Auteur |
Bericht |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
 Taalkundig ge(k)leuter
kopen. let een beetje op je taal steffie.
_________________________________________ oud is beter
|
14 dec 2011 11:57 |
|
 |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
 Re: porsche 993
Let is met een hoofdletter Wolf, evenals de naam die je noemt. Dank. Stephan
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
Laatst bijgewerkt door $TEEF op 14 dec 2011 12:01, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 dec 2011 12:00 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Wat voor horloge past er nu bij die laatste Benz?
|
14 dec 2011 12:00 |
|
 |
$TEEF
|
Een oude Rolex butser zonder parel... 
|
14 dec 2011 12:01 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
indeed, form follows function... geen toeters en bellen en bling.
|
14 dec 2011 12:03 |
|
 |
$TEEF
|
Zijn we het eens vriend? Toeters, bellen en bling is qua zinsopbouw beter trouwens.
|
14 dec 2011 12:06 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
neen, je bedoelt dat jij dat mooier vindt... maar ik niet... 
|
14 dec 2011 12:09 |
|
 |
$TEEF
|
indeed is een bevestiging, ouwe receptenkrabbelaart 
|
14 dec 2011 12:15 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
taalkundig mooier, jij snappie?
|
14 dec 2011 12:17 |
|
 |
$TEEF
|
 Re: Taalkundig geleuter
Wolf, we zijn afgesplitst man... met dat taalgeleuter van je.. bravo  Henk, ik denk dat ik ook namens Wolf spreek;  excuses voor deze onnodige extra werkzaamheden...
|
14 dec 2011 12:26 |
|
 |
Henk
PF # 136
|
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
14 dec 2011 12:30 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
WTF. Ik stap NU over.... 
|
14 dec 2011 12:47 |
|
 |
Subdriver
Curaçao
|
Hij is leuk Henk 
|
14 dec 2011 13:34 |
|
 |
leander
Brabant - Westland
|
Ik heb beslist of besloten?
Jij kan of jij kunt?
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
14 dec 2011 16:35 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Ik heb beslist, wij hebben besloten 
|
14 dec 2011 17:20 |
|
 |
Sigrid
964 C2
|
Maar ik heb besloten dat jij niks kan en je kunt het ook niet leren. Uitleg nodig.......google 
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
14 dec 2011 18:06 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ken het zijn dat ik u ergens van kan?
|
14 dec 2011 18:24 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Wat Kan kan kan Kan alleen, wie kent de slogan nog 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
14 dec 2011 18:59 |
|
 |
Sigrid
964 C2
|
Ik 
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
14 dec 2011 19:15 |
|
 |
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2S
op zoek naar...DEN HAAG
|
hoe kan het ook anders 
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & Footcare
|
14 dec 2011 19:19 |
|
 |
Ferdi's Porsche
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.Regio Den Haag
|
Een echte taalvirtoui...taalvortuee....taalvurtio... WTF kijk zelf maar... http://www.youtube.com/watch?v=eHnpjsR5q6g
|
14 dec 2011 20:57 |
|
 |
horn
PF #57
|
besloten en beslist - blijft leuk om mensen die zeggen goed in taal te zijn toch te laten twijfelen...  Taal blijft een hobby en elk jaar weer een uitdaging om onder de 10 fouten te blijven bij het Nationaal Dictee.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 dec 2011 21:01 |
|
 |
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
1. De tijden zijn in zoverre interessant dat ze kakofonisch zijn; je moet bijwijlen je oren dichtstoppen tegen het tenhemelschreiende geblabla van de muezzins van de eeuwige vergelding in het ene oor en dat van de filistijnen van het geperoxideerde ressentiment in het andere. 2. Geüpgradede Hoekse en Kabeljauwse twisten: de shoarmabakkers versus de aardappeleters, allen met vuvuzela’s bewapend; hun zuurstofarme hersentjes verkleinen je wereld en brengen haar binnen de afrastering van hun woestijngod of hun karikaturale weergave van joods-christelijke axioma’s en verlichtingsidealen. 3. Die boeroepers nemen het licht juist weg met hun stijlmiddelen van de provocatie en de daarbij behorende inflatoire hyperbolen, terwijl de man in het midden, de verdediger van de orde, mijmert over een vreedzame stadssamenleving zoals bijvoorbeeld het Oost-Galicische Lemberg eens was. 4. Lemberg, dat multinationale en multilinguïstische Habsburgse babylon, die co-existentie van Asjkenazim, Roethenen, Polen, Duitsers, Armeniërs – door en door tolerant uit noodzaak en goede wil, laisser faire opgetuigd met een civilisatorische missie en een architectonisch mozaïek van gotiek, neoclassicisme en art deco. 5. Nochtans werden de tijden ook toentertijd interessant en viel de stad achtereenvolgens toe aan het gerestaureerde Polen, nazi-Duitsland en de Sovjet-Unie – haar namen waren Lemberg, Lwów en Lviv, de Polen en Armeniërs waren verdreven en de Joden uitgeroeid. 6. Hun huizen werden nu bewoond door Oekraïners; enigszins beduusd namen zij die verrukkelijke, lege stad in. Lemberg werd het failliet van de vroegtwintigste-eeuwse multiculturaliteit, alleen zijn begraafplaatsen spreken nog in vele talen. 7. Wie zullen straks de halflege flatwijken van Amsterdam, Culemborg dan wel Gouda innemen als hun bewoners zijn verjaagd door de dompteurs van de thymotische woede, wier dromen de nachtmerries van de eerste-, tweede- en derdegeneratieallochtonen zijn? 8. Opzichtig negeren zij die wet van consciëntieus bestuur die door het taoïsme wordt gepostuleerd: regeer de staat zoals je een klein visje bakt (behoedzaam). Aldus het Groot Dictee der Nederlandse Taal 2010. Gelukkig jippie we allemaal zo.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
14 dec 2011 22:15 |
|
 |
Sigrid
964 C2
|
Harald zit nu driftig te schrijven(NL 1).......ik ben er na een paar jaar mee gestopt, de lol was er af.
Vraag Mag je beslissen en besluiten door elkaar gebruiken in een zin als: We moeten over die netelige kwestie morgenavond toch eindelijk iets beslissen/besluiten?
Antwoord Ja, maar er is wel sprake van een accentverschil. Bij het gebruik van beslissen ligt de nadruk op het doorhakken van een knoop, zodat aan bestaande onzekerheid een einde gemaakt wordt; bij besluiten ligt het accent op na rijp beraad komen tot een keuze tussen alternatieven.
Toelichting De oorspronkelijke betekenissen van besluiten zijn: (a) 'in zich bevatten' en (b) 'beëindigen'. Denk bijvoorbeeld aan:
(1) Die interpretatie zit in deze theorie al besloten.
(2) De bijeenkomst werd besloten met het zingen van het Wilhelmus.
Daarvan afgeleid zijn de betekenissen: (c) 'concluderen' en (d) 'na beraadslaging tot een beslissing komen'.
Het werkwoord beslissen betekent: (a) 'de discussie beëindigen door het nemen van een besluit', (b) 'een doorslaggevende stem hebben' en (c) 'de uitslag vaststellen'.
De betekenissen (d) van besluiten en (a) van beslissen overlappen elkaar in hoge mate.
Voorbeelden van de betekenissen (b) en (c) van beslissen:
(3) Uiteindelijk beslist de jury.
(4) De examencommissie zal morgen beslissen wie er geslaagd zijn en wie niet.
|
14 dec 2011 22:19 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Dat staaft mijn zin; "ik heb beslist, wij hebben besloten" volledig. 
|
14 dec 2011 22:59 |
|
|