Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 0:53

Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
VW in de problemen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht VW in de problemen
Zoals iedereen denk ik wel gelezen heeft is het Gerommel met de software een enorm probleem aan het worden bij het VW concern.
Miljardenclaims hangen in de lucht.

Zou dit niet bij veel meer merken gebeuren? Kan me niet voorstellen dat alleen VW sjoemelt met die waardes?

Ben benieuwd hoe de consument hier op gaat reageren. Wellicht problemen met de bijtelling.

Wat is jullie mening?

Laatst bijgewerkt door renetrzes op 24 sep 2015 17:03, in totaal 1 keer bewerkt.

24 sep 2015 16:13
Profiel
993 4S
Bericht Re: V&W in de problemen
Geen VAG kopen

24 sep 2015 16:16
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
renetrzes schreef:
Wat is jullie mening?

Dat dit niets of weinig met Porsche te maken heeft, dus in "Discussie Overig Zaken" thuis hoort waar het nu wel staat :wink:

24 sep 2015 16:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Almere
heb begrepen dat ook BMW 'verdacht' wordt. Ik zeg... wie volgt :mrgreen:

24 sep 2015 16:27
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Sinds er subsidieregelingen zijn omtrent uitstoot wordt er door 100% van de autoindustrie gesjoemeld. Dunnere bandjes, speciale motorolie, accessoires die gedemonteerd worden vanwege de lagere cw-waarde en ga zo maar door. Dit is niets nieuws en een topje van de ijsberg bovendien. En alle andere merken die nu het hardst roepen hebben boter op hun hoofd.

24 sep 2015 16:36
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
V&W ? :scratch:

24 sep 2015 16:44
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
MarkS schreef:
V&W ? :scratch:

:mrgreen: scherp aangepast :salut:

Komt inderdaad bericht binnen dat BMW nu ook probleem heeft.

24 sep 2015 17:04
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Je zou zelfs kunnen beargumenteren dat dit niets met de auto industrie van doen heft maar met de achterlijke tests en regels die ze ergens in een of andere EU commissie verzinnen om weer groene punten te scoren. We weten allemaal dat de emissietesten in de verste verte niet het dagelijkse gebruik reflecteren, dus dat ze dan bij VW een beetje met de software hebben gesjoemeld doet uiteindelijk aan het uiteindelijk effect waarschijnlijk weinig af. Dat wil niet zeggen dat ik het bagataliseer, maar ik hoop dat er ook een beetje "common sense" aanwezig is, ik vrees het ergste.... VW moet nu op het hakblok.... en dat maakt weer veel meer kapot als dat het oplevert....

24 sep 2015 17:07
Profiel
964 c2
Den Haag
Bericht Re: VW in de problemen
Tja, dat is ook een opvatting.. :scratch:

Ze moeten nu eenmaal frauderen, om aan de achterlijke tests en regels te voldoen... :shock:

Ik vind 't vreemd dat ze 't op deze manier hebben kunnen doen.
Je zou verwachten dat de 'checks' die gedaan worden op de eisen aan voertuigen wel iets zorgvuldiger en grondiger zouden worden gedaan. :?

24 sep 2015 17:11
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
VW CEO Winterkorn gaat mogelijk een gouden handdruk krijgen van maar liefst 60 Miljoen euro!

Het moet niet gekker worden in deze wereld :bang: :bang:

24 sep 2015 17:13
Profiel
993 4S
Denk dat bij VAG in het bijzonder, maar bij de automotive in het algemeen de prestatiedruk veel te hoog ligt.
VAG moest en zou de grootste ter wereld worden, dan leg je extreem veel druk op je organisatie.
Als managers dan merken dat ze de targets niet gaan halen, wordt de verleiding al gauw te groot...
Bij andere merken zal ongetwijfeld ook veel mis zijn, ben benieuwd wie er echt "schoon "is (of de fratsen wel goed kan verhullen)

24 sep 2015 17:45
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
http://www.automotive-online.nl/home/14284-nieuws.html

BMW is ook het bokkie http://aftersalesmagazine.nl/nl/blog/item/ook_bmw_omzeilde_emissienorm/7084

24 sep 2015 18:43
Profiel
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Het zal mij niets verbazen als diverse ontwikkelingen (modellen/technieken) (tijdelijk) worden stopgezet of op een laag pitje gezet worden. Ze missen toch een beetje cashflow :shock:
De tijd zal het leren.

24 sep 2015 18:47
Profiel
Keistad
Ik denk dat ze na 120 jaar wel een beetje uit ontwikkeld zijn, en er alleen met aangepaste brandstoffen en electronica nog wat fijnslijp werk kunnen doen.

Je kon er op wachten dat zoiets een keer zou gebeuren met die idote eisen op gebied van uitstoot en bijtelling op basis van CO :bang:

24 sep 2015 18:57
Profiel
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Dat laatste ben ik deels met je eens (het betreft trouwens de NOx-uitstoot waar ze mee gesjoemeld hebben), maar dat ze uit ontwikkeld zijn :?: :?:
Er worden toch ook nieuwe modellen en facelifts uitgebracht? Dat kost toch ook het e.e.a.?
Verder zijn er zat zaken te ontwikkelen (bijv: waarom nog geen normale telefoonhouder in je dashboard?).

24 sep 2015 19:13
Profiel
Keistad
Sorry, ik bedoel dat het princiepe van de dieselmotor na 120 jaar ( volgens mij stamt de uitvinding ervan van voor 1900) wel een beetje aan het einde is van z'n kunnen.

Maar we hebben helaas nog geen dagelijks bruikbaar en/of vergelijkbaar alternatief met dezelfde kosten en mogelijkheden...

24 sep 2015 19:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Er valt denk ik best nog wel wat te behalen.
Ik reed een jaar of dertig geleden met mijn oudere VW Golf diesel met een 4 bak + overdrive al 1 op 26 op de langere einden.
Dat zijn cijfers waar je nu nog steeds mee meedoet.

Gelijkwaardige wagens van nu en toen zijn gewoon stukken zwaarder geworden.
Wanneer zo'n motor van nu een totaalgewicht van toen zou moeten trekken, dan zou hij al stukken zuiniger zijn.

Voorbeeldje

Golf C 1.6 diesel uit 1983
praktijkverbruik verbruiksmonitor: 4,5 l/100km (1)
massa leeg: 871 kg

http://www.autoweek.nl/auto/981/volkswa ... f-c-diesel

Volkswagen Golf 1.6 TDI 105pk Trendline
praktijkverbruik verbruiksmonitor: 5,5 l/100km (5) *
massa leeg: 1195 kg

* Door de fabrikant opgegeven verbruikscijfers;
verbruik binnen beb. kom: 4,6 l/100km
verbruik buiten beb. kom: 3,3 l/100km
verbruik gemiddeld: 3,8 l/100km

http://www.autoweek.nl/auto/70302/volks ... -trendline

Van die opgegeven cijfers klopt dus in de praktijk helemaal niets

24 sep 2015 20:01
Profiel
Keistad
Dat bedoel ik, aan de motor is niet zoveel verandert de laatste 20 jaar, maar wel de rest (gewicht) er om heen, wat ook van grote invloed is op het verbruik en prestaties.

En ik denk dat het nog erger was geweest als men niet andere (lichte) materialen had toegepast als kunststof en aluminium.

24 sep 2015 20:16
Profiel
Moderator
PF #57
ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen. Ik hoorde gisteren in een Amerikaans discussieprogramma dat het an sich niet strafbaar is, maar een 'maas in de regelgeving'. Dat de publieke opinie daar schijt aan heeft is ook weer logisch. Vz RvB stapt op (met waarschijnlijk 5 jaarsalarissen a 12 mio), maar ik verwacht dat dit muisje nog wel eens kan gaan zorgen voor massa ontslagen bij VW en toeleverende bedrijven. :scratch:

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat VW de enige is die dit doet... Het schijnt nl echt heel simpel te zijn voor de auto-techies.

24 sep 2015 20:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
VW CEO Winterkorn gaat mogelijk een gouden handdruk krijgen van maar liefst 60 Miljoen euro!

Ach.... de CEO van het bedrijf waar ik werk krijgt 93 Miljoen dollar mee....

24 sep 2015 20:32
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Persoonlijk vind ik dat iemand die leiding heeft gegeven aan een bedrijf dat opzettelijk de wet overtrad om auto's goedgekeurd te krijgen die niet goedgekeurd hadden moeten worden helemaal geen cent mee zou mogen krijgen.
Tenslotte gaat het bedrijf al miljarden kosten aan claims e.d..

24 sep 2015 22:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
ik praat het niet goed wat VW heeft gedaan, maar alle autofabrikanten poetsen de cijfers op om aan de regels van de millieumaffia te voldoen, VW is als eerst aan de beurt, de rest volgt :!:

Gaat VW nog veel geld kosten, en de man/vrouw op de werkvloer zal gelag betalen :evil:

Wel weer vreemd van onze USA vrienden, ze wisten het blijkbaar 5 jaar geleden al, en komen nu pas naar buiten ermee, om zo maximaal schade aan te richten, terwijl ze in dit "land van de onbegrensde mogelijkheden" schijt hebben aan alle milieuprotocollen (kyoto), lekker :!:

hoop dat het voor het werkvolk (ook de Dealers wereldwijd) meevalt, en ze hun VW's nog lang mogen verkopen :!:

24 sep 2015 22:38
Profiel WWW
964 c2
Den Haag
‘Topman Porsche Matthias Müller wordt nieuwe baas Volkswagen’

http://m.nrc.nl/nieuws/2015/09/24/topma ... ontslagen/

24 sep 2015 22:59
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Boxy&Boraman schreef:
ik praat het niet goed wat VW heeft gedaan, maar alle autofabrikanten poetsen de cijfers op om aan de regels van de millieumaffia te voldoen

Oppoetsen is 1 ding, moedwillig manipuleren is toch echt wat anders.

Citaat:
schijt hebben aan alle milieuprotocollen (kyoto)

Amerika wilde Kyoto niet tekenen omdat de milieubesparingseis daarin op 0,2 procent zou uitkomen. Dan kun je dus net zo goed niets doen.

25 sep 2015 9:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Hmmm. Niet netjes van volkswagen. Alhoewel het algemeem bekend is dat verbruikscijfers niet kloppen in de praktijk. Aan de andere kant. Als die amerikanen zelf eens leren fatsoenlijk verbruikende en kwalitatief goede auto's te maken. Hoeven ze geen volkswagens te kopen. Kan me het gevalletje Toyota Prius herinneren. Nu is een andere grite buitenlandse fabrikant aan de beurt. Denk dat wij hier het handjevol verkochte amerikaanse auto's ook eens strenger moeten controleren of zij hun beloftes waarmaken (voor de goede orde ik vind american muscle cars als de corvette en de viper ook erg leuke auto's). Alhoewel usa dat weinig zal uitmaken om dat buitenlandse verkopen niet zo groot zijn als duutse en aziatische autobouwers.

Laatst bijgewerkt door Justin op 25 sep 2015 10:30, in totaal 1 keer bewerkt.

25 sep 2015 10:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 101 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende