Auteur |
Bericht |
Kees elberse
|
 Kees Elberse en de 3.3 Turbo
Laatst bijgewerkt door Kees elberse op 07 aug 2009 14:13, in totaal 1 keer bewerkt.
|
08 feb 2009 18:26 |
|
 |
Rad911
997 SLoosdrecht
|
Uploaden??
Leuk dat je dit deelt, altijd mooi om te zien als het weer goed komt met een aangeslagen auto.
De schade aan het plaatwerk is wel te zien, maar hoe is het met de schade aan het onderstel en de aandrijving?
Succes met de afronding!!
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
08 feb 2009 18:34 |
|
 |
Kees elberse
|
Natuurlijk is het Uploaden, zat even te potloden, computers en al die benamingen zijn niet mijn sterkste punt
Affijn, heb nog even wat foto's GUPLOAD
De draagarm is kompleet afgebroken, dit is gelukkig aluminium en daardoor heb ik verder geen dingen van de carrosserie kapot of krom gereden.
De B stijl heb ik bij DSP gehaald en Do heeft deze even voor me uit een sloop carrosserie geslepen  , het is de gemakkelijksta manier omdat ik ook een stukje van het stalen scherm nodig had.
De rest is Polyester en keflar, deur, voor en stuk achterscherm en de voor en achterbumper.

Motor er uit.

Mischien straks de foto's uploaden van de bak met sper en de nieuwe uitlaat die er onder komt dan kan de zelfgemaakte uitlaat bij het oud ijzer 
|
08 feb 2009 19:25 |
|
 |
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
ik heb boze tongen horen zeggen dat je er niet meer mee het circuit op gaat, dat is niet waar hoop ik? zou jammer zijn om je in het porsche veld te moeten missen
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
08 feb 2009 19:30 |
|
 |
Kees elberse
|
Harry, Inderdaad heb ik bij Edwin het lidmaatschap van de ADPCR opgezegd, en heb hem gemaild dat ik verder wil gaan met klassieke straat auto's....Nou dit gaat het alsnog niet worden, bij het idee dat ik de Porsche kwijt zal zijn dan krijg ik toch gemengde gevoelens
Voorlopig ga ik dit jaar geen wedstrijden meer rijden maar het kan zo maar gebeuren dat ik lopend sysoen of volgend jaar toch weer mijn licentie zal verlengen....maar voorlopig ben ik dit niet van plan, is wel eerder gebeurd, ben al jaren aan het stoppen
Maar voorlopig ga ik eerst een van de www.bmwdriverclub.nl trackdays rijden en hoop alle 3 de dagen van de Porsche Days Francorchamps, dit wil ik zeker niet missen
Dus voorlopig wat Trackdays, ook Vijverberg (met Do over gehad) zit er nu in ook wel zodat we elkaars auto's eens uit kunnen wisselen
Dus kortom, de 3.3 Turbo gaat voorlopig nog NIET weg
Nu zijn we thuis aan de bak begonnen om de sper in te bouwen, 40% sper zal genoeg moeten zijn

oude diff uit elkaar, foto rechts, links de sper.

en dan nog wat foto's van de nieuwe uitlaat

|
08 feb 2009 21:03 |
|
 |
Stijn van Kooten
|
Mooi!
|
08 feb 2009 21:21 |
|
 |
Rad911
997 SLoosdrecht
|
Mooi ding, die uitlaat!! Wat zal jij het koud krijgen in de auto zonder verwarming 
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
08 feb 2009 21:21 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Kees, jammer van de stevige schade maar zo te zien en te lezen gaat alles weer perfect en eigenlijk nog beter worden.
Trackdagen bij Vijverberg zijn top, ben er het vorig jaar zeer veel geweest.
Pistenclub is ook erg leuk voor trackdagen, rijden aantal keer per jaar op Spa, Nurburgring en Hockenheim (weer is wat anders dan Zandvoort/Assen/Zolder)
Wat ik van anderen wel hoor is dat ze de competitie gaan missen tijdens de trackdagen.
|
08 feb 2009 23:59 |
|
 |
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
jammer Kees maar wel begrijpelijk, ik ga het zelf ook wat rustiger aan doen na 2 keer kampioen en 1 keer 2e te zijn geweest. ga me nu richten op het opbouwen van mijn zaak in onderhoud, preparatie en 'arive and drive' in de basic cup, dus als je de competitie mist geef je maar een seintje, regel ik een basic voor je.
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
09 feb 2009 0:12 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
succes met de wederopbouw Kees!!! en we zien mekaar dan in Spa dit jaar met de PCF days in mei!!! heerlijk! 
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
09 feb 2009 14:37 |
|
 |
Kees elberse
|
Gert, Denk dat je wel eens gelijk kunt krijgen, de 3.3 Turbo zal mooier en beter wordt dan dat die ooit geweest is  Ben nog heel wat van plan  Die circuits ga ik ook zeker weer rijden, ik heb gelukkig in het verleden al op heel wat circuits mogen rijden
Harry, In het verleden ben ik ook al eens kampioen geweesd met de UFO CSL, erg leuk om eens mee te maken maar track days vind ik voorlopig ook wel best, de hele dag de baan op en af wanneer je dat zelf wil, het gaat mij gewoon om het lekker rijden en toeren op de openbare weg kon 30 jaar geleden maar is tegenwoordig toch een drama
Mich, Op naar Spa
Vandaag de onderkant eens lekker schoongemaakt met de stoomcleaner, eerst de ene, daarna de andere kant op de rolbok geplaatst zodat je letterlijk overal bij kan, morgen de losse plekjes verwijderen en borstellen dan wordt de onderkant geel gespoten in de kleur van de auto, ik ben niet die poetser die hem dan alleen tentoonsteld, er moet mee gereden worden maar ook een race auto mag er rondom toch wel netjes uitzien

|
09 feb 2009 23:02 |
|
 |
Kees elberse
|
Wil er in de winter toch niet mee rijden, al die pekel en zout 
|
09 feb 2009 23:04 |
|
 |
Rad911
997 SLoosdrecht
|
Je hebt je aardig uitgeleefd!!! Een behoorlijk verschil, voor en na...

|
09 feb 2009 23:17 |
|
 |
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Je bent weer goed bezig Kees! Alleen jammer dat je met al dat geknutsel geen drup olie verbruikt 
_________________________________________ Make the most of now!
|
09 feb 2009 23:18 |
|
 |
Kees elberse
|
We zijn nog niet aan de olie toe Harm
Gisteren de Porsche opgesteld op de plaats van een brug zodat verder niemand er last van heeft, op de rolbokken, wat zijn die gemakkelijk als de motor er toch uit is, natuurlijk wel ook de accu verwijderen.
Aan het schoonborstellen van de losse delen begonnen en in de zinkprimer gezet, nergens roest van betekenis, de lichte plekjes waren zo schoon te borstelen, geweldig zo'n Porsche van 1984

Morgen omdraaien en aan de andere kant borstellen en in de primer zetten.
|
11 feb 2009 21:47 |
|
 |
Kees elberse
|
Bij jouw voorwiel geraakt ? bij mij achter en de door jouw geleverde B stijl. Op zich valt de schade bij die van jouw ook wel mee, veel Tupperware De spacers hebben er al van het begin van de bouw van mijn auto opgezeten, dus gaat al vele jaren goed, denk dat het niets uitmaakt, het draagvlak van de band wijzigd niet met wielen met een andere ET waarde en dan zonder spacers. Zo als het nu zit kunnen er "standaard" velgen onder Foto voorzijde, ook een spacer van zo'n 4 cm, achter het dubbelle. Foto 2 begonnen met de plaatwerkdelen van de motor stralen zodat die opnieuw gepoedercoat kunnen worden.  
Laatst bijgewerkt door Kees elberse op 08 nov 2009 19:15, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 feb 2009 11:15 |
|
 |
Kees elberse
|
|
19 feb 2009 18:15 |
|
 |
Kees elberse
|
De rempies weer mooi rood gespoten, achterlichten gestraald en zilver en de olie koeler zwart gespoten en wat kleine beugeltjes.  
Laatst bijgewerkt door Kees elberse op 08 nov 2009 19:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
03 maart 2009 19:36 |
|
 |
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Ziet er goed uit!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
03 maart 2009 20:28 |
|
 |
mb carrera
porsche 911 carrera 1986 mosgroentwisk
|
bijna zonde om er weer mee op het cirquit te gaan.
ziet er iig super uit!
keep up the good work
|
03 maart 2009 20:44 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
04 maart 2009 17:08 |
|
 |
BartCCC
Valkenburg aan de Geul (Lb)
|
Prachtig werk !
_________________________________________ http://www.customcarcleaning.nl
|
04 maart 2009 19:53 |
|
 |
Solid4S
Porsche 996 GT3 mkIIOmgeving Delft
|
Mooi om dat zo te lezen
|
04 maart 2009 22:04 |
|
 |
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
alleen de plaatjes laad hij hier helaas niet
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
05 maart 2009 10:54 |
|
 |
Kees elberse
|
@John, doen die plaatjes het inmiddels wel  Doe alles via fotobucket en dat gaat toch altijd goed Ben weer verder met de Posche, hij staat in het spuithok voor de onderkant, volgende week zal die in de kleur zijn en zal er weer wat foto's van maken, was nog een heel werk ook dat afplakken 
Laatst bijgewerkt door Kees elberse op 08 nov 2009 19:18, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 maart 2009 1:24 |
|
|