Auteur |
Bericht |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
 Het noodlot zal je maar overkomen.
Sorry jongens voor dit filosofisch topic, maar zo voel ik het. We rijden allemaal in zeer snelle auto's en voor het merendeel in Porsche's. Of ze nu nieuw zijn of wat ouder snel zijn ze allemaal. De oudere type's zijn veel lichter en hebben minder veiligheidsvoorzieningen en de nieuwste zijn allemaal loeizwaar maar bomvol met allerlei attributen die ons beschermen maar ook weer een fikse topsnelheid bereiken Zo ook mijn 993 van 15 jaar oud maar denk dat de teller moeiteloos naar de 300 kan gaan Als ik jullie lees doen we er ook alles aan om de auto's zo veilig mogelijk te maken, goede banden met de juiste code's en aan de remmen wordt ook veel aandacht aan besteed. Kortom de Porsche's zijn meest in topconditie Zo ook onze Prins Friso, jaren komen ze al in Lech en zijn goed geoefend en hebben een begeleider bij hun. Maar toch gaat het fout en als iemand toch in de gaten wordt gehouden zijn hun dat wel. Dan treft toch gewoon het noodlot jou Zo ook precies een jaar geleden ging mijn vrouw Saskia voor een operatie naar het Radboud Zkh. Het was een operatie aan haar hypofyse en lieten ons zeer goed voorlichten en werden ook lid van deze stichting. De beste arts en het beste Zkh was het Radboud en de prof deed zeer veel van deze ingrepen. Bij het inteek gesprek sloeg hij mij op de schouders, met een fikse week is ze weer thuis. Wat maar fout kon gaan ging ook fout en lag weken in coma, ze zit nu bij me in de kamer en denkt dat ik haar vader ben Joh wat heb ik een jaar achter de rug dat willen jullie niet weten, vandaar dit topic. Je kan heel veel dingen doen maar als het noodlot jou treft ben je gewoon de jeweetwel 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
25 feb 2012 11:42 |
|
 |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
 Re: Het noodlot zal je maar overkomen.
Hans,
Weet niet zo goed wat ik moet plaatsen. Sterkte lijkt me in ieder geval op zijn plaats.
Erik
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
25 feb 2012 11:55 |
|
 |
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
tjesus, wat een verhaal zo zie je maar dat ieder huisje heeft zijn kruisje: sterkte met je situatie. idd, ben zelf fanatiek wintersporter en doe ook weleens een vers spoortje trekken maar de gevaren..... als jouw tijd gekomen is dan ga je gewoon! je kan nog zoveel aan vanalles doen, regelen en checken maar bad luck; daar valt niks tegen te beginnen! tegenwoordig, met 2 kinderen en 3e lid vd familie op komst (hondje  ) en een eigen zaak ben ik braaf ski-burger en blijf ik netjes op de piste en check elke dag de lokale weersverwachtingen. jahaaaa, en op weg naar Austria viel het mezelf al op dat ik tegenwoordig 'laid back' op de autobahn rij en niet meer zo loop te jagen.....uurtje later aankomen, prima! vroeger standaard links rijden en doorblazen, nu in het midden en straks als het zo doorgaat tussen de vrachtwagens haha ik tel mijn zegeningen (heb ook weleens letterlijk tijdje in de sneeuw gezeten  ) en geniet vh leven, het duurt maar even....
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
25 feb 2012 11:59 |
|
 |
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Verhaal om sprakeloos van te worden, evenals het verhaal Friso. Gun je niemand. Sterkte Was het ergste wat we meemaakten maar het gevoelige IMS Lager van motoren..
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
25 feb 2012 12:02 |
|
 |
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Hans, Helder verhaal en heel wat dat je het hier wilt delen. Schoot vol aan het eind van je verhaal. Noodlot kan een ieder gebeuren. Je hoopt dat het aan je deur voorbij gaat. Je kunt er niks aan doen. Je hebt gelijk dat je alles probeert om het noodlot niet te tarten. Jij beseft nu als geen ander wat het is om machteloos te staan terwijl je denkt alles goed voor elkaar te hebben. Sterkte en probeer je nieuwe situatie hoe zwaar ook een plek te geven om verder te kunnen. Ivo
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
Laatst bijgewerkt door Ivo 3.6 op 25 feb 2012 12:12, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 feb 2012 12:08 |
|
 |
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Molen, ook ik ben stil na het lezen van je topic. Inderdaad, we nemen veel voor vanzelfsprekend, maar het kan zo anders lopen.
Ik hoop dat je desondanks ook af en toe kunt genieten.
Anne
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
25 feb 2012 12:09 |
|
 |
996Tom
ex. 993 '93, ex. 968 '92.
Nu 996 C4
|
Hoi Hans,
de schrik zit er bij iedereen flink in, heb je net een PB-tje gestuurd.
Heel heel veel sterkte.
Thomas
_________________________________________ "Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari
|
25 feb 2012 12:11 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Dat is een goede wat Anne aangeeft, had het er laatst nog over Reed vele malen van Nijmegen naar Haarlem en als je dan in de avond Nijmegen uitrijd wist ik, met een uurtje ben ik bij de ArenA. En hoe gek het ook klinkt, kon toch nog genieten van het rijden met de auto. Een mens zit toch vreemd in elkaar, vele mensen gaven aan wat een gedoe zo'n eind te rijden maar ik ontspande me gewoon Herkenbaar 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
25 feb 2012 12:17 |
|
 |
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Hans, volgens mij begrijp ik wel wat van je recentere postings (kan het mishebben) die teruggaan naar vroeger toen alles nog onbezorgd leek te zijn, sterkte met de nieuwe situatie - moet echt zwaar zijn om je zo machteloos te voelen Thomas
|
25 feb 2012 12:22 |
|
 |
horn
PF #57
|
Onwijs veel kracht en sterkte Hans.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 feb 2012 12:32 |
|
 |
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Zeker herkenbaar. Om te ontspannen ga ik graag een stuk sturen met de Porsche. Het dwingt je om aandacht voor andere dingen te hebben, maar ook even in een eigen cocon te zitten om na te denken terwijl je geniet van het Porsche-gevoel.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
25 feb 2012 12:38 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Ik kan me nog goed voor de geest halen dat je even, samen met je charmante vrouw, aan kwam waaien om iets bij mij op te halen .... en nu - lopen de rillingen over m'n rug bij het lezen van je verhaal - ondanks dat we al wisten dat het niet zo best (meer) met Saskia is.Wens je dan ook heel veel sterkte en de moed om zelf goed en positief denkend in dit leven te blijven staan. Hou je taai, Hans 
|
25 feb 2012 12:49 |
|
 |
Sigrid
964 C2
|
Mooi Ivo, die cocon. Gelukkig probeert Hans dat ook regelmatig, maar stap je er weer uit, dan is en blijft daar de realiteit. Hans we houden contact, hou je haaks, zorg goed voor je zelf, daar heeft Saskia ook baat bij 
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
25 feb 2012 12:54 |
|
 |
erwin996
M140i
|
Sterkte Hans! In ieder geval heb je nog je eigen leven en kun je je goed uiten, dat scheelt.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
25 feb 2012 12:57 |
|
 |
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Het noodlot is idd iets wat iedereen kan overkomen! Ik ben 14 dagen geleden in Nederland op bezoek geweest bij een vriendin,die eind vorig jaar een herseninfarct heeft gehad! Ik ken haar al vanaf dat ik nog in de luiers liep,dus mijn leeftijd! Wat een zielig hoopje mens is ze nu geworden,van de ene dag op de andere. Hans sterkte,hou je taai!
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
25 feb 2012 13:43 |
|
 |
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
25 feb 2012 14:01 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
De rillingen over mijn rug, een brok in mijn keel, vreselijk dit nieuws Hans, echt zwaar .....
Ik dacht het topic gaat over dat we hard rijden en we ons niet bezig houden met de gevaren daarvan
kan me daar overing in vinden rij zelf te hard zonder echt te beseffen hoe kwetsbaar wezijn
dat het topic mij Dan ook echt raakt, maakt het wel weer duidelijk dat er wat meer bezef mag zijn van het leven dat ik leef.
Hans,jij en je vrouw saskia en de kinderen heel veel sterkte.
Mocht je op pad zijn om Te ontspannen met de p altijd welkomvoor een glas Wijn
Robert
_________________________________________ remmen is angst
|
25 feb 2012 14:19 |
|
 |
Buco
Boxster-S 2007Bergen op Zoom
|
Phoe wat een verhaal man. Eigenlijk verwacht je zoiets niet echt hier op het Porscheforum. Je denkt dat iedereen alles goed voor elkaar heeft en in voorspoed leeft. Kijkje achter de schermen, zoals bijvoorbeeld bij Hans, schudt je dan wel effe wakker, zo ook de situatie van Friso overigens. Hans, 'gelukkig' kan je genieten van dat retourtje Nijmegen. Je bent tenslotte ook maar een mens, even ontspanning in zo'n situatie lijkt mij helemaal niet zo gek. Tegenover alle negatieve zaken in het leven mag (moet) ook best wat positiefs tegenover staan om zelf in balans te blijven. Uiteindelijk heeft ook jouw vrouw hier meer baat bij. Mij helpt het ook altijd om mijn gedachten even te resetten en gewoon heerlijk even nergens aan te denken behalve aan het autorijden en de auto zelf! Ook namens mij heel veel sterkte in deze situatie!
|
25 feb 2012 14:22 |
|
 |
Edd997
911 997 Speedster Look
|
@Hans,
Heb zelf een multi trauma opgelopen in 2009, dan staat je leven op zen kop. Zelf weet ik dat een verandering in je gezins leven meerdere treft. Het ergste vind ik dat je je vrienden en kennissen leert kennen op zo'n moment. En dat je naaste zeer belangrijk zijn in het mede verwerken. Hans, ik ken jou situatie niet, ma probeer idd ook nog te genieten, en als het gaat samen met je vrouw natuurlijk. Je leert nu de kleine dingen in het leven te waarderen,
sterkte.
|
25 feb 2012 15:03 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Het is voor degene naast de patient vaak nog zwaarder dan degene die 't betreft, machteloos aan de zijlijn kijken naar degene waar je van houdt. Niet makkelijk. Jouw post is even een uitlaatklep Hans, en ik hoop dat alle goede wensen en blijken van meeleven je weer een klein steuntje in de rug geven.
|
25 feb 2012 15:17 |
|
 |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Sterkte Hans.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
25 feb 2012 15:22 |
|
 |
Toon
|
gezondheid is het grootste goed dat we moeten koesteren. het kan morgen heel andres zijn idd.
Hans - veel sterkte gewenst. Kan me Saskia nog goed herinneren van die ontmoeting bij Theo in de Wijk ...
|
25 feb 2012 15:55 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Dat doet het zeker, bedankt Jurgen 
|
25 feb 2012 16:45 |
|
 |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
 Hi Hans, ik wist wel dat er 'iets' was gebeurd, maar dat het zo erg was wist ik niet. Sterkte voor jullie beiden. 
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
25 feb 2012 17:23 |
|
 |
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Hans, mijn wijze schoonvader zegt altijd: wat je overkomt kun je niets aan doen, wel hoe je er mee omgaat
Vreselijk wat jou overkomt, maar knap dat je ook nog van vele dingen kunt genieten. Blijven doen, zegt veel over jou als mens. Respect voor jou en sterkte!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
25 feb 2012 18:20 |
|
|