Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 8:48

Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Best lastig nieuwe lampen kopen voor in je huis 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Best lastig nieuwe lampen kopen voor in je huis
Wie herkent het ook?

Er gaan enkele lampen thuis stuk, en die moet je dan vervangen .Zitten natuurlijk nog oude in, en dan kom je al snel terecht bij led of spaarlampen.(en die zijn weer niet te combineren met dimmers :bang: )

Ik stond gisteren samen met aantal andere klanten bij de gamma te kijken welke lamp je nu moet hebben .Hoeveel watt komt overeen met je huidige verlichting .Of toch maar led (waarvan een hoop echt niet om aan te gluren zij in je woonkamer. iedereen stond te prutsen om een goede keus te maken,.

Misschien tijd voor Philips Hue.

03 jan 2016 14:52
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Best lastig nieuwe lampen kopen voor in je huis
Ja vooral kleur en laag wattage vind ik een drama. Ik heb nu oude lampen van bijv 15 watt maar je hebt daar geen vervanger voor in de spaarlampen van nu want die geven allemaal meer af. Ik had zelfs lampen met maar 8 watt erin en dat is nu al helemaal ondenkbaar. Qua kleurwarmte is het ook vaak niets, nee in deze opzichten vind ik het allemaal geen verbetering

03 jan 2016 14:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Haarlem
Superherkenbaar! Gisteren precies hetzelfde in de bouwmarkt. In eerste instantie lijkt het wel ok, maar als ze op temperatuur komen zijn ze of te fel of heel kil. Had ook een paar LED's mee om uit te proberen... leek wel een solarium

Zijn er op het interweb niet nog ergens gewone gloeilampen te krijgen?

03 jan 2016 15:14
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S, VTX1800N Twente
Ben gisteren ook toevallig op zoek geweest. Had de tip van iemand gekregen om bij de Action te gaan kijken. Heb hier een 4 en 5 watt led lamp meegenomen om uit te proberen. De 4 watt hangt in de WC en geeft prima licht. De 5 watt is in de bijkeuken gekomen.
In huis veel lampen die centraal achter een dimmer zitten. Hier werken de lampen van de Action helaas niet op.
Ben gisteren en vandaag al druk op het web aan het zoeken geweest. Ik ga waarschijnlijk alles bestellen bij Conrad,E14, E27 en G13. Het hele huis voorzien van led lampen.
Inderdaad is het licht wat anders dan de normale gloeilamp. De nieuwe filament lamp benaderd de gloeilamp behoorlijk.
Het zal zeker wennen zijn wanneer er een andere (led)lamp in komt. Dit is echter ook al het geval wanneer je een gloeilamp vervangt, geven na enkele jaren ook een andere kleur.

Vond het zeer opmerkelijk hoeveel licht de 4 watt led lamp gaf. Hier zat altijd een 60 watt gloeilamp. Dat scheelt te veel aan elektriciteit.

03 jan 2016 15:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Hier in huis alles LED, ook de complete verlichting rond huis in de overstek. Overstek zijn van Silvania, kost 12,50 per stuk. In huis alles LED wat een spotje is, gewoon van de Action. Lekker warme kleur. In de keuken is alles dimbaar, die heb ik uit China en waren zelfs nog goedkoper dan de Action, maar toch dezelfde kleur.

03 jan 2016 16:38
Profiel
PorscheForum Rakker
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
Je kan geluk hebben met goedkopen LED lichtbronnen en zeker het dimmen ervan is meestal een drama.
Wat zeker goed werkt voor spots zijn Sylvania REFLED+ ES50 GU10 5W 360LM 827 40°, zien eruit als een halogeen lampje.
Waar je ook op moet letten (als je een warme kleur wilt) is op de lichtkleur, die moet 2700 Kelvin zijn.
En dan dimmen met een Jung TASTDIMMER 1224LEDUDE kost wel wat maar dan heb je ook wat :mrgreen:

03 jan 2016 17:13
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Hier in huis al bijna drie jaar naar tevredenheid alles vervangen door Hue. De eerste serie was niet helemaal feilloos maar dat heeft Philips prima opgelost. Wil momenteel niets anders meer. Als je sfeervol led in huis wil hebben dan is dit de perfecte oplossing. Niet goedkoop, maar je krijgt er wel wat voor terug.

03 jan 2016 17:27
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Je moet bij LED letten op de CRI waarde (hoger dan 80, liever nog 90) en op dat ze flikker vrij zijn, en op de kleurtemperatuur. Ik heb wat lampen vergeleken en deze hebben het allemaal, maar zijn wel kostbaar, ongeveer 25 euro per stuk, ik heb er 8 van in mijn woonkamer, en deze zijn gewoon gelijk aan het licht wat van een ouderwetse gloeilamp komt:
http://www.groenebouwmaterialen.nl/a-42 ... -watt-e27/

Ze zijn er in 6,4W en 4,2W, vergelijkbaar met 60W en 40W lampen, en in helder glas of matglas.

Kijk uit met de Pharox lampen bij de Gamma. Ze zien er mooi uit, en hebben een goede CRI, maar ze knipperen volledig op 100Hz, net als veel andere leds van rond de 10 euro.

Hier is het effect van een lage CRI te zien:
Afbeelding

03 jan 2016 18:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Heb eens ergens gelezen dat het verschil in energie besparing tussen een led lamp en een spaarlamp klein is terwijl het prijsverschil groot is.
Terugverdientijd bij keuze tussen led en spaarlamp schijnt ergens rond de 3 jaar te liggen.
Dat vind ik nogal wat.
Zet dan de felheid/gezelligheid naast elkaar en daarmee is mn blijvende keuze voor de spaarlamp verklaard
simpele hollandse zuunigheid

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.

03 jan 2016 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Een goede LED lamp zoals ik die hierboven heb vermeld (geen commerciele belangen overigens) geeft kwalitatief veel beter licht dan een spaarlamp en veel minder electrosmog in je huis, voor een betere leefomgeving.

03 jan 2016 18:26
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
we hebben hier nog een zaak, die nog steeds gloeilampen verkoopt. Voor de lampen die het gezellig maken koop ik die, voor de functionele ruimtes koop ik spaarlampen of ledverlichting.

03 jan 2016 18:49
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Herkenbaar. Gisteren per abuis TL balk van ingebouwde boekenkast kapot gemaakt. Naar de gamma om nieuwe te halen, een Philips Philinea met S14s fitting en 50 cm lang. Er was alleen een LED lamp voorradig. Kosten: 30 euro. Dat is 60 cent per cm :bang:

Verder veel te wit. Heb er een oranje plastic zak omheen gedraaid (geen probleem met 4.5W vermogen). Nu mooi warm licht :ba:

03 jan 2016 18:58
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
de overheid is bezig om de verkoop van gloeilampen te verbieden. (heb ik begrepen)

03 jan 2016 19:22
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Targa 964 C2
Ja vanaf 2012 al, maar wil alleen nog niet helemaal lukken :scratch: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... mpen-kopen
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... eild.dhtml

03 jan 2016 20:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Groningen
In welke eeuw leven jullie.
Je wilt toch anno 2016 geen gloeilamp meer in je huis hebben?
Ik heb alles led en alles (binnen en buiten) is geschakeld met klik-aan-klik-uit.
Alles te dimmen en op afstand te bedienen dan wel met een bewegings, tijd of schemerschakelaar.
De combinaties zijn ongekend.
Geef 1X geld uit en je kunt alles vanuit je stoel bedienen.

03 jan 2016 21:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Groningen
AlexPorsche schreef:
Naar de gamma om nieuwe te halen, een Philips Philinea met S14s fitting en 50 cm lang. Er was alleen een LED lamp voorradig. Kosten: 30 euro. Dat is 60 cent per cm :bang:

Dan heb je niet op het goeie plek gekeken.
Gamma heeft alle maten er nog liggen met prijzen vanaf 5,95

03 jan 2016 21:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Was bij Gamma in Eindhoven. Die hadden ze niet liggen. Nog nooit zoveel aan een binnenlampje uitgegeven.

03 jan 2016 21:55
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
frankv schreef:
Een goede LED lamp zoals ik die hierboven heb vermeld (geen commerciele belangen overigens) geeft kwalitatief veel beter licht dan een spaarlamp en veel minder electrosmog in je huis, voor een betere leefomgeving.

Lampen geven echt miniscule electrosmog. Als je nog steeds met wifi en gsm's in je huis rondloopt, heb je nul voordeel aan speciale lampen die minder electrosmog veroorzaken.

Doet me beetje denken aan het typische beeld van een dikzak die naar de mcdonalds gaat, een enorm groot menu bestelt en dan uiteindelijk zegt dat hij een cola light er bij wil, kwestie van te compenseren :lol:

03 jan 2016 22:06
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
olle griese schreef:
In welke eeuw leven jullie.
Je wilt toch anno 2016 geen gloeilamp meer in je huis hebben?
Ik heb alles led en alles (binnen en buiten) is geschakeld met klik-aan-klik-uit.
Alles te dimmen en op afstand te bedienen dan wel met een bewegings, tijd of schemerschakelaar.
De combinaties zijn ongekend.
Geef 1X geld uit en je kunt alles vanuit je stoel bedienen.

Wat is er mis met gloeilampen??

Zijn ze slecht voor je gezondheid??

03 jan 2016 22:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Groningen
waar ik "vroeger" een 40 tot 60 watt lamp had heb ik nu 4 of 5 watt.
En nu rij ik Porsche :drive: :mrgreen:

03 jan 2016 22:33
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
IKEA heeft een aardige dimmer speciaal voor LED, prijs weet ik niet meer maar als ik me niet vergis €10,00 werkt prima. Lampen zijn overigens ook best oké.

03 jan 2016 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S, VTX1800N Twente
turbocruiser schreef:
IKEA heeft een aardige dimmer speciaal voor LED, prijs weet ik niet meer maar als ik me niet vergis €10,00 werkt prima. Lampen zijn overigens ook best oké.

Ga zeker even kijken bij Ikea. Prijs is ook mooi!

03 jan 2016 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
924S M755
Leieland
Wel ik dacht dat er dimbare LEDlampen zijn en andere. Prijsverhouding tot voor kort (het verandert zo snel hé) 2:1. Die minder dure gewone kan je dan eigenlijk toch wel dimmen, maar niet over het hele bereik en ook niet zo mooi. Ook je elektronische dimmer moet geschikt zijn voor een bepaald type LED, er zijn er meerdere, dus best samen kopen met je LEDs.

Hier heb je in het grootwarenhuis of bij de doe-het-zelf (Brico) meestal een handige tabel die de oude Watts vergelijkt met Lumens Zoiets, maar dan wat jonger.

LEDlampen zijn een gigantisch verschil in elektriciteitsverbruik. Of ze echt winstgevend zijn, weet ik niet.

Er zit ontzaglijk veel verschil op levensduur van volgens de propaganda onverslijtbare LEDs en ik heb geleerd de tickets in de lampenbak te bewaren. Ik noteer de ingebruiknamedatum op het verborgen witte deel van de LED lamp. Dan weet je ook vlug welke merken of welke zaken je niet meer moet hebben. En je kan altijd je geld terugeisen een paar maanden na aankoop. Lichtschakelaars met LEDverklikkerlampjes die al na een paar weken dood waren, nog zoiets, tegenwoordig bewaar ik de bon.

03 jan 2016 23:44
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Vind de levensduur erg tegenvallen. Heb al enkele LED's moeten vervangen na 2 jaar of zo. Het wordt verkocht als een eenmalige uitgaven en dan nooit mee. Nou vergeet dat maar.

04 jan 2016 4:53
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Na alles wat ik hierboven gelezen heb vind ik de spaarlamp qua prijs verbruik en warmte vh licht nog steeds de beste keuze.

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.

04 jan 2016 8:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende