Auteur |
Bericht |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
http://www.imsporschesettlement.com/
|
18 jul 2013 9:03 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: http://www.imsporschesettlement.com/
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
18 jul 2013 9:15 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: http://www.imsporschesettlement.com/
Kan wereldwijd nogal een impact hebben voor Porsche.
|
18 jul 2013 9:30 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: http://www.imsporschesettlement.com/
Goede beweging dit! Wereldwijd is enorm veel geld uitgegeven om deze problemen te verhelpen. Zal er ook hulp zijn voor Porsche eigenaren die ernstige problemen hebben met motor door de (ook bij Porsche) bekende koelingsproblemen van het blok...?
|
18 jul 2013 10:12 |
|
|
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Re: http://www.imsporschesettlement.com/
Hoe werkt het dan? Pas als je kosten hebt gehad krijg je een vergoeding? Of kun je het ook preventief laten verhelpen? Of alleen in USA?
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
18 jul 2013 21:10 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: http://www.imsporschesettlement.com/
Ik gok zomaar, dat je EN dit EN dat EN zus EN zo EN hier EN daar EN EN EN EN moet hebben om in aanmerking te komen
|
18 jul 2013 22:57 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: http://www.imsporschesettlement.com/
Als ik heel snel lees is het een schikking met de importeur in de VS. Tenzij je daar je auto gekocht hebt lijkt mij dat je niets te willen hebt in dezen. Uitgaande daarvan lijkt mij dat het allemaal wel los loopt. Dan heb je het dus over eerste eigenaren bij wie dit probleem is opgetreden en die niet vielen binnen de eerdere coulanceregeling (want die was er in het verleden...). Dan is ook prima te begrijpen dat men deze schikking heeft willen accepteren.
|
29 jul 2013 0:30 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: http://www.imsporschesettlement.com/
Je kunt het niet preventief laten verhelpen, alleen kosten worden gedekt als ze gemaakt zijn of moeten worden. Ik kan uit het verhaal niet opmaken dat het alleen voor USA geldt maar ik denk het wel. Maar goed, dan is zoiets in Europa ook te proberen natuurlijk dus als er 1 persoon hier ergens rondrijdt en er de moeite voor neemt dan zal het hier ook nog wel komen (mits de rechter anders beslist natuurlijk)
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
29 jul 2013 9:21 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: http://www.imsporschesettlement.com/
Ik haal dat uit de volgende passage: The Eisen v. Porsche Cars North America., Inc. class action lawsuit Kennelijk is de importeur gedagvaard, wat ook logisch is overigens. Ik neem aan dat er tussen de importeur en de fabriek ook wel afspraken zijn gemaakt, maar die komen niet naar buiten. Wil je zoiets in NL dan moet je als eerste eigenaars jezelf gaan verenigen. Hoeveel eerste eigenaars zijn er die deze problemen gehad hebben en die destijds niet in aanmerking kwamen voor coulance? En hoeveel daarvan kun je traceren? Dan wil ik het nog niet eens gaan hebben over de overige lastige vragen. Kortom, ik zou mijzelf niet rijk rekenen als ik een 996 NA had waarbij ik deze reparatie voor mijn kiezen had gekregen.
|
30 jul 2013 10:20 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: http://www.imsporschesettlement.com/
Niet rijk rekenen, maar als je ziet dat er een aantal mensen hier op het forum het hebben meegemaakt of iemand kennen dan moet er toch wel wat mensen bij elkaar te brengen zijn lijkt me zo.
Nog een vraag die jij wellicht kunt beantwoorden DS: zou je dit ook bij het Europese Gerechtshof neer kunnen leggen en dan bijv ook de Duitsers met deze problemen erbij kunnen betrekken? Zo heb je sneller een grotere groep en zijn de kosten wellicht ook behapbaar.
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
30 jul 2013 10:38 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: http://www.imsporschesettlement.com/
Hoeveel van die mensen waren eerste eigenaar? Nee, je moet gewoon de lokale rechtsingangen gebruiken. Als in Duitsland zoiets opgestart wordt en de zaak wordt daar gewonnen, dan is het misschien interessant om eens bij Pon te gaan polsen. Maar ik zie het niet zo snel gebeuren.
|
30 jul 2013 16:52 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: http://www.imsporschesettlement.com/
Geen idee, maar elke auto heeft een eerste eigenaar dus wie weet. Daarbij zie ik nergens staan dat alleen de eerste eigenaar recht heeft op een evt vergoeding. Er staat 'current' en 'prior' owners maar volgens mij nergens dat het alleen voor de eerste eigenaar geldt of mis ik iets
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
30 jul 2013 17:35 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: http://www.imsporschesettlement.com/
Die eerste eigenaar moet toch de schade hebben gehad. Nou, het lijkt mij wel logisch dat de latere eigenaars niet zonder meer de importeur aan kunnen schrijven. Immers: zij hebben geen overeenkomst gesloten met de importeur.
|
30 jul 2013 19:45 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: http://www.imsporschesettlement.com/
'Logisch' is een aanname en het staat er niet. Importeur is verantwoordelijk voor alle geleverde auto's dus ook als je niet de eerste eigenaar bent. Als er een terugroepactie is van een bepaald merk/model dan maakt het ook niet uit of je de 20ste eigenaar bent of de 1ste.
Als dit stuk volledig is (dat kan ik niet bepalen maar het lijkt met alle voorwaarden gepubliceerd te zijn) dan geldt het voor eenieder die een factuur kan overleggen onafhankelijk van het feit of je de P nog bezit of inmiddels van de hand hebt gedaan. Bij de voorwaarden om in aanmerking te komen voor de regeling staat niet genoemd dat je de 1ste eigenaar van de wagen moet zijn (geweest). En ook dat lijkt me logisch. Het is een fout en compenseert de gedupeerde, wie dat is en de hoeveelste eigenaar is hierbij niet van belang
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
30 jul 2013 20:09 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: http://www.imsporschesettlement.com/
Ja en nee. Zijn aansprakelijkheid is zonder meer groter uit overeenkomst dan op grond van het in het verkeer brengen. Dat ben ik niet met je eens en dat je de factuur moet overleggen lijkt toch te duiden op een eerste eigenaar. Dat je de schade ook kan claimen nadat je de auto van de hand hebt gedaan is een ander verhaal. Natuurlijk kan dat!
|
30 jul 2013 22:45 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: http://www.imsporschesettlement.com/
Ik bedoelde factuur van de reparatie van de moter
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
30 jul 2013 23:04 |
|
|