Auteur |
Bericht |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
 Golf adepten (de bezigheid, niet de auto)
Even benieuwd, zijn er golfers op het forum? Ben onlangs begonnen en behoorlijk gegrepen door het virus. Over een maandje ga ik op voor het GVB-nieuwe-stijl examen. Leuke sport!
|
04 okt 2012 21:28 |
|
 |
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
 Re: Porsche en golf: goeie combi?
Yep, lekker ontspannen en goed voor je conditie. Door omstandigheden het afgelopen jaar niet aan toe gekomen maar hoop het snel weer op te kunnen pakken.
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
04 okt 2012 21:45 |
|
 |
horn
PF #57
|
Jurgen, ER, Pascal, Maxfli, Wolf, ik. Om er zo maar een paar te noemen. Succes!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 okt 2012 21:47 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
EDIT: ... golfer Horn zat er al snel tussendoor .. terwijl ik nog wat passende emoticons zocht ..Op z'n minst 3  ... eh .. 4 met jou er bij  Maar op de vraag (Porsche en golf: goeie combi?) of je golf-clubs, tas en andere zooi ook in je 911 (gaan) passen, durf ik geen antwoord te geven 
|
04 okt 2012 21:48 |
|
 |
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Ik dacht dat je bedoelde of een VW golf en een 911 rijden goed samen ging.... 
|
04 okt 2012 22:02 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Bij mij gaat het niet samen want ik Golf niet. Ik ben wel dol op geitenkaas. Wat mij betreft gaan geitenkaas en Porsche beter samen dan Porsche en Golf.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
04 okt 2012 22:19 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Paar jaar vrij fanatiek gespeeld maar tegenwoordig niet meer zo. Nog steeds GVB etc.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
04 okt 2012 22:20 |
|
 |
barrie
Ex 993 '94, 997 4s '06Flevoland
|
GVB nieuwe stijl? Betekent dit dat je dan echt examen moet doen? Appeltje-eitje: bijrijder plaats laten maken voor golfset 
|
04 okt 2012 22:21 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
GVB nieuwe stijl, da's toch afslaan vanaf licht-blauw en dan binnen 8 slagen in de hole? Zoiets? (zonder dollen, GVB nieuwe stijl is tegenwoordig alleen maar etiquette toch?) Enne, of Golf en Porsche goed samengaan? Denk het wel.... (paar weken terug hier "op de club")  Wanneer kom je hier spelen? 
|
04 okt 2012 22:29 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Leuk om te lezen dat er meer enthousiastelingen zijn! Haha Pascal het is makkelijker gemaakt maar alleen etiquette examen is ook wat overdreven  Elitair clubje trouwens, met al die Porsches! Info over GVB nieuwe stijl: http://www.nsgg.nl/golf/gvb-nieuwe-stijl/De tweede stap is naar Clubhandicap 54, het oude GVB. Deze kun je behalen door te slagen voor je regelexamen en daarnaast moet je samen met een geldige marker (iemand die minimaal Clubhandicap 54 heeft) 9 of 18 holes lopen en voldoende stablefordpunten halen voor handicap 54. Heb je beide onderdelen goed afgerond, dan ben je in het bezit van Clubhandicap 54 en kun je mee doen aan sommige wedstrijden net als dat je nu kunt spelen op sommige andere golfbanen.
|
04 okt 2012 22:54 |
|
 |
ArnoM
|
Recent GVB nieuwe stijl behaald. Je kunt natuurlijk een bekende vragen 'mee te lopen als marker' en gegarandeerd de vereiste score halen. Heb ik zelf niet gedaan. Ben met een examinator de baan in gegaan om toch zeker te weten dat ik vervolgens ook wat op de baan te zoeken heb. Ik begreep dat je via internet aanbiedingne hebt waarbij je gegarandeerd na zeven lessen het GVB in de tas hebt. Als je vervolgens op de drivingrange staat en het lukt hen niet eens de bal 20 meter door de lucht te slaan, dan hoop je dat deze personen niet voor je in de baan zullen lopen. De tas met stokken past bij mij (997 4s Cabrio) op de achterbank onder het windscherm. Allleen mijn driver moet dan naast de bestuurdersstoel worden gelegd..
_________________________________________ 992 4S Cabrio / Taycan 4S
|
04 okt 2012 23:09 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Paar jaar gedaan, GVB in stukken geknipt, dat was geen sport voor mij! Van sport moet je moe worden, en bij golf voel ik me ineens stukken ouder. Ouwe-lullen spelletje.
Oh ja, golf past beter bij Volvo. Niet bij Porsche.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
04 okt 2012 23:47 |
|
 |
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Totaal niet mee eens dat golf voor oude mensen is. Op oude leeftijd ga je nooit een topniveau halen. Ga ook niet beweren dat golf de meest uitmattende sport is, maar waarom zou dat nodig zijn ? Als we er maar lol en ontspanning in vinden. Voor mij is golf een even groot virus als Porsche. Je komt op de mooiste plekjes groen, maakt veel vrienden en wees gerust, je komt jezelf tegen. Ideaal om alle stress van me af te gooien.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
05 okt 2012 0:14 |
|
 |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Goed gezegd Alain. 
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
05 okt 2012 0:19 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Alain, dank voor je bevestiging Net zoiets als wat ze op de biljard-club zeggen, de kaart-club, de vogeltjes-kijk-sport-club (ok, ornithologen-club), de dart-club. Maar ja, ieder zijn meug, voor mij: geen adrenaline, dan is t geen sport! En als je boos wordt tijdens golfen, mag je geeneens je eigen club breken, boos worden op je golftas, of de bal een eind wegschoppen. Ze kunnen er ook niet tegen als je de bal even een klein stukkie verplaatst met je voet, hup, gelijk een discussie. Dat vindt ik nou echt niet ontspannen hoor! Stelletje kinderachtige jippie's. (Overigens petje af voor een 80-jarige met een goeie handicap! En daar ken ik er toch wel een paar van! Dat vindt ik dan wel weer knap)
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
05 okt 2012 0:39 |
|
 |
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Heb al eens 3 golftassen gehad achteraan in de 968. Denk zelfs dat er een vierde bij kon. Was een mooi zicht 
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
05 okt 2012 0:42 |
|
 |
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Afgelopen weekend nog meegedaan aan de club strokeplay kampioenschappen. Dat is dus 2X 18 holes zaterdag met maar één halfuur pauze ertussen! En de cut gehaald! En dan zondag weer 18 holes!  Geen sport hè? Nou mijn lichaam vond van wel!
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
05 okt 2012 1:01 |
|
 |
arjan
|
Nog steeds GeenVerBetering............. 
|
05 okt 2012 4:50 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Google maar eens ... 928 V8 in 'n golfje gepropt - (b)lijkt prima (van z'n plek) te gaan 
|
05 okt 2012 5:44 |
|
 |
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Misschien zegt het wel iets over jouw lichaam, blijft knikkeren voor te luie mensen die niet willen bukken.
|
05 okt 2012 7:02 |
|
 |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Nog nooit 18 gelopen denk ik...blijft inderdaad een leuk spel en is anders intensief dan tennissen etc maar als je na 18 holes ( met name in België  oid) binnenkomt, voel je echt wel dat je wat gedaan hebt.... Blijft boeien, speel alleen te weinig..
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
05 okt 2012 7:59 |
|
 |
WB
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
|
Inderdaad, bij golf is het de kunst om vooral uw concentratie en focus meer dan vier uur lang te kunnen vasthouden, maar ook om die op de juiste ogenblikken los te kunnen laten. Eén van de vereisten daarbij is een goede conditie....dus werk voor tussen de verschillende wedstrijden. Heb het golfen vorig jaar ontdekt en ondertussen ook een beetje "verslaafd" geworden. Begin volgende week aan de training naar volgend seizoen toe (Nieuwe lessen volgen-andere clubs proberen etc.) En ja... het materiaal past ook in een boxster/cayman:-)
|
05 okt 2012 9:23 |
|
 |
P-Track
Haarlem
|
Op mn 30 ste mee begonnen, single handicap gehaald en daarna nooit meer een club aangeraakt. Nog steeds een mooie sport maar ik heb er geen tijd meer voor ( over ). Hoef ik het in ieder geval niet meer te leren als ik met pensioen ga.... 
|
05 okt 2012 10:22 |
|
 |
Ferdi's Porsche
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.Regio Den Haag
|
Combo gaat best, tas opmde bijrijdersstoel, wel in de gordel uiteraard, karretje op de achterbank (zonder wielen) wielen en schoenen in het vooronder...
Ik geef toe, in de Golvo past het beter....
Misschien is een PF-golfevent een leuk idee?
|
05 okt 2012 11:41 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik vind het niet kunnen de combi Porsche en golf. Ga je nu er mee stoppen? 
|
05 okt 2012 12:14 |
|
|