| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=17&t=35830 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Maarten [ 24 aug 2012 10:03 ] | |||||||||
Berichttitel: | Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. | |||||||||
Vooruit denken: het blijft lastig Uit het FD van vandaag:
|
Auteur: | Franz [ 24 aug 2012 12:18 ] |
Berichttitel: | Re: Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. |
Een auto met een nieuwwaarde van 19K die na 4 jaar nog 8,5K opbrengt vinden ze weinig??? |
Auteur: | sunnyfunny [ 24 aug 2012 12:50 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. | |||||||||
Kleine auto's zijn meestal iets meer waardevast, al heb ik daar geen eigen ervaring mee. De ANWB adviseerde dan maar je verkies te nemen! Daar zou ik toch eerst eens een rekensommetje op los laten. Zomaar je verlies nemen bij iets meer houderschaps belasting betalen. Bij die kleine/lichte diesels zal die belasting nog wel meevallen. Rijd zelf een diesel van 1345 kg en daar kan het bij ca 17000 km uit om diesel te rijden. Zeker als ik ook nog het verlies van inruil meeneem, dat kost toch altijd geld. En je weet wat je aan je eigen auto hebt...... |
Auteur: | mfh1968 [ 24 aug 2012 13:33 ] |
Berichttitel: | Re: Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. |
Kleine auto's waardevast, wij hebben een ds3 diesel nieuwheid circa 21 En we Krijgen nu tussen de 13 en de 15, zo'n 30% afschrijving is erg Veel moet ik zeggen |
Auteur: | ironpatje [ 24 aug 2012 13:36 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. | |||||||||
dat is per jaar 2625 euro waardevermindering, ik vind dat toch genoeg, en dat is ook de reden waarom ik nooit een nieuwe zal kopen, ik ga geen maand per jaar werken voor de waardevermindering van een auto.... (ik kocht 3 jaar geleden een Chrysler Grand Voyager, 2.5 diesel, bj 2000, 300.000 km, voor 3000 eur, altijd zonder problemen gereden, behalve heel in het beging, toen die om een onverklaarbare reden regelmatig stilviel (waarschijnlijk de reden waarom de vorige eigenaar hem wegdeed...), dit is echter door een goede garagist opgelost voor 75 euro, sindsdien zogeloos gereden (nu 350.000 km), ik zal nooit zoveel waardevermindering hebben....) |
Auteur: | Ewout [ 24 aug 2012 13:52 ] |
Berichttitel: | Re: Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. |
Mijn Espace schreef in het begin het dubbele af per jaar. Ik moet wel zeggen dat ik de volgende keer waarschijnlijk ook geen nieuwe meer neem. Voor 40K kun je veel leukere gebruikte auto's kopen. |
Auteur: | steef [ 24 aug 2012 14:55 ] |
Berichttitel: | Re: Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. |
Helaas kosten alle auto's geld, veeeeel geld. En er is geen 1 auto die geld oplevert. Alle auto's schrijven af, en indien niet, dan zitten er wel grove onderhoudskosten aan. Dus kan je het beter zo leuk mogelijk maken, en gewoon een ouwe Porsche kopen, een aantal jaren minder leeglopen dan de afschrijving van een nieuwe moderne auto, en vervolgens de auto met nog een redelijke waarde weer doorverkopen of inruilen. |
Auteur: | ChrisGT [ 24 aug 2012 15:43 ] |
Berichttitel: | Re: Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. |
Over 2 jaar is dat drama helemaal compleet, als al die 14% leasewagens uit hun contract lopen (incl. die van mij). Overigens had mijn punto een nieuwprijs van 20.500 en volgens mij krijg ik er na 2 jaar nog geen 13.000 voor terug. Zoals gezegd blij dat ie in de lease zit |
Auteur: | Ewout [ 24 aug 2012 15:47 ] |
Berichttitel: | Re: Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. |
Misschien gaan ze ooit eens inzien dat het ook niet zo goed voor het milieu is om auto's halverwege hun leven al te vervangen voor weer een nieuwe en komt er extra subsidie voor het instand houden van het degelijke duitse culturele erfgoed |
Auteur: | lindemans [ 24 aug 2012 16:03 ] |
Berichttitel: | Re: Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. |
Je Diesel verkopen, omruilen voor een vergelijkbare benzine auto. In concreto: EUR 4.000 bijleggen + vervolgens hogere brandstofkosten per km (liter benzine is duurder en je rijdt er minder ver mee) Dit om ca EUR 1.000 per jaar belasting te besparen. Ik zie de rationale niet hoor. Lekker oprijden die dingen ! |
Auteur: | Franz [ 24 aug 2012 16:37 ] |
Berichttitel: | Re: Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. |
Heel dat milieuvoordeel sloeg natuurlijk nergens op. Auto's met te dunne bandjes, kleine luchtfilters, belabberde airco en wat dan nog meer om zoveel mogelijk gewicht te besparen om aan dat lage verbruik te komen tijdens de metingen terwijl in werkelijkheid het verbruik veel hoger lag. Sterker nog, de uitstoot van een Golf GTI is bijvoorbeeld veel lager dan bij een Skoda Fabia 1.2 TDI bij 130 km p/u. De enige stimulans om in zo'n onding te gaan rijden is de fiscale meevaller en meer niet. De meeste motoren bestaan uit een 1.2 drie-cilindertje die je behoorlijk in de toeren moet houden om over een beetje koppel te beschikken. Dus al met al niet bijster interessant om zo'n auto als tweedehandsje te gaan rijden zonder de fiscale meevaller. Overigens was het al een tijdje bekend dat deze vrijstelling zou komen te vervallen. |
Auteur: | The Wolffman [ 24 aug 2012 18:14 ] |
Berichttitel: | Re: Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. |
met een auto moet je niet rekenen als je alles doorrekent kost het alleen maar geld niet zeiken maar rijden!!!! |
Auteur: | Olaf [ 24 aug 2012 18:29 ] |
Berichttitel: | Re: Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. |
Inderdaad - kilometers maken ... gaat de prijs per kilometer alleen maar van omlaag |
Auteur: | lindemans [ 24 aug 2012 18:30 ] |
Berichttitel: | Re: Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. |
Over verbruik: Voor mijn nieuwe Peugeot 508 Hybrid Diesel geven ze een normverbruik op van 3.6 liter op 100 km. Iets slechter dan 1 op 30. Vandaag ritje Brussel op en neer gereden. Op de heenweg normaal en redeliijk beschaafd met het verkeer mee gereden: 6 liter op 100 km. Zeg maar bijna 1 op 17. Op de terugweg als een bejaarde op de cruisecontrol met 95-105 constant op huis aan gekomen: 4.5 liter op 100 km ofwel iets van 1 op 22. Op zich best strak voor zo'n zware auto; maar die 1 op 30 ga ik niet halen ... |
Auteur: | Pascal [ 24 aug 2012 18:33 ] |
Berichttitel: | Re: Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. |
Bwa, dat rij ik ook met 320d... Dat wil zeggen, als ik als een bejaarde ga rijden, ga ik richting de 4 liter... Als ik gewoon lekker meerij, kom ik op 5 liter uit.... En dat met een dieseltje |
Auteur: | molen934 [ 24 aug 2012 18:37 ] |
Berichttitel: | Re: Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. |
Mijn 325 rijd ook héél zuinig bij 120 op de cruise Maar in de stad |
Auteur: | ChrisGT [ 24 aug 2012 18:50 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. | |||||||||
Je hoeft niet al teveel in te leveren met een 'zuinige' auto, moet je alleen wel de juiste kiezen Verder is 80pk 3 cilinder echt wel genoeg voor dagelijkse ritjes, zeker de moderne turbo diesels zijn verbazingwekkend (200nm bij 1750 toeren is niet verkeerd voor een 1.3). Je moet natuurlijk niet met je skoda fabia 1.2 station + caravan door de alpen gaan rijden |
Auteur: | Franz [ 24 aug 2012 19:33 ] |
Berichttitel: | Re: Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. |
Als je de auto puur functioneel gebruikt voor de dagelijkse ritjes dan hoeft dat geen probleem te zijn maar als jij voor ongeveer 12k op zoek bent naar een tweedehandse gezinsauto en de keus hebt uit een nette volle Golf V 1.9 TDI of een karige Ibiza ST 1.2 TDI met allebei evenveel kilometers op de teller dan zou mijn keus snel gemaakt zijn. En daar gaat het nu net om. |
Auteur: | mfh1968 [ 24 aug 2012 20:20 ] |
Berichttitel: | Re: Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. |
Tja de ds3 Ehdi die ik heb heeft 4 cilinders en als ik me niet vergis 92 paardjes en een 230 Nm kOppel absoluut geen verkeerde waardes voor vlotte prestaties en toch ca 21 km/liter bij een normale rijstijl heb ook in die vag slowmotion gereden, werd net niet ingehaald door voetgangers |
Auteur: | dobbelsteen [ 25 aug 2012 0:05 ] |
Berichttitel: | Re: Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. |
Een golfje 1.6TDI bluemotion is een supergoede oplossing. De 105 paardjes brengen je nog vlotjes ergens heen, zelfs aan 120km/u kan je nog redelijk vlot versnellen (mits je terugschakelt naar 3e). En het verbruik schommelt tussen 4l/100km en 8l/100km naarmate je rijstijl. En om aan die 8 te komen moet je ofwel zeer korte ritten doen, ofwel 160-170km/u doen op de autostrade. Anders is het redelijk moeilijk om er aan te komen . Tenzij je hele tijd in 4000 toeren blijft zitten of iets dergelijks, maar dat heeft ook geen nut. |
Auteur: | steef [ 25 aug 2012 0:40 ] |
Berichttitel: | Re: Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. |
Sinds wij een A-label auto ERBIJ hebben......rijden we 2x zoveel kilometers....... En dat is waarschijnlijk met de meesten zo.......dus dat was een slimme zet van de overheid. Uiteindelijke doel is om de mensen uit de auto te krijgen, waarschijnlijk om het milieu te sparen, hoewel ik daar mijn twijfels over heb....of ben ik nu te kritisch/cynisch... |
Auteur: | Franz [ 25 aug 2012 9:16 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Goedkope diesel toch niet zo goedkoop. | |||||||||
De Golf is geen bpm-vrije auto |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |