Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 31 maart 2025 13:57

Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Schade aan huurauto 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Schade aan huurauto
Mannen, eens iets heel anders, heb even wat advies nodig.

Had afgelopen weekend een auto gehuurd op Schiphol bij een van de grote, gerenommeerde verhuurders (naam houd ik nog maar even voor me). Auto zondagochtend weer ingeleverd, medewerker heeft hem ter plaatse gecontroleerd en in orde bevonden, en ben weer naar huis gevlogen.

Nu krijg ik opeens een rekening van 700 euro voor een kras die aan de voorzijde van de auto zou zijn geconstateerd. Ik ben me van geen schade bewust, maar het zou natuurlijk gebeurd kunnen zijn toen de auto geparkeerd stond - wie weet - maar zoals gezegd: de auto is bij terugkomst gecontroleerd en in orde bevonden.

Heb gebeld maar dan kom je in het gekkenhuis terecht:

- Algemeen nummer gebeld, optie “3” (vragen over schade”) levert het volgende op: “u heeft buiten kantooruren gebeld” en verbinding verbroken
- Optie “2” (vragen over de rekening) krijg ik wel iemand aan de telefoon, die nadat ik de kwestie heb uitgelegd gewoon zonder meer de verbinding verbreekt
- Nog eens optie 2, krijg nu een engelstalige mevrouw die me een nummer geeft van de schadeafdeling. Dat nummer gebeld, maar nummer “bestaat niet”
- Nog eens optie 2, krijg een andere engelstalige mevrouw, die me een ander nummer geeft van de schadeafdeling. Dat nummer, ja hoor, bestaat ook niet

Dus dan toch maar een e-mail gestuurd en nu maar afwachten.
Ik moet de rekening binnen twee weken voldoen, anders wordt mijn credit card belast.

Wie heeft hier wel eens mee te maken gahd, en wat kan ik het beste doen?

Ik weet uiteraard de naam van de beste man niet die mijn auto heeft afgenomen…. Kan uiteraard ook onmogelijk “bewijzen” dat de schade niet door mij is ontstaan - hoe kan je nou bewijzen dat iets niet gebeurd is? Maar ik voel er ook niks voor om dan zomaar 700 euro af te tikken…. Credit card blokkeren?

07 feb 2025 14:11
Profiel
993 4S
Bericht Re: Schade aan huurauto
Als het goed is heb je toch een bewijs gekregen dat je de auto hebt ingeleverd?
Daar staat dan toch ook evt schade op?
Ik huur zelden een auto maar afgelopen zomer liep er keurig een dame van het verhuurbedrijf mee naar de auto en die constateerde dat ik geen schade had,(afgezien van een lekke band) keurig op formulier vermeld die ik mee kreeg.
Zou hoe dan ook die creditcard blokkeren en bezwaar maken.

Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 07 feb 2025 14:22, in totaal 2 keer bewerkt.

07 feb 2025 14:18
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
https://radar-forum.avrotros.nl/incasso ... 83863.html

min of meer de zelfde vraag

07 feb 2025 14:19
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Lijkt me duidelijk: als jij bewijs hebt dat ze hem zonder schade hebben ingenomen dus door afgetekende inleverbon dan wens ik ze veel succes. Laat ze je cc maar debiteren. Jij boekt dat terug en dan kunnen zij naar de rechter.

07 feb 2025 14:24
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
zeker, twee jaar geleden soortgelijk gezeur gehad met Hertz. CC belast voor extra opties waar ik niet om had gevraagd. CC maatschappij was helaas minder meewerkend want ik had toch echt zelf mijn pincode ingevoerd bij ophalen auto en dus akkoord gegeven voor alles (wat onzin was want Hertz boekt alleen een voorschot op je CC die daarna weer gedeeltelijk wordt teruggestort). Anyhoos, CC maatschappij deed vrij weinig nadat ik de transactie wilde laten storneren, en uiteindelijk via Hertz zelf na meerdere mails in het gelijk gesteld.

Ergo, irritant en ik zou niet teveel verwachten van de CC maatschappij (aangezien je waarschijnlijk voor dit impliciet akkoord hebt gegeven want je hebt de auto met voorschotbedrag opgehaald). Krom maar helaas. Dus blokkeren van de CC lijkt mij een betere optie. Oh en om de 2 dagen de verhuurmaatschappij met dat bewijs van inname reminden, zodat je dat kunt laten zien aan de CC maatschappij mocht je toch nog via hen de stornering willen regelen. De CC maatschappij wil namelijk dat je zelf zoveel mogelijk actie hebt ondernomen. Sinds dit akkefietje ben ik niet zo positief meer over mijn CC maatschappij.. :(

Succes!

07 feb 2025 16:00
Profiel
harryv8 schreef:
https://radar-forum.avrotros.nl/incasso-f36/huurauto-netjes-ingeleverd-toch-achteraf-schade-on-t183863.html

min of meer de zelfde vraag

Inderdaad.

Ik heb de factuur gekregen afgslopen dinsdag. Daarop staat de huurprijs en verder niks. Er wordt niets gemeld over schade, maar er wordt ook niet expliciet vermeld dat er géén schade is. De borg is op dezelfde dag gecrediteerd.

Vervolgens krijg ik vandaag de melding van de schade en een factuur van 698 Euro.

Tja. Bedankt voor jullie input zover. Ik wacht eens af of mijn e-mails beantwoord worden. Ik heb er een hard hoofd in. Moch het niet opgelost worden in de komende 14 dagen dan blokkeer ik de credit card denk ik.

07 feb 2025 16:28
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Zou niet wachten en direct bij de credit card maatschappij die afboeking laten storneren. Borg terug en jouw eerdere bericht betekenen dat auto schade vrij is ingenomen.

07 feb 2025 17:48
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Ik maak altijd - terwijl er iemand van de verhuurboer naast staat - fotos en een filmpje bij ophalen en inleveren….

07 feb 2025 18:14
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Idem, ik maak rondom foto’s op de plek waar ik de huurauto voor het laatst heb achtergelaten.

Maar eerlijk gezegd nog nooit een issue gehad met een autoverhuurder. Ook nooit extra hoeven te betalen ….

07 feb 2025 18:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997
Friesland
Enguess schreef:
Ik heb de factuur gekregen afgslopen dinsdag. Daarop staat de huurprijs en verder niks. Er wordt niets gemeld over schade, maar er wordt ook niet expliciet vermeld dat er géén schade is. De borg is op dezelfde dag gecrediteerd.

Vervolgens krijg ik vandaag de melding van de schade en een factuur van 698 Euro.

Dit is je bewijs dan toch!
Huur regelmatig een auto en jij hebt gedaan wat je moest doen. Cirkel rond. Vorig jaar hetzelfde meegemaakt in Spanje tijdens het inleveren alleen stond ik toen naast de auto en dan heb je alles aan een filmpje en foto’s die je tijdens het ophalen hebt gemaakt.
Na correct inleveren van de auto ben jij klaar met de huur en de overeenkomst.

08 feb 2025 11:33
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Ik heb nog nooit een auto ingeleverd zonder dat ik 'n inleverbewijs heb ontvangen. Zeker niet bij de grote bekende verhuurders. Heb je die ook niet per mail ontvangen?

Daarnaast maak ik óók altijd foto's, als backup. Zowel bij ophalen als bij inleveren.

10 feb 2025 19:05
Profiel
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Maarten schreef:
Ik maak altijd - terwijl er iemand van de verhuurboer naast staat - fotos en een filmpje bij ophalen en inleveren….

Idem en neem altijd Super Cover (zat voorheen "gratis" bij mijn Amex) zodat ik niet dit gez##k heb.

Ik kreeg wel een keer een naheffing van aftanken, maar had gelukkig het tankbonnetje en een foto dat ik afgetankt had (brandstofmeter was erg traag na het starten, dus daarom een foto gemaakt).

Succes met afhandelen en hopelijk pakt het goed uit voor je.

11 feb 2025 22:01
Profiel
PorscheForum Rookie
Onwijs vervelend...gelukkig geen ervaring mee.

Weet je ook zeker dat de schadeclaim (van de autoverhuurder) geen scam is?
Namelijk best bijzonder dat verhuurder meteen het schadebedrag weet te noemen. Of is dat het eigen risico oid?

12 feb 2025 20:57
Profiel
Dank voor meedenken, allen
Wacht voorlopig al bijna een week op antwoord op mijn e-mails………

Ik houd jullie op de hoogte over hoe het afloopt

13 feb 2025 15:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 987
Rijswijk ZH
@ Enguess, ik denk dat ze je proberen geld af te troggelen. Zeker als je je borg en factuur al gehad hebt zou de verhuurprocedure afgehandeld moeten zijn?

Ik heb helaas de (ruime) ervaring dat verhuurbedrijven gewoon rare dingen doen om extra geld binnen krijgen, zeker als bedrijven als Rental.com de verhuur van auto's met een allrisk-verzekering aanbieden. Daar verdienen de verhuurbedrijven dan niets aan en doen vervelend. Vorig jaar meegemaakt dat de creditcard niet werd geaccepteerd omdat mijn voornaam er niet opstond. Zo konden ze alsnog de auto met eigen verzekering (+ € 300) uitgeven. Maakt niet uit of je bij een grote of kleine verhuurder huurt (Sardinië). Maar in Portugal vorig jaar bijna hetzelfde.

By the way, wil je de auto altijd inleveren bij een medewerker dan is het raadzaam de openingstijden te checken. Bij een nachtvlucht is er vaak geen inname-medewerker en mag je de sleutel in een brievenbus doen. Iets om mee rekening te houden met het terugbrengen van je auto.

13 feb 2025 16:41
Profiel
PorscheForum Rakker
997
Friesland
Sardinië inderdaad. Wat een boeven daar.
Creditcard nee. Bankpas nee. Revolut was een ja. Aanrader trouwens om die als extra mee te nemen als je regelmatig weg bent en kosteloos.

Ik denk dat het verhuurbedrijf niets meer laat horen.
Wellicht dat een x procent wel direct de factuur voldoet en dat ze daar op gokken.

13 feb 2025 20:29
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Dat zou me eerlijk gezegd niet verbazen

14 feb 2025 10:32
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Mn zus had onlangs iets vergelijkbaars, maar dan met inruil van een auto. Voor inruil zelf de auto bekeken, bij inruil door de dealer zelf: niets gezien. Deal gesloten, dealer rijdt auto zelf naar t parkeerdek en zus krijgt nieuwe auto mee. Een week later meldt dealer zich: auto had schade.
Aangegeven dat auto is geaccepteerd en dat ze niet weet wat er daarna met de auto is gebeurd. Uiteindelijk niets meer van gehoord. Maar wel triest dat dealer het probeert.

15 feb 2025 8:18
Profiel
Cayman S
Zelf ook al eens meegemaakt.
Auto had een kleine barstje links onder in de ruit. Aangeven bij het bepalen van het inruil bedrag.
Enkele maanden later de nieuwe auto opgehaald.
Toen ik met de nieuwe auto, één week later bij de dealer was, kwam de eigenaar naar mij toe en vroeg of ik op mijn verzekering de vervanging van de ruit wilde declareren.

Het enige wat ik hem zei "Wat denk je zelf"?

Hij heeft daarop geen antwoord gegeven.

René

15 feb 2025 17:06
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Spyder '21 Gentian Blue Ex 987 Boxster Spyder '11 Black Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue Macan EV on the way
Wellicht een TIP om volgende keer via SunnyCars te huren?. Heb ik zeer goede ervaringen mee.
-Macan EV "on the way"

15 feb 2025 17:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Engelen
Beavers schreef:
Wellicht een TIP om volgende keer via SunnyCars te huren?. Heb ik zeer goede ervaringen mee.

Hier ook zeer goede ervaringen met Sunny Cars.

15 feb 2025 17:59
Profiel
Update per mail:

Thank you for reaching out to us regarding the damage to your rental vehicle. We understand your position and appreciate your patience and the opportunity to address this matter.

Our branch utilizes automated gates that capture images of each vehicle at both the start (Exit Gate) and the return (Entry Gate) of your rental period. These photos can be found in the attachments. Upon reviewing and comparing the photos that were taken, we have confirmed that the newly found damage in question was not present when leaving the branch.

We therefore conclude that the damage occurred during your rental period and keep you liable for the damage costs.

In view of the recent developments, we have extended the payment deadline to 03.03.2025.

17 feb 2025 16:55
Profiel
En mijn antwoord:

I dont know about your entry and exit gates, but I can attest that I did NOT cause the damage and that your employee checked the car upon my return at Schiphol airport and found the car in order. The invoice was sent and the deposit was returned. Your message re. the damage came thereafter.
I will not accept liability.
Kindly let me know what I can do to get this issue resolved.

We gaan het zien :popcorn:

17 feb 2025 16:56
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Achterlijk.. en kun je op de foto’s iets zien?

17 feb 2025 17:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 981 3.4 ex. Boxster 987.1 2.7
Almen
Enguess schreef:
Upon reviewing and comparing the photos that were taken, we have confirmed that the newly found damage in question was not present when leaving the branch.

en op de foto van 'entering the branch' bij het inleveren? Is daar de schade wel op te zien? Want anders hebben ze nog steeds geen enkel bewijs natuurlijk, alleen dat de schade er niet was toen jij de auto ophaalde. Dan kan het nog steeds ontstaan zijn nadat jij de auto inleverde.

17 feb 2025 18:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende