Auteur |
Bericht |
Neppert
NeppertNeppert
|
Opbrengst oldtimer regeling valt tegen
http://www.ad.nl/ad/nl/1006/Auto/articl ... egen.dhtmlWat staat de oldtimer bezitter straks te wachten? Gaan er nog andere regelingen komen of slikt de politiek "haar verlies"?
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
12 okt 2015 11:03 |
|
|
912
|
Re: Opbrengst oldtimer regeling valt tegen
Hetgeen iedereen al wist en voorspeld had... ... behalve de slimste jongetjes van de klas in Den Haag...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
12 okt 2015 11:28 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Oldtimers zijn meestal hobby auto's. Mensen die zich een hobby kunnen permiteren hebben blijkbaar geld over. Dus Linksom of rechtsom zullen die meer moeten betalen. Onderschat nooit de creativiteit van politici om weer een nieuwe belasting te bedenken.
|
12 okt 2015 12:24 |
|
|
912
|
Dus niet gezien de grote aantallen export, sloop en schorsingen...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
12 okt 2015 13:33 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
@912 <cynisch>Jawel maar degene die overblijven hebben blijkbaar nog steeds geld teveel en die gaan we lekker belasten ipv het onzinnige plan helemaal af te schaffen. Het zou nog eens leuk worden in Nederland. Dat moeten we niet hebben. En politici die hun fout erkennen moeten nog uitgevonden worden. </cynisch>
|
12 okt 2015 13:51 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Dom commentaar vanuit de politiek. Ze hadden beter kunnen melden dat het weren van oldtimers uit het verkeer kennelijk beter is gelukt dan verwacht (minder opbrengst = minder op de weg neem ik maar aan). Dat was immers toch ook het doel. Ze laten zich wel erg makkelijk in de kaarten kijken zo...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
12 okt 2015 15:57 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Als belg heb ik het niet echt gevolgd. Maar lees ik dat nu goed dat die politiekers dachten dat al die oldtimers die misbruik maakten van het systeem opeens extra zouden bijbetalen om hun oude wrak te blijven rijden ipv slopen/export/schorsen??
|
12 okt 2015 21:32 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Ben heel benieuwd of ze er nu netto meer aan overhouden. Eerst betaalden de oldtimers die er nu niet meer zijn voor brandstof, onderdelen, verzekering, etc. Waardoor er belasting en accijns werd binnen gehaald. Het is niet voor niets dat ze in grote getalen de reken toets voor ik geloof havo of vwo niet haalden. Hoop dat er over 10 jaar wat meer politici zijn met een bèta achtergrond en voldoende rekenvaardigheden. Zodat er wat meer mensen in 1e en 2e kamer komen met verstand van zaken.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
12 okt 2015 23:46 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
@Justin. Jouw redenatie dat politici dom zijn is niet waar. Ze weten precies waarmee ze bezig zijn en de verborgen agenda die ze hebben voeren ze perfect uit (lijkt wel een complot theorie). Ze proberen dit op zijn eind lopende systeem maximaal te rekken. Alle welvaart die we hebben is een ilusie en alleen op schulden gebaseerd. De romeinen dachten ook dat hun keizerrijk nu nog zou bestaan. Maar ik dwaal weer af op dit leuke porsche forum.
|
13 okt 2015 0:14 |
|
|
DennisvdB
|
He leuk, Illuminati!
|
13 okt 2015 9:33 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Helemaal mee eens! Insteek van de nieuwe oldtimerregeling was om de vervuilende diesels te weren en ook de overige uitstoot te beperken. Nu blijkt dat het een ordinaire geldinzamelactie was, die nu dus gewoon tegenvalt.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
13 okt 2015 10:17 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Volgens mij had het juist niets met het milieu te maken.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
13 okt 2015 12:30 |
|
|
horn
PF #57
|
jawel, ze wilden van al die uit Duitsland geimporteerde 25 jaar oude 190D's af waar mensen 50.000 km/jaar mee reden...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 okt 2015 12:55 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Beetje naief om te denken dat geld niet (ook) het doel is. Ze zouden ook echt niet blij zijn als heel nederland zich de rest van het jaar aan alle maximum snelheden zou houden..
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
13 okt 2015 13:50 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Dat het om de centen ging was mij vanaf het begin wel duidelijk. Iedereen die in een oude bak blijft rijden koopt geen nieuwe dus daar lopen ze ook geld mis.... Maar nu blijkt dat het dus allemaal tegenvalt ben ik benieuwd dat ze nu weer gaan verzinnen. Want volgens mij zijn er nog genoeg ouwe brikken waarop ze een heffing oid. kunnen toepassen.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
13 okt 2015 14:00 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Altijd begrepen dat het in de eerste plaats om de 'misbruik' van de regeling ging en het een prima bijkomstigheid was dat het milieu daardoor ook minder belast zou worden.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
13 okt 2015 14:22 |
|
|
Paris
968, bj. 1994
Ex. 924S / 924 (3x)Amersfoort
|
Ik neem aan dat jullie ook regelmatig op de weg zitten, maar ik zie echt heel weinig mercedes (190) diesel meer rijden. Dat was vóór deze regeling wel anders. Het heeft wat mij betreft dus echt wel gewerkt, en die gene die een echte oltimer hebben, betalen ook wel die enkele euro's houderschaps belasting! Dat de inkomsten nu tegen vallen komt wel vaker voor met de berekeningen uit Den Haag... Ze moeten daar eens een goede rekenmachine aanschaffen
|
13 okt 2015 19:49 |
|
|
DLotus
2007 Porsche 997 GT3
1994 Porsche 993 C2
1987 Porsche 911 3.2 Targa
1986 Defender 200TdiScheveningen
|
' die enkele euro wegenbelasting....'
Ik heb dus naast de 993 een leuke defender uit 1986. Gewoon, zoals het hoort met een 2.5 dieselmotor erin.
Ding weegt bijna 2000 kilogram schoon aan de haak. Die enkele euro wegenbelasting werd voor mij dus EUR 2240,00 per jaar. Nu reed ik er toen hij nog vrij van MRB was maximaal 1500 kilometer per jaar mee. Nu komt hij af en toe een keer uit de schorsing en mag hij soms van de belastingdienst voor een evenement de weg op.
Begrijp mij niet verkeerd, de dagelijkse kilometers maken met een 190D die afgeragd is keur ik absoluut niet goed. Maar dan iedereen over één kam scheren ook niet. Voor mij zou de overgangsregeling prima zijn. Of alleen het weekend, of beperkt tot 60 dagen. Het is tenslotte een hobby auto en niet mijn dagelijkse auto.
|
13 okt 2015 20:26 |
|
|
erwin964c4
|
Enkele euro's houderschapsbelasting??? Ik heb een oldtimer die ik om heb laten bouwen op lpg omdat het beter is voor het milieu? Nee omdat het goedkoper is voor mijn portemonnee en het milieu is meegenomen Nu mag ik als ik ermee wil rijden meer dan 2000 euro per jaar aan houderschapsbelasting aan gaan betalen Dus iets meer dan een paar euries lijkt mij offff ik moet hem weer om laten bouwen naar benzine wat zeer milieubelastend is aangezien de auto 1 op 6 super rijdt maar ik mag dan voor 120 euro per jaar rijden behalve in dec jan en febr Ik reed met die oldtimer misschien 2000 km per jaar Ik ga niet 2 k p/j betalen en schors hem nu netjes elk jaar tot die 40 jaar is De auto heeft me ongeveer 13 k gekost om hem in de staat te krijgen waarin die nu is maar bij een eventuele verkoop brengt die misschien nog 5 k op Dus ik hou hem en blijf hem schorsen
Oldtimerbelangen is al jaren bezig om deze geldschraperij tegen te houden en naar de laatste info te hebben gelezen is wiebes ook bereidt om de zaken te heroverwegen Mits er goede alternatieven aangedragen worden En ik ben persoonlijk blij dat die diesels die dus wel vervuilden en misbruikten aangepakt werden Maar auto's die hoogstens 2k per jaar draaien en ook nog eens op de schoonste brandstof die er is zo aan te pakken heb ik nooit begrepen
|
13 okt 2015 20:28 |
|
|
horn
PF #57
|
Yep. Maar het misbruik was niet in dermate grote aantallen dat het deze maatregel verklaarde... Milieu kon ik me nog wat bij voorstellen, maar het waren ook maar relatief weinig auto's. Impact op het mileu per auto groot, totaal best klein...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 okt 2015 23:24 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Ik hoorde trouwens vandaag PvdA'er Jan Vos op de radio oreren dat hij in 2040 iedereen in een elektrische auto wilde hebben. Op de vraag of dat zou lukken antwoordde hij dat je nu al duidelijk een flinke toename van dit soort auto's ziet op de Nederlandse snelwegen. Nederland kiest massaal voor een schonere lucht dus 2040 moet zeker haalbaar zijn. Hij vergat alleen effe te melden dat dit in werkelijkheid ligt aan de fiscale voordelen die er aan zo'n auto kleven.
|
13 okt 2015 23:51 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Ik vraag me ook wel eens af hoe dat er in de toekomst aan toe zal gaan. Er zullen namelijk altijd liefhebbers blijven van klassieke wagens. Mogen die dan allemaal straks de weg niet meer op?!?!!??! Of kan je nergens meer benzine tanken? Hoe zal het dan gaan met de prijzen van al die "beleggingsobjecten" aangezien dan niet eens bruikbaar meer zijn! Ik denk dat ik maar eens flink moet gaan doorbouwen....anders kan ik straks niet eens de weg op in mijn gebakje!
|
14 okt 2015 7:53 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Ze zullen de fossiele brandstoffen wel steeds meer gaan belasten zodat je uiteindelijk voor een volle tank benzine een tweede hypotheek zal moeten afsluiten.
|
14 okt 2015 8:21 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
En hebben de toekomstige generaties meer met tesla's dan met oude meuk. De kids van nu worden electricityheads, geen petrolheads.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
14 okt 2015 8:33 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Als wij die van ons een beetje behoorlijk opvoeden komt het misschien nog een beetje goed!
|
14 okt 2015 9:15 |
|
|