Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:49

Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
anoniem geld overmaken 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Castricum
Bericht anoniem geld overmaken
Is het tegenwoordig nog mogelijk om anoniem geld op een Nederlandse bankrekening over te maken?
Nee het gaat niet om witwas praktijken of crimineel geld :)

Ik heb een kennis die financieel in zwaar weer zit en ik wil hem een steuntje in de rug geven door een paar 100 euro over te boeken. Als ik dit onder mijn eigen naam doe dan is hij waarschijnlijk te trots om het te accepteren.
In een enveloppe over de post wil ik niet doen en hij woont niet in de buurt dat ik het in een enveloppe in de bus kan doen.

Verder ben ik ook huiverig om het via vage services als Western Union oid te doen.
Kan ik niet gewoon naar de bank lopen en contant geld op de balie leggen met de mededeling om het op een bankrekeningnummer te storten?

19 aug 2014 18:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: anoniem geld overmaken
en als je het via een kennis van je doet die hij/zij niet kent?

19 aug 2014 18:13
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
In wat voor zwaar weer zit deze kennis?

Als het een uitkering is - of sanering - dan kan je beter het geld wel door de brievenbus stoppen :idea:

19 aug 2014 18:18
Profiel WWW Facebook 
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Volgens mij kan je bij elke bank en GWK contant geld storten op de rekening van een derde. Zijn wel kosten aan verbonden (ong. 2.5%). Weet alleen niet of dit ook anoniem kan. Wel een nobel gebaar :thumleft:

19 aug 2014 18:21
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
anders doe je het onder naam van sinterklaas of de kerstman

met bericht we zijn wat vroeger dit jaar

idd tof gebaar :thumleft:

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

19 aug 2014 18:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Ondernemer
Is hier vast wel iemand die het voor je over kan / wil maken.

Edit: maar inderdaad een leuk gebaar!

19 aug 2014 18:24
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Targa Floriaan schreef:
Volgens mij kan je bij elke bank en GWK contant geld storten op de rekening van een derde. Zijn wel kosten aan verbonden (ong. 2.5%). Weet alleen niet of dit ook anoniem kan. Wel een nobel gebaar :thumleft:

.???? Jij zou toch beter moeten weten.... :flush:

ING is de enige bank nog met een open kasbalie en wij zijn gestopt met het (contant) storten op rekeningen van derden wegens het misbruik, fraude gevoeligheid, witwassen etc. naast het feit dat de kosten van € 10 die bij de klant (dit waren met name niet ING relaties die gebruik maakten van deze mogelijkheid omdat ze met contanten niet meer bij de eigen bank terecht konden zoals SNS) in rekening werden gebracht niet de de daadwerkelijke kosten van ING dekten.

Western Union/GWK Travelex zijn uitstekend alternatieven en in het geheel niet schimmig dus die zou ik juist aanraden en dat zijn volgens mij de enige partijen waar je contant rekeningen nog kunt voldoen (en dus kunt storten op rekening van derden) zonder het gebruik van een tegenrekening.

19 aug 2014 20:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
alles electronisch is niet anoniem. Jij staat daar aan de GWK balie met je mobiel op zak waarvan 20x per dag de locatie wordt opgeslagen door de telecom provider op bevel van de overheid (en dan heb ik het nog niet eens over google, apple en microsoft die dat op diezelfde telefoon ook nog eens doen en in de USA opslaan zodat de US overheid er ook gelijk bij mag). Bij je vriend zien ze de overboeking binnenkomen van GWK en die is dan ook weer naar dat kantoor en tijdstip te herleiden. Ook omdat jij waarschijnlijk als enige persoon op die dag in dat GWK kantoor een directe link met je vriend hebt via ooit eens een email, telefoontje of social media bericht. Dus als men echt wil is het makkelijk te traceren. Zal in dit geval niet interessant genoeg zijn. Beter is om het hem cash te geven? Maar ja dat wordt ook weer geregistreerd als je het geld uit de muur trekt. Men zou toch niet de serienummers van de bankbiljetten registeren die door het apparraat aan wie worden uit gegeven? In ieder geval niet todat de nieuwe bankbiljetten met RFID chip in gebruik worden genomen zodat ieder bankbiljet op afstand gescand kan worden waar en wanneer het ergens is. Maar cash geld gaat toch afgeschaft worden omdat wij het niet handig vinden.

En ja de overheid zorgt erg goed voor ons want ze leggen steeds meer handelingen vast om het witwassen te voorkomen dat willen we toch zo graag met z'n allen?

Ik zeg altijd maar zo: "Just because you are paranoid doesn't mean they aren't after you!"

Ik werk in deze business als software techneut dus weet wat er kan en bovenstaande is slechts het topje van het topje van de ijsberg. Helaas weet 99,9999% vd bevolking dit niet.

19 aug 2014 21:19
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Als die kameraad niet bij de overheid werkt (en dan ook nog eens toegang heeft tot de data) lijkt het mij onwaarschijnlijk dat een goedwillende consument eenvoudig kan achterhalen wie het heeft gestort.

De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ik geen idee heb hoe het bij GWK/Travelex werkt en welke gegevens je moet achterlaten en of die openbaar gemaakt kunnen worden indien de ontvanger erom vraagt.

Laatst bijgewerkt door Michiel911 op 19 aug 2014 21:39, in totaal 1 keer bewerkt.

19 aug 2014 21:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Rotterdam
@Michiel 911. Ik draafde inderdaad wat door. De ontvanger zal het denk ik niet kunnen achterhalen en denk ik erg blij zijn met een anonieme financiele meevaller.

19 aug 2014 21:28
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
@ Michiel: had het in de trein op de BB even snel opgezocht.
Zit niet in de dagelijkse baliepraktijk...
met gwk zat ik toch nog goed :D

19 aug 2014 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
En als je het je kennis aanbiedt onder het mom van een renteloze lening die niet 1-2-3 terugbetaald hoeft te worden?

19 aug 2014 22:59
Profiel
M140i
Ik zou het gewoon overmaken. Hoezo zou die het niet accepteren. Zou die je het geld weer in je handen drukken? Houd dan je handen dicht en zeg dat ie alles mag houden.

19 aug 2014 23:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
als je echt een vriend uit de nood wil helpen, die je zo nauw is dat je ook z'n banknr kent, dan stap je toch gewoon in de auto/trein/whatever en dan doe je dat een paar honderd kilometer verderop in een blanco envelop in zijn/haar brievenbus. ofwel spreek je een niet gezamenlijke vriend aan die het voor je overmaakt.
het is toch allemaal niet zo moeilijk, of wil je als mecenas via PF juist uit de anonimiteit treden :oops:

20 aug 2014 8:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord-Limburg
Je kunt het 9 van de 10 keer gewoon storten bij de bank. Tijdje gehuurd gezeten, stortte iedere maand de huur contant bij de Rabobank. Dat kon alleen als het op je eigen rekening was, dus zei ik bij het storten dat het mijn eigen rekening was waar het op moest komen. Geloof me, geld storten kan zonder veel problemen of legitimatie.

20 aug 2014 8:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Hop die 964? in en lekker sturen! Even checken of er niemand aankomt en in de brievenbus die enveloppe. Hop de 964 weer in en weer lekker sturen... :)

Ps of praten we over internationaal (of zelfs intercontinentaal) dan storten met de vermelding: belasting teruggaaf definitief 2010, ik check dan iig het bankrekening nummer nooit. :)

20 aug 2014 10:59
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Kan je dat geld niet stiekem aan zijn vrouw/kinderen of zelfs ouders geven?

Driver4S schreef:
alles electronisch is niet anoniem.

Het is niet omdat bijna al je info wel ergens(!) opgeslagen is, dat het makkelijk is om aan die info te komen in zijn geheel. Bv die locaties van je gsm kan je afzetten indien gewenst en via de sim wordt dit niet opgeslagen. En dan nog, de overheid kan hier nooit aan geraken. Zelfde geldt voor heel veel andere gegevens. De vele privacy wetgevingen verhinderen dat de ene partij zomaar bij de andere partij kan aankloppen om info op te vragen. En of dit ooit wel zo zal zijn betwijfel ik ook, heel het NSA debacle heeft iedereen doen inzien hoe gevaarlijk het is als er te veel van onze info bij 1 partij terechtkomt.

20 aug 2014 11:09
Profiel
3.2S
010
Gewoon cash geven. Jullie zijn toch vrienden? Voor een vriend doe je dat toch!

Als het anoniem gaat, dan zal die tot in lengte van dagen zich afvragen van wie dat afkomstig is.

20 aug 2014 11:24
Profiel WWW
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Zeker als je een briefje erbij stopt met de naam van zijn vrouw erop en de tekst "bedankt voor de heerlijke nacht". :mrgreen:

28 aug 2014 11:02
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ewout toch :popcorn:

Citaat:
De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ik geen idee heb hoe het bij GWK/Travelex werkt en welke gegevens je moet achterlaten en of die openbaar gemaakt kunnen worden indien de ontvanger erom vraagt.

Volgens mij boven de 15K verplicht legitimeren en kopie legitimatie ivm traceerbaarheid, alles boven 25K moet sowieso gemeld worden.
Ik heb overigens ergens gehoord dat dit in 2015 nog meer aangescherpt gaat worden maar dat kan ik zo snel niet online achterhalen.

28 aug 2014 11:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Lelystad
Ik geloof niet dat TS in die orde van grootte qua donatie dacht Rob :mrgreen:

28 aug 2014 16:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Rotterdam
@dobbelsteen: en jij gelooft echt dat als je de location services op je telefoon uitzet dat ze je dan niet meer tracken? Dream on.

leuk artikelf: http://www.truthdig.com/report/item/2011_a_brave_new_dystopia_20101227 ja ja ik dwaal af en dit is het porsche forum.

28 aug 2014 18:27
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Michiel911 schreef:
Ik geloof niet dat TS in die orde van grootte qua donatie dacht Rob :mrgreen:

Neuh, maar mocht je eens een keer je kinderen ofzo wat willen schenken en je hebt de belastingvrije drempel al bereikt, cash is een optie zonder dat je meteen schenkbelasting moet afdragen.

28 aug 2014 19:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Castricum
Bedankt allemaal voor het meedenken!

Zoals Barolo al zei heb ik het gewoon met hem overlegd en het hem niet anoniem gegeven (en zoals ik al verwacht had, wel met zijn mededeling dat hij het ooit wel weer terug zal betalen, anders wilde hij het niet). Anoniem heeft wel wat nadelen dat hij gaat denken over waar het nou vandaan zou komen...

En als hij het ooit terug kan betalen gaan we er wel een keer van uit eten of naar de kroeg :D :D en komt het niet terug dan is het ook goed.

Maar wel een leuk onderwerp! In dit geval hoefde het niet zo annoniem als hier tips zijn gegeven, zonder spoor achter te laten en het gaat ook niet om duizenden euro's maar het zal in de toekomst steeds moeilijker worden om transacties te doen zonder spoor.

Ik weet dat de Bitcoin ook wel gebruikt wordt voor anonieme betalingen met zwart of crimineel geld alleen moet je dan wel beide een bitcoin wallet hebben en extreme koersschommelingen niet erg vinden.

28 aug 2014 20:24
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Driver4S schreef:
@dobbelsteen: en jij gelooft echt dat als je de location services op je telefoon uitzet dat ze je dan niet meer tracken? Dream on.

leuk artikelf: http://www.truthdig.com/report/item/2011_a_brave_new_dystopia_20101227 ja ja ik dwaal af en dit is het porsche forum.

Natuurlijk geloof ik dat. Ik geloof liever diegene die meewerken aan jailbreaks en zo, die dus de iphone letterlijk van binnen en buiten kennen dan die conspiracy theorist.

29 aug 2014 10:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 25 berichten ]