hebben ze al gedaan...in de jaren 50 dacht ik met onder andere Graaf Wolfgang ven Trips en niet zonder succes..daarna hebben ze zich meer en meer toegelegd op lange afstands rennen met sportprototypes (voormalig groep c), groep 4 en groep 5 sportwagens (934 en 935)
Samen met de groep TAG hebben ze van 83 tot 86 motorleverancier geweest in Formule 1 aan McLaren...grote successen met Lauda in 84 en Prost in 85 en 86 als wereldkampioen en ook in 84 en 85 constructeurstitel, in 86 was die al voor Honda (Williams met Piquet-Mansell)
In 1989 kocht de berucht/beroemde Belg Jean Pierre Van Rossem een renstal (Onyx, later Onyx Moneytron)..Van Rossem was die jaren schatrijk...hij huurde die dagen de Cosworth motor maar wou echte power...Van Rossem klopte bij Porsche aan met de vraag hem een "echte" motor te kunnen leveren...ik denk niet dat het echt aan hem lag maar het moet Porsche toch aan het denken gezet hebben want tegen 1991 (JP Van Rossem) was al lang uit de F1 verdwenen was de Porsche motor klaar...een V12 die veel te zwaar was en te weinig vermogen leverde...De Footwork was nooit competitief, denk zelfs dat er geen enkel punt gescoord is....spijtig, want het had mooi kunnen zijn
Hoe het tegenwoordig zit weet ik niet, maar ik vind het mooi dat P zich terug engageert voor de endurance races....om aan F1 te beginnen zou ik toch 2 keer nadenken moest ik van hen zijn...het vraagt echt een gegronde kennis en veel testwerk vooraleer je met de top meekan...
en dan nu het antwoord op je vraag, waarom doet P nu niet aan F1: te duur voor zo'n kleine constructeur...de ontwikkeling zou teveel geld kosten...ze kunnen dat beter aan andere zaken besteden...
Schoenmaker blijf bij je leest, neem niet teveel hooi op je vork zodat je je vingers niet verbrandt...