Poetsen, verzorgen, leder, lak en cabriokap (987)
Goedenavond,
Na een paar ritten met dit insectvriendelijke
weer, is de Boxster binnenkort aan een poetsbeurt toe.
Voor mij met de Boxster de eerste keer welteverstaan...
Nu heb ik nog een heel arsenaal "spul" van (10-15) jaren terug staan, destijds voor de Golf GTI's.
Met name van Autoglym voor de reiniging van de diverse autodelen en het lederen interieur.
Autoglym Leather Care Cream voor reiniging en ouderwets "echt" zadelvet voor het "voeden".
Echter destijds had ik een "dicht" lederen interieur en nu zijn de stoelen voorzien van leder met gaatjes.
Wat kan ik hier het best voor gebruiken?
Verder gebruikte ik altijd Turtle Hoogglansshampoo met een normale spons om te wassen.
En Wax Wizard (Carnauba) was om te poetsen. Dit laatste is bizar goed spul, maar niet meer te krijgen.
Kostte destijds in Engeland (tijdens een meeting) al ruim 40 UKP, dus circa 140 (!) guldentjes voor een minuscuul flesje.
Superfijne was, vlekt niet (ook geen wit op de zwarte delen).
Nadeel was dat je de auto nooit meer nat kon krijgen.
Ik heb nog een half flesje van dit spul staan, dus ik denk dat ik dat nog maar eens ga proberen na al die jaren...
Hebben jullie (voor als het op is) goede tips voor producten?
Tenslotte nog de cabriokap; wat hiervoor te gebruiken?
Hierin ben ik leek. De spuitflessen van Autoglym, of...?
Ik zie voor de gehele cabrio in de Porsche Shop (niet in NL trouwens) deze verzorgingstas, artikelnummer 000 044 002 88
http://shop1.porsche.com/germany/car/ca ... iolet.pddsIemand hier ervaring mee? Ziet er erg leuk uit, maar werkt het ook?
Samengevat dus een vraag:
Welke producten gebruik ik het best voor (lederen) interieur, autolak (metallic) en softtop cabriokap?
Oh en dan toch nog een vraag meer:
Moet ik bij de Boxster ergens op letten, c.q. specifiek (niet) doen?
Alvast bedankt.
Gr. Günther