Even geen Porsche (VW-busjes adepten onder elkaar)
Eigenlijk zoek ik naafkappen voor de velgen onder mijn busje, maar daarover straks meer.
Het valt me dikwijls op dat een Porsche op de oprit, samen met een T5 (oid), een veelvoorkomende combo is bij diverse Porschisten, vandaar deze thread.
De liefde begon bij mij midden jaren '90 op de Motorshow beurs in Essen. Daar vond ik die (toenmalige) T4's al dikwijls retevet. Eerder was ik in Escala (ES) ook al eens deze Belg tegengekomen en ik was toen al om. Een heuse "Doka"
Fast forward naar 2008, toenmalige firma waar ik als werknemer werkte ging failliet en ik ging na bijna 20 jaar Opel Astra als zelfstandige aan de slag, alleen al om dan mijn zin te kunnen kopen qua auto. Een 5-cyl T5 werd mijn deel, niet veel later werd een bijpassende 996 4S gescoord.
Met de T5 werd al snel niet meer gereden na de aanschaf van de 4S en hij werd na 2 jaar verkocht. Toch bleef ook hier de zin borrelen voor terug een T5, exemplaar 2 werd aangeschaft...
Gezeik met een sociopatische zakenpartner zorgde ervoor dat deze niet lang in mijn bezit bleef (ik wacht nog altijd op de uitbetaling van oa deze T5), hij is dus ook nooit verlaagd geraakt. Wel werden toen de 20" RIAL Daytona velgen aangeschaft. De zin in een T5 ging niet over en werd bevredigd met dit NL-exemplaar.
Bovenstaande staat momenteel te koop wegens naderende levering van een nieuwe T6.
De Rial velgen gaan dus ook op de T6 gezet worden en... daarom zoek ik nieuwe naafkappen.
Ik zie door het bos de bomen niet meer.
De naafkappen van mijn 996 4S passen erop qua "vastklikken". Qua buitenmaat echter niet. Ze steken zo rondom ongeveer een halve cm uit.
Ik moet ook geen concave naafkappen hebben maar die "gebolde".
Dat mag met VW-logo zijn, maar ik heb tegelijkertijd ook graag een verwijzing naar Porsche op mijn bus. Mooie Porsche-logo's in kleur zijn dus nog meer welkom, vooral omdat de nieuwe bus bruin metallic is en daar dat goud en rood van de Porsche kleuren netjes zullen bij passen. Weet iemand waar ik zo'n naafkappen kan kopen, of naar welke afmetingen ik eigenlijk op zoek ben? Het "effe meten" doe ik niet meer. De vorige met VW-logo erop pasten niet ook al had ik het netjes gemeten.
Thx!!