Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:38

Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
onder boete uitkomen??? Ja dat kan 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht onder boete uitkomen??? Ja dat kan
Hallo allemaal,

iedereen heeft er wel eens mee te maken gehad. Het CJIB.

Nu is het zo dat wettelijk gezien geen automatische bekeuringen gegeven mogen worden. Dit geldt niet voor als je aangehouden wordt.
Alleen de flitspalen, trajectcontrole en containers etc etc zijn dus ongeldig.

Je kunt dan een WOB verzoek indienen. Dit is een "Wet openbaarheid van bestuur" waarin je een aantal vragen stelt die ze verplicht zijn te beantwoorden.

Deze brief zou je dan kunnen sturen:

VOORBEELDBRIEF 1 CENTRAAL JUSTIEEL INCASSO BUREAU

Officier van Justitie,
Antwoordnummer 53043,
3505 VB Utrecht.
Tevens per fax naar: 030 – 290 38 70.

BEZWAARSCHRIFT EN VERZOEK WET OPENBAARHEID VAN BESTUUR
Uw referentie: CJIB nr. ….. (zie brief CJIB).

Daar ondergetekende de naam aan wie Uw brief met dagtekening …. (datum brief)… verzonden is, niet herkent zoals die is opgetekend in mijn geboorteakte wordt hierbij aangenomen dat Uw brief is gericht aan de Natuurlijk Persoon (naam zoals exact gebruikt is op de brief CJIB). Ondergetekende, gekend als … (namen voluit zoals ze in de geboorteakte staan)…. is krachtens de claim aan de slot van deze brief de houder, auteur en wettelijk vertegenwoordiger van die naam. Gelieve er nota van te nemen dat gebruik van deze naam en/of varianten hierop zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van ondergetekende niet is toegestaan.

Ondergetekende tekent bezwaar aan tegen het opleggen van een geldboete via een geautomatiseerd proces wat niet aan de eisen voldoet, zoals die vastgelegd zijn voor een beschikking, zoals geformuleerd in de Awb. Derhalve is ondergetekende gerechtigd Uw “beschikking” met bovengenoemd referentienummer en de erin opgesomde feiten als ongeldig te beschouwen. Om de burgerrechten veilig te stellen, wordt slechts een formeel bezwaarschrift ingediend om wel aan de wettelijke termijnen te voldoen.
Om dit bezwaarschrift volledig te kunnen onderbouwen, is nadere informatie nodig en wordt via de Wet Openbaarheid van Bestuur als onlosmakelijk deel van dit PF bezwaarschrift gevraagd om de volgende documenten die zicht kunnen geven op:
De eensluidende naam van de eigenaar van het voertuig, waarmee de overtreding begaan zou zijn.
Een beschikking voor genoemde overtreding, voorzien van naam en handtekening van de beschikkend ambtenaar.
De brondocumenten, die betrekking hebben op de geconstateerde overtreding.

Ondergetekende vraagt daarnaast vriendelijk om verlenging van de termijn, waarin het Bezwaarschrift met argumenten onderbouwd kan worden in afwachting van het bij deze opgevraagde dossier en andere hierboven gespecificeerde documenten.

U bij voorbaat dankend voor de toezending van de WOB documenten en het verleende uitstel,

Hoogachtend,

Porsche rijder X

Ze moeten hier op reageren maar doen dit in de meeste gevallen niet daar ze weten dat ze fout zitten.
Het leuke komt dan. Ze geven geen antwoord.
Je herinnert ze aan het WOB verzoek en geeft ze 2 weken te reageren. Nog steeds geen antwoord.
Je maant hun aan te reageren binnen 2 weken.
Als er na 14 dagen nog geen besluit is gevallen is de dwangsom de eerste veertien dagen € 20 per dag, de daaropvolgende twee weken € 30 per dag en daarna € 40 per dag. Er is een maximum van 42 dagen en dus maximaal € 1260. Bij meer aanvragers / bezwaarden krijgt ieder een gelijk deel van de dwangsom. Het dwangsombedrag geldt dus per aanvraag/bezwaarschrift

Dus als het even meezit krijg je 1260 euro en betaal je jouw bekeuring van 50 euro hiermee :-)

Meer info op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_dwangs ... _beslissen
en http://www.ikmaakbezwaar.net/Webpagina% ... 20CJIB.htm

02 nov 2012 12:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: onder boete uitkomen??? Ja dat kan
Don't do the crime, if you can't do the time. :salut:

02 nov 2012 12:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Met zulk een taalgebruik ga je het niet redden!

Afbeelding

02 nov 2012 12:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Dream on....

02 nov 2012 12:49
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Da's mooi. De hele dag hard langs flitspalen scheuren en ondertussen je zakken flink vullen. :mrgreen:

02 nov 2012 12:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Dat ga ik mooi niet doen. Voor je het weet tellen ze die flitspaal inkomsten bij je belastbaar inkomen op en betaal je 7.000 zorgpremie. :mrgreen:

02 nov 2012 12:58
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Daar teken ik voor Ruudje, als ik niks doe betaal ik straks EUR 10.500 !!!

@de starter van dit topic:
Hoe kom je er op ...
Het CJIB ervan beschuldigen dat ze zonder jouw toestemming je naam niet mogen gebruiken om (uit het RDW register) je de bon toe te sturen. Dit is echt grappig.

Hoe moeten ze die toestemming dan eerst aan je vragen ?
Door je een brief te schrijven gericht aan jou met je naam erin !!??
Dat mocht toch niet !!??

Dus eigenlijk is alle correspondentie van overheidswege illegaal !!??
HAHAAA

Het taalgebruik in je concept brief is duidelijk gericht op een doelgroep die de werkelijke inhoud van brief al na de 3e zin niet meer begrijpt, daarom denkt dat het wel een hele goede brief moet zijn, en vervolgens overtuigd is dat het nog gaat werken ook. Ik denk dat je hiervoor echt op een ander forum moet zijn ...

02 nov 2012 13:06
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
De Herfstvakantie was toch net afgelopen? :roll:

02 nov 2012 13:18
Profiel
Moderator
PF #57
da's waarschijnlijk weer zo'n nadeel van vakantiespreiding.... :mrgreen:

02 nov 2012 13:42
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Als je dit echt voor laat komen dan moet je niet gek opkijken als de boete verdubbelt. Het deel over de dwangsom klopt wel. Ik heb net 1200E ontvangen vanwege een te late reactie op mijn WOZ bezwaar :mrgreen:

02 nov 2012 13:45
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Behold if he's wrong :mrgreen:

02 nov 2012 13:49
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Ik heb toevallig onlangs bezwaar gemaakt tegen een boete, en daarbij een wob verzoek gedaan.

Nu krijg ik als reactie een niets zeggende brief dat alles echt in orde is en rechtmatig en dat de officier de boet dus in stand laat. Er wordt chter met geen woord gesproken over mijn wob verzoek....

Ik neem aan dat de reactie daarop nog komt. Ik zal ze er tzt even vriendelijk aan herinneren en de verplichte twee weken nog geven...uiteraard met de ingebrekestelling erbij :mrgreen:

Vind het trouwens schokkend dat je geen serieuze behandeling krijgt van je bezwaar, slechts de mededeling dat alles echt klopt en de boete terecht is. Jaja en dat moet ik dan geloven...

02 nov 2012 16:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ja inderdaad schokkend. heb hetzelfde met de belastingdienst. Ben absoluut voor een belastingsysteem en zoals we het hier in NL hebben geregeld is prima. Alleen de misbruik stoort me.
Vandaar dat ik ook de belastingdienst vragen heb gesteld. Ik krijg dus nu 1260 euro van hen omdat ze echt helemaal niet hebben gereageerd.

02 nov 2012 17:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Franz schreef:
Da's mooi. De hele dag hard langs flitspalen scheuren en ondertussen je zakken flink vullen. :mrgreen:

dat is absoluut niet het idee!!! Als je echt te snel rijdt dan heb je gewoon pech en moet je betalen vind ik.
Maar niet die jippie bekeuringen van net buiten de woonwijk waar je nog 50 mag en dan een prent in de bus krijgt dat je 56 hebt gereden.
Of midden in de nacht rij je 145 terwijl er geen kop op de weg is.
Dat soort dingen.

Boetes zijn aanvankelijk ingevoerd om de regels te handhaven i.v.m. de verkeersveiligheid.
Nu is het een melkkoe

02 nov 2012 17:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Maarten schreef:
Als je dit echt voor laat komen dan moet je niet gek opkijken als de boete verdubbelt. Het deel over de dwangsom klopt wel. Ik heb net 1200E ontvangen vanwege een te late reactie op mijn WOZ bezwaar :mrgreen:

Jij hebt het ontvangen?? waar ging dat dan over?? Heeft het veel tijd en energie gekost om het geld te krijgen??

Boete verdubbelen lijkt me niet reëel toch? Ze laten bovenstaande echt niet voorkomen.

Ik ken iemand die de belastingdienst flink aanpakt op een aantal gebieden. Hij stelt kritische zaken ter discussie en vraagt om antwoorden. Hij betaald even niet om pressie uit te voeren en moet uiteindelijk voor de rechtbank in Breda verschijnen waar hij wederom de zelfde vragen stelt. Hij wacht al een jaar op vervolgstappen maar hoort niets meer. Drukte?? Voelen ze de bui hangen???

Maar het gaat hier uiteindelijk om de jippie boetes....

02 nov 2012 17:47
Profiel
PorscheForum Rakker
racebeus schreef:
Met zulk een taalgebruik ga je het niet redden!

Afbeelding

Bedoel je dat de taal te ingewikkeld is voor jou? Of voor het CJIB?
Kan ik het anders formuleren zodat ik het wel kan redden?? :-)

02 nov 2012 18:00
Profiel
PorscheForum Rakker
lindemans schreef:
Daar teken ik voor Ruudje, als ik niks doe betaal ik straks EUR 10.500 !!!

@de starter van dit topic:
Hoe kom je er op ...
Het CJIB ervan beschuldigen dat ze zonder jouw toestemming je naam niet mogen gebruiken om (uit het RDW register) je de bon toe te sturen. Dit is echt grappig.

Hoe moeten ze die toestemming dan eerst aan je vragen ?
Door je een brief te schrijven gericht aan jou met je naam erin !!??
Dat mocht toch niet !!??

Dus eigenlijk is alle correspondentie van overheidswege illegaal !!??
HAHAAA

Het taalgebruik in je concept brief is duidelijk gericht op een doelgroep die de werkelijke inhoud van brief al na de 3e zin niet meer begrijpt, daarom denkt dat het wel een hele goede brief moet zijn, en vervolgens overtuigd is dat het nog gaat werken ook. Ik denk dat je hiervoor echt op een ander forum moet zijn ...

Dit behoeft enige uitleg ja m.b.t die naam gebruiken....
het begint namelijk zo. Bij jouw geboorte is een geboorteakte opgemaakt. Hiermee wordt een soort van "BV" van jou gemaakt. Ze noemen dit de "natuurlijk persoon".
Een kopie van die akte gaat naar de Nederlandse Bank. Daar wordt tegenwoordig een bedrag aan gekoppeld van 630.000 euro. Dit is het bedrag wat ze gemiddeld aan een persoon "verdienen" middels belastingen. Hiermee kan de Nederlandse bank/overheid speculeren op de internationale markt en zorgen voor een goede samenleving. helemaal niet gek dus.
Enfin, die "natuurlijk persoon" (lees BV) wordt aangeschreven in hoofdletters. Daarom krijg je van het CJIB, de belastingdienst en de banken altijd brieven waar je naam in hoofdletters geschreven staat. Kijk maar in de brieven en kijk maar op jouw bankpas (behalve Triodos, die ziet jouw dus graag als mens)
Het gebruik van hoofdletters stamt uit de romeinse tijd en stond voor maximaal statusverlies (slaaf). Zoek het maar op.
Wat ze dus doen is jouw BV aanschrijven en niet jou als mens van vlees en bloed. Het is dus alsof je een bedrijf hebt en die BV krijg aanmaningen e.d. Je kunt jezelf dan failliet verklaren en alles is opgelost (voor een deel althans).

Je kunt die BV opheffen en daar zijn juridische stappen voor nodig.
Heb je dat gedaan dan ben je soeverein net als beatrix en bv diplomaten. Vandaar dat die dus ook geen belasting betalen en onder boetes uitkomen.
Het CJIB stuurt een bekeuring aan die "natuurlijk persoon" en die natuurlijk persoon heb je opgeheven dus bestaat niet meer.
Het creëren van "natuurlijke personen" is onrechtmatig gebeurt. je bent baby en kan niet reageren maar als je ouders jou niet aangeven zijn ze strafbaar.
Dit is in strijd met de mensenrechten artikel 4.

Je spreekt de overheid hier op aan (CJIB, belastingdienst etc etc).

Verschrikkelijk belangrijk is dat je hier gen misbruik van maakt. Okay, Beatrix betaald dan wel geen belasting maar dat wil niet zeggen dat je geen verplichting hebt tegenover onze samenleving.
Belasting betalen moet dus vind ik maar niet op de manier zoals ze ons behandelen met dwangbevelen en dreiging van inbeslagname en weet ik wat.
Iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen tov de ander die het moeilijker heeft

02 nov 2012 18:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Nee beholt, niet te moeilijk.
Nu je zelf wat toelichting hebt gegeven is je boodschap wel duidelijk.
Echter het "WOBvoorbeeldverzoek" wat jij citeerde is inderdaad een beetje onleesbaar door spelfouten en krom taalgebruik.
Vroeg me daarbij af of justitie zo'n verzoek wel in behandeling zal nemen?
Ben zelf verder aardig op de hoogte van de informatie op o.a FS :wink:

02 nov 2012 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Het is soms echt bizar tot welke lengte mensen willen gaan omdat ze zich niet aan de regels kunnen houden. Al die tijd die je hier in steekt had je ook je ook kunnen besteden aan 6 km langzamer rijden zodat je geen boete krijgt en dit niet hoeft te doen :bang: :bang:

Vind je het zelf niet heel erg triest dat je op deze manier onder boetes van een paar euro probeert uit te komen?

ps: voorbeelden mbt WOZ kan ik wel begrijpen, daar heb je zelf geen invloed op.

02 nov 2012 18:32
Profiel
Citaat:
. Bij jouw geboorte is een geboorteakte opgemaakt. Hiermee wordt een soort van "BV" van jou gemaakt. Ze noemen dit de "natuurlijk persoon".
Een kopie van die akte gaat naar de Nederlandse Bank. Daar wordt tegenwoordig een bedrag aan gekoppeld van 630.000 euro. Dit is het bedrag wat ze gemiddeld aan een persoon "verdienen" middels belastingen. Hiermee kan de Nederlandse bank/overheid speculeren op de internationale markt en zorgen voor een goede samenleving.

Het gebruik van hoofdletters stamt uit de romeinse tijd en stond voor maximaal statusverlies (slaaf). Zoek het maar op.
Het bedrag is nu een miljoen. Bij geboorte al 25.000 schuld :wink: Ken je vm020 toevallig?

02 nov 2012 18:32
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
beholt schreef:
Bij jouw geboorte is een geboorteakte opgemaakt. Hiermee wordt een soort van "BV" van jou gemaakt. Ze noemen dit de "natuurlijk persoon".
Een kopie van die akte gaat naar de Nederlandse Bank. Daar wordt tegenwoordig een bedrag aan gekoppeld van 630.000 euro. Dit is het bedrag wat ze gemiddeld aan een persoon "verdienen" middels belastingen. Hiermee kan de Nederlandse bank/overheid speculeren op de internationale markt en zorgen voor een goede samenleving. helemaal niet gek dus.
...
Je kunt die BV opheffen en daar zijn juridische stappen voor nodig.
Heb je dat gedaan dan ben je soeverein net als beatrix en bv diplomaten. Vandaar dat die dus ook geen belasting betalen en onder boetes uitkomen.
Het CJIB stuurt een bekeuring aan die "natuurlijk persoon" en die natuurlijk persoon heb je opgeheven dus bestaat niet meer.
Het creëren van "natuurlijke personen" is onrechtmatig gebeurt. je bent baby en kan niet reageren maar als je ouders jou niet aangeven zijn ze strafbaar.
Dit is in strijd met de mensenrechten artikel 4.

Je spreekt de overheid hier op aan (CJIB, belastingdienst etc etc).

Verschrikkelijk belangrijk is dat je hier gen misbruik van maakt. Okay, Beatrix betaald dan wel geen belasting maar dat wil niet zeggen dat je geen verplichting hebt tegenover onze samenleving.
Belasting betalen moet dus vind ik maar niet op de manier zoals ze ons behandelen met dwangbevelen en dreiging van inbeslagname en weet ik wat.
Iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen tov de ander die het moeilijker heeft

jaja, en condensstrepen van vliegtuigen bevatten chemicalien, twin towers zijn door Bush persoonlijk neergehaald en sinterklaas is de vader van de paashaas...

02 nov 2012 18:54
Profiel
Targa Floriaan schreef:
jaja, en condensstrepen van vliegtuigen bevatten chemicalien, twin towers zijn door Bush persoonlijk neergehaald en sinterklaas is de vader van de paashaas...
Zet even m'n allu-hoedje op. Vertel Floriaan :mrgreen:

02 nov 2012 19:01
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Citaat:
Ken je vm020 toevallig?
:shock: :D :D :D

02 nov 2012 19:03
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
bully schreef:
Targa Floriaan schreef:
Zet even m'n allu-hoedje op. Vertel Floriaan :mrgreen:

Is me door een marsmannetje ingefluisterd uit t sterrenstelsel VM020 :mrgreen:

02 nov 2012 19:16
Profiel
PorscheForum Rakker
bully schreef:
Citaat:
. Bij jouw geboorte is een geboorteakte opgemaakt. Hiermee wordt een soort van "BV" van jou gemaakt. Ze noemen dit de "natuurlijk persoon".
Een kopie van die akte gaat naar de Nederlandse Bank. Daar wordt tegenwoordig een bedrag aan gekoppeld van 630.000 euro. Dit is het bedrag wat ze gemiddeld aan een persoon "verdienen" middels belastingen. Hiermee kan de Nederlandse bank/overheid speculeren op de internationale markt en zorgen voor een goede samenleving.

Het bedrag is nu een miljoen. Bij geboorte al 25.000 schuld :wink: Ken je vm020 toevallig?

Nee, wat is VM020 dan?? Waar staat dat je bij de geboorte al 25.000 euro schuld hebt??
Of heb je berekend wat we aan staatsschuld hebben gedeeld door het aantal mensen??

02 nov 2012 20:47
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende