Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 23:55

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Boetes 2016 en meer 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Boetes 2016 en meer
Het OM heeft wederom de tarieven verkeersboetes en nog veel meer gepubliceerd.
Meest opvallende is de verhoging van de administratiekosten van 7 naar 9 euro. Verder blijft het redelijk gelijk.
https://www.om.nl/onderwerpen/feiten-tarieven

Wanneer op onnodig linksrijden (€239,-) flink ingezet zou worden bijv bij snelweg bij Schiphol moet het mogelijk zijn om de OM begroting in een half jaar binnen te harken.

30 dec 2015 4:55
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Boetes 2016 en meer
Boetes uitdelen aan mensen die sportwagens kopen om ze vervolgens op te hokken ook.

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.

30 dec 2015 8:43
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
@ Ivo: Als ze dat dan ook op zondag op de A2 tussen 020 en 030 doen, levert dat een begrotingsoverschot op :mrgreen:

30 dec 2015 9:17
Profiel
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Kon je er niet van slapen Ivo? 03:55....

30 dec 2015 9:21
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Ivo 3.6 schreef:
Wanneer op onnodig linksrijden (€239,-) flink ingezet zou worden bijv bij snelweg bij Schiphol ...

Niet alleen het stukje bij Schiphol :popcorn:

Ben inmiddels een groot voorstander van het Amerikaanse "stay in your own lane" systeem :wink:

30 dec 2015 9:54
Profiel WWW Facebook 
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
3AE '99 schreef:
Kon je er niet van slapen Ivo? 03:55....

Haha. Nee hoor daar lig ik niet wakker van.
Heel even nog tukkie gedaan en toen 06.15 naar Schiphol gereden. En mij inderdaad verbaasd over hoeveel mensen er links rijden op een 6 baans weg terwijl de twee rechtse leeg zijn.
Ik opteer ook de US methode "keep your lane". Kun je gewoon rechts voorbij !

31 dec 2015 8:13
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.
Zuid Holland zuid
Wat denk je van de Belgen :wink: op de a16?? rijden allemaal 90a100kmh op de 3e baan

31 dec 2015 9:20
Profiel
Moderator
PF #57
Terwijl ze worden klemgereden door drugsrunners...

31 dec 2015 9:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik woon hier net op de belgische grens en heb veel last van mensen die hun "baan" verdedigen.
In belgie houdt men zich keurig aan de snelheid om eenmaal in nederland ineens gas te geven.
Als je ze desondanks passeert dan geven ze ineens gas om het gat naar voren te sluiten of wordt het stuur naar links getrokken.
Ook als men geen voorrang heeft van rechts dan zetten ze de neus van de auto dik 1 meter op de doorgaande rijbaan.
vroeger kregen ze daardoor voorrang (als jij daardoor stopt dan kunnen ze doorrijden)
erg irritant rijgedrag en waarschijnlijk verkregen bij de aankoop van een pakje hagelslag (daar zat gratis het rijbewijs bij).

31 dec 2015 12:02
Profiel
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Mijn Duitse collega's zeggen altijd dat NL voor "Nur Links" staat in Duitsland. Daar zijn we ook berucht. :cheers:

31 dec 2015 12:09
Profiel
PorscheForum Rakker
996 cabrio, bj 1999
Dronten
Jullie hebben het nu over links rijden maar de mensen die bij een driebaans weg in het midden blijven rijden zijn voor mij net zo irritant. Op deze manier wordt een driebaansweg eigenlijk weer een tweebaansweg. Geldt overigens ook voor vierbaanswegen (A2...).

31 dec 2015 13:07
Profiel
PorscheForum Rakker
smartbart schreef:
Jullie hebben het nu over links rijden maar de mensen die bij een driebaans weg in het midden blijven rijden zijn voor mij net zo irritant.

Volgens mij valt dat ook onder de noemer, onnodig links houden en ik kom die zelf eigenlijk meer tegen als helemaal links houden.
Dat zijn dan vaak ook nog mensen, die langzamer als de maximum snelheid rijden.
Ik houd dan wel rechts aan en tegen de tijd dat ik ze voorbij moet, dan is dat met een grote boog, twee banen naar links en dan twee banen weer naar rechts.
Sommigen snappen de hint en gaan uiteindelijk naar de aller rechtse baan, maar veel rijden gewoon met oogkleppen op en staren als een blind paard vooruit, of zijn druk met hun telefoon bezig, als je ze inhaalt.

31 dec 2015 13:28
Profiel
PorscheForum Rakker
ik niet.
knal ze keihard rechts voorbij
@#%$^&*(*&^%$#@ hamlappen volk

31 dec 2015 13:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik snap de frustratie en heb zelf ook wel eens die neiging, maar houd me echter altijd maar in.
Dat soort figuren interesseert het meestal geen zier hoe je ze inhaalt (oogkleppen modus).
En je zult dan net zien; dat ze je betrappen en je een flinke boete krijgt.

31 dec 2015 14:24
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Dat zien we dan wel. Ik ga er ook rechts voorbij.
Oogkleppen of niet, let toch eens op in het verkeer... :popcorn:

31 dec 2015 14:56
Profiel
911 3.2 Carrera
Driver4S schreef:
Mijn Duitse collega's zeggen altijd dat NL voor "Nur Links" staat in Duitsland. Daar zijn we ook berucht. :cheers:

Oud nieuws......maar met de huidige drukte op de autobahn geldt dat zeker niet alleen voor NL'ers tenminste mijn ervaring..... :cheers:

Ervaring leert wel dat invoegen daar een stuk gemakkelijker gaat dan in NL....nl door een samenspel van elkaar de ruimte gunnen en vervolgens weer naar rechts te gaan.... :thumleft:

31 dec 2015 16:04
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Dat zou een goede verkeersregel zijn,

elkaar de ruimte gunnen

31 dec 2015 18:04
Profiel WWW
‘64 Kever
Ja, jij bent gek, weet je wel wat ik betaald heb voor mijn auto! Dat is dus MIJN stukje asfalt waar je op wilt he... pfff....

Ruimte gunnen is inderdaad een goed idee, maar aan de andere kant leer je bij het lessen (als het goed is) dat de invoegen voorrang moet verlenen aan de auto die al op de snelweg zit. Niet andersom! Als ik met 120 aan kom, en er komt iemand met 100km/uur op de invoegstrook "dreigend" naar links, blijf ik meestal rijden. Scheelt een paar seconden, dan kunnen ze gewoon achter me naar links. Krijg je meestal nog een vriendelijk dank lichtsignaal, dat ze ook de weg op mochten ;).... Zonder dollen, mensen anticiperen niet en letten niet op lijkt het wel... Blokjes beginnen -> HOP naar links... pfff...
Overigens net zo erg zijn die mensen die als enige in 200 meter rijden en dan wel naar links gaan, terwijl de invoegende auto nog niet eens bij "de blokjes" is. En dus allang gepasseerd is tegen de tijd dat er ingevoegd wordt ;) (zow, blijkbaar toch een beetje frustratie? :) )

02 jan 2016 18:34
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Ik begrijp er geen K ut van

02 jan 2016 20:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Castricum
rens914 schreef:
Ik begrijp er geen K ut van

:D

Hij bedoet dat hij zich ergert aan 2 dingen waar ik me ook aan stoor:

1) mensen die te langzaam en direct als de blokjes beginnen in willen voegen en dan ruimte afdwingen ipv kijken waar je tussen kan, snelheid maken en dan invoegen aan het eind van de invoegstrook.

2) mensen die al ruimte maken voor een invoeger door de linkerbaan te verstoppen terwijl dit niet nodig is omdat de invoeger nog in de bocht zit en nog lang niet aan invoegen toe is.

02 jan 2016 20:57
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Gisteravond de A1 van Enschede naar Amsterdam gereden in de DD. Zet de cruise op 130 en heb stukken links gereden om andere verkeersdeelnemers langzaam in te halen. Is dat dan ook onnodig links rijden? Als je de max snelheid rijdt dan kun je toch niet onnodig links rijden? Als ze met de 'kerstboom' aankomen ga ik wel aan de kant hoor :mrgreen:

02 jan 2016 21:21
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Rob69 schreef:
Zet de cruise op 130 en heb stukken links gereden om andere verkeersdeelnemers langzaam in te halen. Is dat dan ook onnodig links rijden? Als je de max snelheid rijdt dan kun je toch niet onnodig links rijden?

Tis dat je het vraagt...
Imho ja.
Als je wilt inhalen doe dat dan ook en geef gewoon ff gas om na het inhalen weer naar je/de max snelheid te gaan.
Sorry hoor, maar ik heb een bloedhekel aan rijders die "principeel" niet boven de max snelheid gaan en dan met een tergend langzaam tempo inhalen.
Hiermee ben je dan dus m.i. inderdaad onnodig (lang) links aan het rijden.

02 jan 2016 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Heb jarenlang via Turnhout naar Eindhoven gereden en me mateloos gestoord aan het passeer gedrag op die Belgische snelweg.
Mensen komen je echt van 600 meter afstand op de linker baan inhalen met een snelheids verschil van +1 km.
Kon het nooit laten om hem dan naar links te gooien en lekker samen links te gaan rijden.
Wat een kloothommels.

03 jan 2016 0:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb er geen moeite mee dat iemand met de max. snelheid inhaalt, zolang ze dat maar op een normale manier doen.
Zelf rij ik meestal een tikje harder en maak vaak mee; dat mensen hun wagen veel te vroeg opzij gooien, of onnodig lang op de linkerbaan blijven zitten.
Ze gaan dan al een kilometer voordat ze de wagen die ze willen inhalen opzij, terwijl ik ze in die tijd al lang en breed voorbij was geweest.
Of ze blijven continue op de linkerbaan zitten, terwijl ze al meerdere keren makkelijk ruimte hadden kunnen maken.

03 jan 2016 0:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Als je een tikje harder rijdt dan doe je dat gewoon op de rechterbaan om bij het passeren even meer gas te geven ( ipv 5 min daarover te doen). Je voorkomt daarmee dat de ander vol op de rem moet omdat er een vrachtwagen op zijn wegdeel rijdt en jij hem al 5 min blokt om naar links te komen.
Ik ram je echt het vanghek in met dat aso gedrag.

03 jan 2016 8:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende