| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Ferrari 4S http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=17&t=6298 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Marco [ 26 okt 2005 10:27 ] | |||||||||
Berichttitel: | Ferrari 4S | |||||||||
|
Auteur: | Black Betty [ 26 okt 2005 10:29 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ik zou bijna zeggen: typisch Ferrari... |
Auteur: | Marco [ 26 okt 2005 10:30 ] |
Berichttitel: | |
ik wist dat die ging komen |
Auteur: | MS964 [ 26 okt 2005 10:39 ] |
Berichttitel: | |
Weer iets dat kapot kan gaan! |
Auteur: | EriC4C [ 26 okt 2005 11:37 ] |
Berichttitel: | |
..... Om het ene lief te hebben hoef je het andere niet (consequent) te haten |
Auteur: | MS964 [ 26 okt 2005 11:45 ] |
Berichttitel: | |
Nee, maar je mag er wel consequent grappen over maken! MS964-die-het-geluid-van-een-fiat-pardon-ferrari-nog-steeds-ongeëvenaard-vindt. |
Auteur: | F@RGO [ 26 okt 2005 12:55 ] |
Berichttitel: | |
straks krijgen we nog een ferrari fayenne.... |
Auteur: | 924 [ 26 okt 2005 13:06 ] |
Berichttitel: | |
4WD zoals de quattro van audi.. |
Auteur: | RS-R [ 26 okt 2005 13:08 ] |
Berichttitel: | |
maar die doet het altijd. |
Auteur: | F@RGO [ 26 okt 2005 13:12 ] |
Berichttitel: | |
hmm ferrari fayenne fabrice..... 430 hoor je mij al aankomen ...... |
Auteur: | Jort [ 26 okt 2005 18:02 ] |
Berichttitel: | |
Wellicht is het systeem zo licht mogelijk uitgevoerd om gewicht te besparen (tegenwoordig minimaal 100kg extra voor 4WD techniek). In dat geval vind ik de keuze zo gek nog niet. Wanneer gebruik je 4WD nou langer dan 30 sec? In die tijd zit de Ferrari bij accelereren al op hoogst illegale snelheden, zoniet bijna topsnelheid. De eerste bocht die langer dan 30 seconden duurt om te ronden moet ik ook nog tegenkomen. Maar goed, dat is puur speculatief. In mijn ogen hadden ze anders wel voortboorduurd op bekende techniek en een beetje leentjebuur gespeeld. |
Auteur: | Devils son [ 26 okt 2005 18:15 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Volgens mij weegt het 4WD systeem van Porsche nog altijd rond de 50 kg. Het systeem van de 964 woog wel ong. 100 kg. Maar de latere systemen waren stuk voor stuk lager in gewicht. |
Auteur: | robbie965 [ 26 okt 2005 23:04 ] |
Berichttitel: | |
hoe meer dat ze verzinnen daaro des te meer er kapot kan gaan |
Auteur: | MS964 [ 26 okt 2005 23:09 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Je post wel veel, maar wel blijven lezen robbie! Zoals ik hierboven al zei:
Een troost: we zijn het iig eens! |
Auteur: | Stangman [ 26 okt 2005 23:12 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Straks? |
Auteur: | Rob 944 [ 30 okt 2005 17:53 ] |
Berichttitel: | |
4-WD voor Ferrari ?? Nieuw ?? Nee hoor........ Werd een keer tijd. Ferrari heeft al een prototype gemaakt in de vroege jaren 80,op basis van de 308.De naam ? 408.....Verrassend hè. Maar maak je geen zorgen.Dat "prototype" is slechts een half afgebouwd chassis,en geen rijdende auto.Het chassis is te zien in het Ferrari-museum in Modena.Bron:Dubbel DVD "Ferrari,the legend". Ferrari heeft hier echt al de boot gemist.Dat is mijn mening.Waarom ? Grote concurent (en rivaal) Lamborghini heeft eind jaren 70 de LM 002 in de markt gezet.Een soortement "Hummer" maar dan van Lamborghini.Ja,ook net zo lelijk en zo vierkant als de H1. Maar wel met de V-12 motor van de Countach. De Diablo is vanaf 1994 leverbaar met vierwielaandrijving,genaamd de VT.Oftewel Viscose-Traction.Een 4-wielaandrijving die werkt met viscose-koppelingen. Hoe betrouwbaar dat systeem is,weet ik niet. Ik weet wel dat de 4 WD van de Opel Calibra Turbo niet al te betrouwbaar is.Door het ontbreken van een tussen-koppeling voor de achteras,is de aandrijflijn fors aan slijtage onderhevig.Het is vooral de versnellingsbak die flink te verduren krijgt (eigenlijk de tussenbak,maar de tussenbak en versnellingsbak zitten in één huis !!). De tolerantie in de omtrek van de wielen mag onderling niet meer zijn dan 3 millimeter.De verschillen in de bandenspanning mogen onderling niet meer zijn dan 0,2 Bar. Oppassen dus........... En zoals Eric 4 GB al zei: Dat je van het ene houdt,wil niet persé zeggen dat je het andere haat (of moet haten). |
Auteur: | plh [ 30 okt 2005 19:49 ] |
Berichttitel: | |
Bij intensief gebruik kan de viscose koppeling oververhit raken en dan schakelt hij zichzelf (tijdelijk) uit. 't Is vooral niet leuk bij een terreinauto die deze techniek heeft (en ja . . . die zijn er, ik noem geen merken, AUDI niet ) |
Auteur: | Jort [ 30 okt 2005 20:17 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Hoezo de boot gemist? In de jaren van de Diablo VT verkocht Ferrari nog steeds stukken meer auto's dan concurrent Lamborghini en ook nu draait Ferrari nog topomzetten. De LM was ontwikkeld (onder de naam Cheetah) voor militaire doeleinden als concurrent van de Hummer, maar het contract van de VS ging naar GM. Toen is gepoogd het ontwerp van de Cheetah onder de naam LM 002 te verkopen aan de consument maar dat project is jammerlijk geflopt. Porsche heeft de keuze voor de ontwikkeling van een Cayenne gemaakt om een eventuele (vijandige?) overname af te wenden, door versterking van de financiële positie (om diezelfde reden wordt Porsche waarschijnlijk grootaandeelhouder van VW, maar dan om VW in bekende handen te houden). Dat heeft Ferrari niet nodig gehad, aangezien tot enkele jaren terug Fiat een meerderheidsbelang had in Ferrari en daarmee de hele zaak voorlopig veilig was gesteld. Het uitbrengen van bijvoorbeeld een SUV voor de consument heeft toch enige gevolgen voor het imago en dat heeft Ferrari er ook altijd van weerhouden. @ Devils son: je hebt gelijk, ik was vergeten dat Porsche tegenwoordig een super licht 4WD systeem heeft. Overigens kan ik nergens nog officële gegevens vinden over het gewicht van de nieuwe 997 4(S). |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |