Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 21:46

Antwoord op onderwerp  [ 216 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Rijbewijs ingevorderd 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Rijbewijs ingevorderd
Afgelopen zondagavond ben ik na een lasercontrole op de A28 aan de kant gezet door de KLPD.
Op 528,9 meter afstand ben ik gelaserd met 158 km/u.
Na een correctie van 5 km/u kwam dit neer op 53 km/u te snel.

Ik heb terplekke (terecht) mijn rijbewijs in moeten leveren.
Het is voor mij de eerste keer dat ik gepakt ben met zo'n snelheidsovertreding.

Al Googlend kom ik op verschillende informatie over de tijdsduur dat ik 'm kwijt ben.
Zelfs politieagenten spreken elkaar tegen.
In de brief die ik inmiddels thuis heb staat de Officier van justitie binnen 10 dagen een beslissing moet nemen over eventuele teruggave van het rijbewijs.

Zijn er hier mensen met een soortgelijke ervaring?
En met informatie over de tijd dat ik hem missen moet?
#64 comming soon.

05 sep 2012 9:47
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Rijbewijs ingevorderd
Erick911 schreef:
En met informatie over de tijd dat ik hem missen moet?

• ben je recidivist :?:
  • heb je 30+'ers op je conto staan :?:

05 sep 2012 9:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Citaat:
Ben je recidivist :?:

Uiteraard niet.

Citaat:
Heb je 30+'ers op je conto staan :?:

Nee.
#64 comming soon.

05 sep 2012 10:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Ten eerste, Ontzettend balen voor je!

Zelf heb ik die ervaring gelukkig niet, maar ken wel diverse mensen die dit hebben meegemaakt. Wat de regel was, is inderdaad dat je binnen 10 dagen via de officier van Justitie een antwoord krijgt, met normaal gesproken als gevolg dat je dan ook weer je rijbewijs krijgt en een forse boete. Is dit de eerste keer dat je gepakt bent met een overtreding die de officier van justitie beoordeeld, dan blijft het vaak bij een wat hogere boete, met soms een voorwaardelijke ontzegging. Bij een 2e keer zal die voorwaardelijke ontzegging er bijna zeker bij komen, en bij een derde keer met zekerheid een onvoorwaardelijke ontzegging van bv. 3 of 6 maanden, exclusief de eventuele voorwaardelijke straf van een vorige keer. Ik had echter begrepen dat de sancties dit jaar verder waren aangescherpt, en dat je gelijk bij een dergelijke overtreding je rijbewijs 2 maanden zou moeten inleveren, dit is een vriend van mij namelijk overkomen dit voorjaar. Bij snelheidsovertredingen kijken ze 1 jaar terug, maar ook rijden onder invloed telt hierbij en dan houden ze geloof ik 3 of zelfs 5 jaar aan. Ook bumperkleven wordt door de OvJ vastgestelt en telt dus mee om vast te stellen of je eerdere overtredingen hebt begaan. Alles valt of staat dus met je 'verleden'.

Succes, hoop dat het voor je meevalt!

05 sep 2012 10:02
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Olaf: Het gaat niet perse om 30+, dat geldt alleen op NIET snelwegen. Op snelwegen gaat het om 40+. :salut:

Daarnaast zoals gezegd gelden hier alle overtredingen die door de OvJ worden beoordeeld...

05 sep 2012 10:04
Profiel
PorscheForum Rakker
De letterlijke bewoording van de dienstdoende agent was: Je hebt een brandschoon verleden.

Die 2 maanden heb ik inderdaad ook gehoord.
Echter andere agenten hebben het over 10 dagen.
Maar ook 4 maanden, 1 maand, etc heb ik gehoord.
#64 comming soon.

05 sep 2012 10:05
Profiel
vlakbij de Koekstad....
10 dagen was de standaard jaren lang, en aangezien jij aangaf dat je ook een brief hebt ontvangen waar dit instaat, zal dat voor jou ook gelden dan, lijkt mij. Die 2 maanden is iets wat dit jaar is gekomen, maar ik weet niet wanneer dat dus precies geldt.

Ik vindt het overigens wel vreemd dat die agent dat zo snel kan zien, want volgens mij kunnen ze dat niet zo snel zien, maar moeten ze dit opvragen bij de OvJ....

05 sep 2012 10:06
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Paar jaar terug ook aan de kant gezet met 52 km te hard. Los van een flinke boete ook het rijbewijs kwijt. Brief aan de officier van Justitie geschreven dat ik vanwege mijn werk mobiel moet zijn en ik anders niet mijn functie uit kan oefenen. Ik geloof dat ik het na 14 dagen terug had.

Moet wel zeggen dat ik daarvoor nooit noemenswaardige verkeersovertredingen op mijn naam had staan dus dat heeft ook geholpen. Als ik nog eens zo'n stunt uithaal ben ik hem wel wat langer kwijt :mrgreen:

05 sep 2012 10:08
Profiel
vlakbij de Koekstad....
Als het goed is niet, want je zegt een paar jaar geleden. Dit soort overtredingen blijven maar 1 jaar staan....

05 sep 2012 10:09
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
In dat geval :mrgreen:

05 sep 2012 10:19
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
circa 10 jaar geleden zelf een wedstrijdje gedaan met een incognito KLPD auto :shock: Was niet echt handig.

Uiteindelijk met 123 km overschrijding staande gehouden. Uiteraard (terecht) rijbewijs moeten inleveren. Uiteindelijk, na elke dag tussen de 3 en 5 keer bellen, 6 werkdagen later het rijbewijs weer kunnen ophalen. Met een reprimande, vrijwillig gastlessen geven op middelbare scholen en een boete van € 368 euro ervan af gekomen.

Ben er zeker niet trots op maar wat mijn latere rijgedrag extreem (positief) heeft beinvloed was de opmerking van de agent; "Als het tot een ongeval was gekomen kan ik de nabestaanden gaan uitleggen waarom het is gebeurt en dat hun vader, moeder, vrouw, zoon of dochter niet meer thuis komt, of ik mij dat besefte?".

In jouw situatie; vervelend maar afhankelijk van de Officier hoeft het niet heel lang te duren zeker als je geen 'verleden' hebt.

Hierdoor ben ik nu wel een truttige P rijder geworden.

05 sep 2012 10:19
Profiel Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Kijk daar ben ik ook wel eens bang voor :evil:
Rijd af en toe hier in de buurt over de A5 ff uber die zweihunderd :wink: :roll: :twisted:
Weet gewoon dat je dan fout ben :oops:

05 sep 2012 10:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Zojuist met het arrondissement Centrale Verwerking Openbaar Ministerie gebeld.
Nieuwe norm is inderdaad minimaal 2 maanden. :? :shock:
#64 comming soon.

05 sep 2012 10:42
Profiel
vlakbij de Koekstad....
Balen, maar ik was er al bang voor... :oops:

05 sep 2012 10:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Het is misschien een beetje prediken voor eigen parochie maar toch:

Rijontzegging voor een paar uur met teveel drank op.
Winkeldief staat na 1,5 uur weer buiten.

En ik ben 2 maanden "mijn vrijheid" kwijt.
Natuurlijk is het mijn eigen schuld, maar de strafmaten zijn wel scheef.
#64 comming soon.

05 sep 2012 10:54
Profiel
vlakbij de Koekstad....
Vergis je niet voor dat rijden onder invloed, Die paar uur zijn in veel gevallen al gauw een paar maanden, en die blijven veel langer genoteerd stan, zoals ik al eerder aangaf. Maar het blijft kl@te natuurlijk... Kun je een chauffeur regelen?

05 sep 2012 11:04
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Oei, dat is erg zuur. Veel sterkte....
1,5 jaar geleden ook bij een vriend van me meegemaakt op een vrijdagavond in zijn KJN.... op woensdag ( na brief) kon hij zijn rijbewijs al weer gaan ophalen (icm flinke boete). Had al eens via wegmisbruikers/BODW begrepen dat het gewijzigd is naar 2 maanden.

05 sep 2012 11:07
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Zuur Erick :!:
Ik zorg zelf tegenwoordig dat ik meestal onder de 50 km grens blijf en als ik daar overheen ga zoek ik een rustig overzichtelijk stuk weg uit op een tijdstip dat het hopelijk niet loont voor oom agent om te gaan staan laseren (zondagochtend heel vroeg ofzo).
Verder probeer ik een defensieve rijstijl aan te houden (genoeg afstand houden, rekening houden met invoegend langzamer verkeer etc.).
Komt bij medeweggebruikers een stuk sympathieker over en de meesten houden dan ook meer rekening met jou waardoor de linkerbaan een stuk sneller weer vrij is :drive: :D

Ik hoop altijd maar dat dat voor de dienstdoend agent ook nog enigszins verschil maakt, mochten ze al enige tijd achter me rijden....
Ze kunnen je namelijk ook nog op zo'n driedaagse cursus sturen als je je als een idioot gedraagt in het verkeer.

Sterkte en ik hoop dat het meevalt voor je.

05 sep 2012 11:41
Profiel
PorscheForum Rakker
997 topless ;-)
Erick911 schreef:
Het is misschien een beetje prediken voor eigen parochie maar toch:

Rijontzegging voor een paar uur met teveel drank op.
Winkeldief staat na 1,5 uur weer buiten.

En ik ben 2 maanden "mijn vrijheid" kwijt.
Natuurlijk is het mijn eigen schuld, maar de strafmaten zijn wel scheef.

sterker nog:

Een winkeldief die voor de eerste keer gepakt word, krijgt een boete van 151,- Euro

Mobiel bellen in de auto kost 226,- Euro

Als er iets belachelijk is in dit land zijn het wel de verschillen tussen strafrecht en de wegenverkeerswet je kan bijna nog beter met strafrecht te maken hebben....

05 sep 2012 11:41
Profiel
‘64 Kever
Dat de verhouding scheef is, is helemaal waar, maar het neemt niet weg dat.... Balen voor je Erik, hoop dat je het kunt overbruggen die tijd! :cry:

05 sep 2012 12:04
Profiel Facebook 
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
Een winkeldief die voor de eerste keer gepakt word, krijgt een boete van 151,- Euro

Mobiel bellen in de auto kost 226,- Euro

Als er iets belachelijk is in dit land zijn het wel de verschillen tussen strafrecht en de wegenverkeerswet je kan bijna nog beter met strafrecht te maken hebben....

Zo kun je hem volgens mij niet helemaal stellen. De hoogte van de boetes zijn gekoppeld aan een bepaald risicoprofiel. Als er tijdens het mobiel bellen in de auto iets gebeurd zijn de consequenties vaak hoger (gevolgschade) dan bij een winkeldiefstal. Zelfde natuurlijk ook voor te hard rijden en beschonken achter het stuur zitten.

Maar dat de boetes voor verkeersovertredingen niet mals zijn ben ik met je eens.
Zou toch eens een brief schrijven naar de Officier van Justitie dat je vanuit je functie afhankelijk bent van je rijbewijs. Wellicht een poging waard.

05 sep 2012 12:15
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Inderdaad balen - maar wees gerust: we (de hardrijders) komen allemaal 'n keer aan de beurt :|

Hou zelf altijd de snelheid binnen de perken .. ergo: max. 30 of max. 50 te hard als ik in een risico-zone rij :drive:

marino schreef:
Dit soort overtredingen blijven maar 1 jaar staan....

Eerder nog 2 jaar :wink:

Of het 30+ of 40+ maakt niet zoveel uit - in deze. Erik geeft aan niks op z'n kerfstok te hebben ...

Zelf had ik het idee dat "standaard" 4 maanden is - maar je door te vragen/zeuren er wel wat vanaf kunt krijgen :arrow: Succes :!:

.. en mss (toch) een advocaat het woord voor je laten doen :idea:

05 sep 2012 12:18
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF # 136
Erik, je hebt (terecht) het boetekleed al aangetrokken maar ik ben het volledig met je eens dat de verhoudingen totaal uit balans liggen.

05 sep 2012 12:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Zo is het Henk.

Naast mij persoonlijk is mijn gezin ook "slachtoffer"
Mijn vrouw kan bijvoorbeeld nu niet sporten terwijl ik met de kinderen naar zwemles moet.
Busverbinding is er niet, en zou het al willen is het met een grote ommerlandse reis.

Het is nu een paar dagen terug.
En ik kan wel melden dat ik nu mijn lesje al geleerd heb.
#64 comming soon.

05 sep 2012 12:39
Profiel
964 C2
Spijtig Erik, even door de zure appel heen bijten.
We zijn allemaal verwend met onze auto's (en rijbewijzen), maar velen doen het zonder.

05 sep 2012 12:49
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 216 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende