Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 1:30

Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Porsche Museum 
Auteur Bericht
Bericht Porsche Museum
Volgende week Dinsdag, gaan mijn HBO klas en ik een bezoek brengen aan het Porsche Museum in Stuttgart.
Ik heb er wel wat over gelezen, maar wil graag wat meer weten.
- Is het museum in 2 a 2,5 uur helemaal te bezichtigen of moeten we daar langer de tijd voor nemen ?
- Natuurlijk is voor mij alles de moeite waard, maar welke auto's/plekken in het museum mag mijn klas echt niet missen ?
- Zijn er nog andere dingen rondom het museum, die zeker de moeite waard zijn ?
- Is de Audio Tour de moeite waard ?

Daarnaast brengen wij die zelfde dag ook nog een bezoek aan het Museum van Mercedes.
Mocht iemand daar geweest zijn, kan iemand mij daar meer over vertellen.

13 dec 2012 0:41
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Porsche Museum
gaaf man 8)

kzou wel alvast m,n gympies invetten :shock: aardig stukkie stiefelen 2 musea aflopen in 1 dag :mrgreen: :wink:

veel plzr :thumleft:

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

13 dec 2012 0:45
Profiel WWW Facebook 
997 S
Loosdrecht
Het museum is niet heel erg groot, maar 2-2,5 uur is te kort voor een geïnteresseerde liefhebber met oog voor details.
Ieder gedeelte heeft zijn charmes, ik vind de 917's , de diverse turbo types en de racetypes bij binnenkomst steeds erg gaaf.
Vergeet ook het ontwerp van het museum niet, zowel binnen als buiten, te bewonderen.
Geniet er van!

13 dec 2012 0:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986
Zürich
Echt een super trip. Eens - je kunt er met gemak meer dan 2,5 uur rondlopen. En vergeet de dealer niet tegenover het museum. Ook een aanrader is het Mercedes museum. Als je er toch bent...

13 dec 2012 1:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
audiotour altijd doen. 2,5 uur is haalbaar als je een beetje snel doorloopt :ba:

13 dec 2012 7:26
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Ik kan er de hele dag doorbrengen. Maar om alles te "zien" is 2,5 uur voldoende.
Wij hebben toen een combi gemaakt met factorytour en Porsche Museum. Inderdaad de dealer aan de overkant is zeker de moeite waard. Mercedes ben ik niet geweest en zal ik ook niet komen.. :mrgreen:

13 dec 2012 7:32
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PF #911
België
Spijtig Ivo want dat is als museum het betere...
Porsche museum is te bezichtigen in 2,5u maar dan ga je jezelf moeten haasten en snel lezen en kijken. Het leuke is net wagens een tijdlang bewonderen en details ontdekken.
Het Mercedes museum is véél groter en onmogelijk in dezelfde tijdspanne te bezichtigen. Schitterend gebouw waarin de wagens per zaal en tijdperk mooi zijn ingedeeld met de wereldgeschiedenis als achtergrond.
Ik ga nog steeds liever, en jaarlijks, naar het Porsche museum, maar als ik om de twee jaar nog eens bij Mercedes stop ben ik steeds dieper onder de indruk (alhoewel dat minder met het merk dan wel met het museum heeft te maken :wink:)
Ex: Elise S1 111S

13 dec 2012 10:33
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Als je met de hele klas gaat lijkt mij 2,5 uur voldoende, want niet iedereen gaat alles lezen, meestal blijft het bij een beetje kijken, dolletjes maken, achter die leuke blondine aan, enz.

Dealer tegenover het museum heb je zo gezien en is geen must-see als je het mij vraagt. Wel leuk is de koppeling met fabrieksbezoek, maar dat regel je nu niet meer voor dinsdag. Goede reden om een keer terug te komen.

Auto's wisselen in het museum, dus wat er staat is altijd een verrassing (hoewel sommige stukken wel redelijk permanent zijn). Ik vind de raceauto's en de hele oude modellen doorgaans het leukst. En de leuke blondines die dag, maar dat spreekt voor zich. ;)

13 dec 2012 10:48
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Ik zou zeker de Audiotour nemen, en zou zeggen dat je minimaal 3 uren nodig hebt. Voor mij is de exploded view van de 917 motor een must see en ook de carroserie van een 908 die aan visdraad hangen. Maar je kan eingenlijk niks missen als je de route volgen.

De Mercedes museum was voor mij wel een beetje saai...veel bussen en minder spannende autos.

Als het even kan zou ik wel een fabrieksrondleiding doen, dat is echt niet te missen!

13 dec 2012 10:52
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Voor het Mercedes museum heb je (veel) meer tijd nodig dan voor het Porsche museum - wil je alles zien en bekijken :popcorn:

13 dec 2012 14:01
Profiel WWW Facebook 
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Het museum is in 2,5 uur te doen. Ben er afgelopen maart heen geweest met wat mensen van 944 forum.

heel veel plezier, en ja de dealert aan de overkant is ook zeker niet mis!

13 dec 2012 14:34
Profiel
Wij hebben een Combinatie gemaakt van de 2 musea, s'morgens naar Mercedes en s'middags naar Porsche.
Dat Porsche net te doen was in 2,5 uur dat wist ik.
We kunnen helaas niet meer tijd besteden er aan, we zitten nog met de terugreis naar Nederland.
Fabrieksrondleiding was helaas te kort dag, maar dit lijkt mij zeker iets wat ik in zomervakantie van 2013 wil bezoeken.
Ook gezien het kostenplaatje was niet mogelijk om 3 dagen daar te verblijven. om voor elk museum een dag de tijd te nemen.
Wij zijn er nu 2 dagen + Hotel overnachting in de buurt van Stuttgart.

13 dec 2012 15:43
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Veel plezier in ieder geval! Erg leuk museum met veel informatie en niet onbelangrijk natuurlijk, veel tentoongestelde modellen van Porsche's door de jaren heen.

(keek al mijn ogen uit in de parkeergarage :shock: )

13 dec 2012 16:27
Profiel
Het is helaas anders gelopen dan gedacht, ik heb geen bezoek kunnen brengen aan het Porsche Museum.
We kregen de kans om de motorenproductie te bezoeken van Mercedes, en dat is ten koste gegaan van het Porsche Musuem.
Ik moet wel zeggen dat het Mercedes Museum zeker de moeite waard is.

19 dec 2012 15:47
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Motorenproductie bezoeken lijkt me een buitenkansje, museum kan altijd nog. :D

19 dec 2012 18:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Inderdaad , ook bij de dealer er tegenover is het volop genieten !!

19 dec 2012 20:12
Profiel
Het was ook zeker een buitenkansje, over 2 dagen sluiten ze de motorenproductie om er voor te zorgen dat 90% geautomatiseerd wordt.
Na de vakantie gaan ze dan draaien in een vernieuwde productiewijze.
Wij waren de laatste groep, die de motorenproductie hebben gezien, zoals hij nu nog is.
De Dealer is zeker gaaf, Nu natuurlijk veel A-klasse, want die is net nieuw. Op de 4de verdieping waren de AMG Modellen te bezichtigen.
Ik ben van plan om in de zomervakantie, alsnog een bezoek te brengen aan het Porsche Museum.

19 dec 2012 22:41
PorscheForum Rakker
Gisteren ook eens een kijkje wezen nemen... Super dag gehad!!

Afbeelding

28 dec 2012 22:48
Profiel WWW
964 c2
Den Haag
Onlangs dagje in Stuttgart geweest. Wat een prachtig museum, zowel qua gebouw als de inhoud :!:

59036 59037 59038 59039 59040 59041 59042

08 sep 2013 19:14
Profiel
964 c2
Den Haag
59044 59045 59046 59047 59048 59049

08 sep 2013 19:14
Profiel
964 c2
Den Haag
En buiten het museum ook nog zat leuks gezien.. 8)

59050 59051

08 sep 2013 19:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ]