar, want vanwege de geruchten namen nieuwe orders en onderhoud af) aan de hand is.

In dit geval zou de dealer een lopend bedrijf zijn met een positief eigen vermogen. Het verkopen van de auto dealer zou dan meer op moeten leveren dan het verkopen van de boedel.

Nu liquideren ze de zaak waardoor het door mij veronderstelde positieve eigen vermogen in de auto-dealer vernietigd wordt.

Wat zie ik over het hoofd?

10 jan 2012 17:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord-Limburg
Misschien waren de nevenactiviteiten nodig om de autozaak draaiende te kunnen houden. En nu dat dus mis is gelopen... :pale:

10 jan 2012 17:26
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Maar dat hele Park Bloeyendael heeft nog geen cent opgeleverd als ik het goed begrijp. Dus als de funding voor de autodealer daar vandaan had moeten komen, dan was de dealer al lang failliet geweest.

Of er zouden andere nevenactiviteten geweest moeten zijn die de autodealer in de lucht gehouden hebben.

10 jan 2012 17:30
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Another one bites the dust... :cry:
kwam als jongetje regelmatig langs de showroom in De Bilt, en had me onlangs nog voorgenomen om de huidige locatie eens te bezoeken.
Hoop dat het bedrijf kan worden voortgezet.

10 jan 2012 17:37
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
sandelow schreef:
Gegeven het feit dat het faillisement van Hessing niet de oorsprong heeft in de bedrijfsvoering, maar vanuit een transactie die niets met de auto-dealer te maken heeft

Dat had ik dan niet begrepen? Volgens mij is die Louwman transactie ter financiering van de voorraad?

-Edit-Vastgoedgedoe even gemist :evil: :roll:

10 jan 2012 17:46
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Volgens http://www.ftm.nl/original/wordt-hessin ... neden.aspx heeft Louwman aan Hessing €10M geleend voor de realisatie van Park Bloeyendael.

10 jan 2012 17:49
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
En maar gek doen met idioot veel geld van een ander voor allerlei gekkigheid zoals die showroomgeluidswal. Jammer voor het personeel en gedupeerde klanten maar voor de rest lig ik er niet wakker van. :popcorn:

10 jan 2012 18:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Mijn idee ook, megalomane ondernemers gaan allemaal op hun bek......heel erg jammer voor de werknemers maar mogelijk heeft het een ' zuiverende' werking...

10 jan 2012 18:51
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
ach, 't is sinds 2008 al een zure tijd om dure auto's te verkopen...

10 jan 2012 18:55
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Ik vind die showroom-geluidswal helemaal niet zo gek ... en zolang het mijn geld niet is, wat daar in zit ... :popcorn:

10 jan 2012 18:57
Profiel WWW Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Franz schreef:
Jammer voor het personeel en gedupeerde klanten maar voor de rest lig ik er niet wakker van. :popcorn:

Ik toch wel, schrik er van :oops: :cry:
Zoveel bekende bedrijven in zo'n korte tijd :scratch:
Ginaf had ook al een doorstart, nou dat is toch een bedrijf dat al jaren goede producten maakt :idea:
Nee jongens dasniebest :wink:

10 jan 2012 18:57
Profiel
Moderator
PF #57
wat ik niet begrijp. Dat Parc Bloeyendael is gepland op de plek van de oude showroom hier om de hoek in de Bilt. Echter, er is nog geen ruk aan gedaan behalve een ander hekkie erom gezet en een bord in de tuin met wat ze willen gaan bouwen. Verder zijn ze al twee jaar bezig die villa's te verkopen, met - naar ik begreep - weinig succes. Dus hoe ze daar nou aan failliet gaan is mij onduidelijk. Oude showroom langs de utrechtseweg in De Bilt staat er ook nog gewoon (leeg weliswaar).

Citaat:
De vraag is wie er nog meer geld moet hebben van Hessing. Naast deze bekende ellende doen ook de geruchten ronde dat klanten massaal hun sleeën liever ergens anders laten onderhouden. De kans bestaat immers dat deurwaarders op een morgen aankloppen en alles confisceren, inclusief de auto’s die daar voor onderhoud geparkeerd staan. De vlucht van klandizie heeft desastreuze gevolgen voor de dagelijkse nering van Hessing.

Aha, dat helpt natuurlijk niet.

Blijft de vraag waar die 10 mio gebleven is, als er nog niks 'verkocht' is. Ze zullen toch niet voor 1 mio een hek en een bord hebben laten maken en voor 9 mio brochures gedrukt? En een partij als Hessing moet toch wel 10mio kunnen ophoesten? Of overschat ik ze nou zo erg... :scratch:

10 jan 2012 19:56
Profiel
PorscheForum Rakker
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.
Regio Den Haag
Tja, je gaat niet failliet aan een gebrek aan winst maar aan een gebrek aan liquiditeiten.

Als men bij het financieren van de nieuwe showroom er van uit is gegaan dat de oude locatie binnen aanzienbare tijd ettelijke miljoenen gaat opbrengen en dat gebeurt dan niet dan kun je nog zoveel land of een oude showroom hebben en zelfs een positief vermogen maar dan ga je toch failliet.

Zie het als mensen die hun oude huis niet verkocht krijgen. De rente op de overbruggingslening gaat je dan opbreken. Misschien is die overbruggingslening afkomstig van Louwman....

10 jan 2012 20:03
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
@horn Wat ik daarvan begrijp; Hessing heeft €10M moeten lenen van Louwman om in dat project te stoppen. Wat er precies mee gebeurd is, geen idee, maar doordat Louwman die €10M nu opvraagt en dat bedrag niet aanwezig is heeft Louwman beslag laten leggen op de dealer met het faillisement tot gevolg.

10 jan 2012 20:10
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Olaf schreef:
Ik vind die showroom-geluidswal helemaal niet zo gek ... en zolang het mijn geld niet is, wat daar in zit ... :popcorn:

In veel gevallen krijgt de Belastingdienst en het UWV de gemaakte kosten niet of gedeeltelijk terug dus indirect betaalt de belastingbetaler netjes aan een faillissement mee.

10 jan 2012 20:16
Profiel
Moderator
PF #57
sandelow schreef:
@horn Wat ik daarvan begrijp; Hessing heeft €10M moeten lenen van Louwman om in dat project te stoppen. Wat er precies mee gebeurd is, geen idee, maar doordat Louwman die €10M nu opvraagt en dat bedrag niet aanwezig is heeft Louwman beslag laten leggen op de dealer met het faillisement tot gevolg.

begreep ik ook. maar ik vroeg me af: je leent 10 mio om huisjes te bouwen. je bouwt geen huisjes, maar bouwt een website en drukt wat folders. waar is de rest van die 10 mio dan... (Frits Hessing zelf zal er best prima uitspringen en die 10 mio niet uit eigen zak willen bijpassen gezien het succes van zijn bungalowparkje...)

Wel chique nieuwbouw voor megaprijzen (644 m2 groot penthouse voor 3.8 mio... :shock: ) http://www.parkbloeyendael.nl/

10 jan 2012 20:19
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Franz schreef:
Olaf schreef:
... en zolang het mijn geld niet is, wat daar in zit ... :popcorn:

.. dus indirect betaalt de belastingbetaler netjes aan een faillissement mee.

Zoals ik al schreef :arrow: en zolang het mijn geld niet is, wat daar in zit :wink:

.. volg je het nog ?

10 jan 2012 20:22
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Citaat:
Naast deze bekende ellende doen ook de geruchten ronde dat klanten massaal hun sleeën liever ergens anders laten onderhouden. De kans bestaat immers dat deurwaarders op een morgen aankloppen en alles confisceren, inclusief de auto’s die daar voor onderhoud geparkeerd staan. De vlucht van klandizie heeft desastreuze gevolgen voor de dagelijkse nering van Hessing.

Je mag toch verwachten dat (veel) klanten van Hessing beter weten :roll:

10 jan 2012 20:24
Profiel
Moderator
PF #57
want? wij hebben ook ooit te maken gehad met een leverancier van ons die failliet ging waarna wij al onze servicestoeltjes die ter reparatie bij hem stonden konden terugkopen van de curator... :evil:

10 jan 2012 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
horn schreef:
sandelow schreef:

begreep ik ook. maar ik vroeg me af: je leent 10 mio om huisjes te bouwen. je bouwt geen huisjes, maar bouwt een website en drukt wat folders. waar is de rest van die 10 mio dan... (Frits Hessing zelf zal er best prima uitspringen en die 10 mio niet uit eigen zak willen bijpassen gezien het succes van zijn bungalowparkje...)

Wel chique nieuwbouw voor megaprijzen (644 m2 groot penthouse voor 3.8 mio... :shock: ) http://www.parkbloeyendael.nl/

Goede vraag, ik heb geen idee. Uiteraard zal je een en ander moeten betalen aan vergunningaanvragen, maar als ik je goed begrijp is er nog geen schep de grond in gegaan op het terrein, dus daar zullen ook geen kosten gemaakt zijn.

Daarom snap ik deze gang van zaken ook niet. Als het puur en alleen die lening is voor het project, dan zou je de dealer niet hoeven te liquideren. Die zou je dan aan de hoogste bieder verkopen.

Laatst bijgewerkt door sandelow op 10 jan 2012 20:28, in totaal 1 keer bewerkt.

10 jan 2012 20:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 93 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende