Zooo... na lange tijd weer de weg naar het forum weten te vinden
Ik heb niet veel meer aan mijn modelbouw hobby gedaan. Een beetje gebrek aan tijd en zin. Maar.... ik heb enkele maanden geleden nog wel een model af weten te ronden. En waarom kom ik daar nu pas mee???
Enkele jaren terug sprak ik ene Angelique op een Lente Meeting. (ik meen nog in de parkeergarage van de Euroscoop te Tilburg) Zij wilde haar man verrassen met een leuk verjaardagskado. Vorig jaar was het moment daar dat ik aan dat model was toegekomen en heeft ze mij wat foto's toegestuurd. Haar man, Ad, zwerft hier waarschijnlijk ook rond, maar ik weet niet onder welke gebruikersnaam en daarom kon ik hier geen verslagje posten. Inmiddels heeft Ad het model van zijn vrouw gekregen, dus kan ik hier de foto's wel tonen
En dan beginnen we bij het begin, namelijk die lelijke meegegoten klinken en blinkers weghalen. En een likje plamuur erop gezet om alles weer mooi glad te krijgen.
En hier het resultaat van de extra uitsparing in de bumper.
En dan is het tijd om de zaak eens in de primer te zetten. En ja, er ligt ook een 993 tussen. Dat is de GT2 waarmee ik bezig ben (ook al een hele tijd :S)
Na de primer de onderdelen (links) in de glanzende zwarte lak gezet, welke later een laagje aluminium krijgen. De andere onderdelen (rechts) staan in een half glanzende leder-look
Ook het interieur heeft de nodige aandacht gekregen. Zo zijn er gordels gemonteerd en is het intereur voorzien van stoffering.
Ik moest enkele decals maken voor het model waaronder een momo-logo voor op het stuur, pioneer cd-speler en 2 kenteken platen en dat weer geprint. En ondertussen was mijn bestelling van enkele lakken binnengekomen:
- Grandprix wit
- en Guard rood.
En lak in een potje is nergens goed voor, dus heb ik die over het model heen gespoten. Het lijkt nog wat grof, maar dat ik hoofdzakelijk te danken aan de macro foto. Desalniettemin wordt het geheel even licht geschuurd met korrel 800 alvorens we verder gaan met lakken.
Want na een laagje glans, ziet het er dan zo uit:
De velgen hebben hun kleur verkregen: