Re: Achteraf Car Pass opvragen van importauto uit België?
Ik heb dit alweer even geleden zelf aan de hand gehad. Dat was in 2010, dus zaken zouden nu anders kunnen zijn.
Toen kon je NIET online / anders een Car-Pass of de gegevens daarvan opvragen, maar WEL op afspraak met een auto op Nederlands kenteken bij een Belgisch keuringscentrum een carpass opvragen. Ik had dat wel tevoren even nagevraagd (via hun centrale email adres). Dan registreren ze ook meteen de actuele kilometerstand (ook al staat de auto niet meer op Nederlands kenteken). Ze kijken dan ook even naar de auto, maar je bent in max. een half uurtje klaar.
Ik heb alleen nog een slechte scan (van het faillissementsrekest waar ik het verkopende bedrijf vervolgens op heb getrakteerd
), maar zo zag het er toen uit.
Nog als achtergrond heb de auto kort na de een na laatst geregistreerde kilometerstand (17/03/2009) gekocht zonder Car-Pass en er nadien 15d km mee gereden voor ik op 19/03/2010 bij het Belgische keuringsstation uitkwam. Tel uit je winst.
De rest van het verhaal is een mooi borreltafelverhaal.
Maar terug naar je vraag: ik denk dat je het even moet navragen / aankondigen en dan op afspraak WEL even langs moet rijden, maar dan is het ook zo geregeld.