Auteur |
Bericht |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Hertaxatie
Ik heb mijn Porsche 911 laten hertaxeren met het volgende resultaat ter informatie:
Taxatie 15 01 2002 : € 28350.- bij 157.860 km
Taxatie 05 10 2005 : € 23500.- bij 182.443 km
Blijf het knap vinden dat die jongens kunnen bepalen dat de koppeling
en rem goed werken ZONDER dat ze zelfs maar in de auto hebben
gezeten. De auto blijkt ook de originele laklaag te hebben (wat dus niet
het geval is
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
29 okt 2005 15:11 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Welke taxateur?
|
29 okt 2005 15:19 |
|
|
horn
PF #57
|
dat is nou werkervaring.
ik begrijp overigens nog steeds niet dat je naar een specialist moet voor een aankoopkeuring als die taxateurs de staat van je auto gewoon kunnen bepalen vanuit de droge woonkamer, zittend aan de eettafel met een geurige verse espresso voor hun neus...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 okt 2005 15:22 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Zal niets over de espresso vragen
|
29 okt 2005 15:23 |
|
|
912
|
Re: Hertaxatie
Verkapt klote-ik-heb-5000-euro-af-moeten-schrijven topic...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
29 okt 2005 16:26 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Hertaxatie
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 okt 2005 16:57 |
|
|
912
|
Wat is volgens jou dan de toegevoegde waarde van de openingspost.
Getaxeerde waarden? Hoe men taxeert?
Is hier toch allemaal aan bod geweest...
En wat is nou het belang van die taxaties? Dat het 24 mille is, 25, 26, of 28. Maakt toch allemaal geen bal uit...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
29 okt 2005 17:09 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Hertaxatie
Je gaat me toch niet vertellen dat dat beide keren bij dezelfde taxateur (en taxatie-bureau) geweest is
Zal ik ff ..
Taxatie in 2003 met 216 Dkm op de teller € 26.000,-
Taxatie 2005 met 234 Dkm op de teller € 28.000,-
1ste taxatie bij CED Bergweg die voor de hertaxatie niet wilde komen vanwege het weer .... vervolgens naar Gratama gereden op de volgende Zaterdag ochtend
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
29 okt 2005 17:38 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Re: Hertaxatie
eh.......... ................
............................jawel
Zelfde bureau, andere taxateur.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
Laatst bijgewerkt door Jan A. (997 4S) op 29 okt 2005 17:57, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 okt 2005 17:47 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Het belang van de opningspost is dat je dus kan inschatten wat een taxatie KAN betekenen voor je auto c.q. gerelateerde verzekering en alleen ter informatie. Kan wel zijn dat het allemaal aan bod is geweest, dus dan doe je er gewoon niks mee. Verder geeft het wel degelijk een inzicht in de huidige marktwaarde. De taxateur bepaald de waarde ook gewoon door op internet te kijken, meer niet.
Verder denk ik temeer dat een taxatie rapport niet veel zegt en dat
je bij de aankoop daarvan dus ook niks aan hebt, maar opnieuw persoonlijk dus je hoeft er niks mee.
Verder was het ter informatie, niet voor commentaar
Verder lig ik persoonlijk niet wakker van het taxatiebedrag, want ik wil mijn P. toch niet verkopen.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
29 okt 2005 17:52 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ach, P's taxeren voor de verzekering is de grootste wassen neus die er is...Je kent ook wel die advertenties: getaxeerd voor zoveel! En dat is dan 10k boven marktwaarde. Yeah right. Mijn ervaring is dat taxateurs, binnen bepaalde grenzen, taxeren naar het bedrag dat JIJ voor je P hebt betaald danwel het bedrag waarop JIJ de P getaxeerd wilt zien.
En hoe hoger het bedrag, hoe meer premie je betaalt...Dus....Macht idd kein flaus aus!
|
29 okt 2005 18:50 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
ik zat er ook over na te denken om hem opnieuw te laten taxeren want ik weet namelijk ZEKER dat hij nu een stuk meer waard is op papier als een drie kwart jaar geleden
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
29 okt 2005 19:39 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 okt 2005 19:42 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 okt 2005 19:46 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Snap ik niet, maar die van mij is gewoon volledig casco verzekerd hoor Horn!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
29 okt 2005 19:55 |
|
|
horn
PF #57
|
Was een reactie op 'de taxatiewaarde maakt geen bal uit post'. Uiteraard heb jij je auto volledig casco verzekerd. Ik ook.
Bedoelde meer dat een taxatie niet alleen maar nuttig (of zelfs verplicht) is als je je auto wil verkopen!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 okt 2005 20:06 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Absolute flauwekul die rapporten; maar ja je moet ze hebben voor de verzekering.
Bij mij staat er sinds 1999 in "dat de koppeling net is vervangen"; dat is in 1998 gedaan ja. Verder werken mijn remmen en bak ook perfect (alleen heeft de man er nooit in gereden).
Verder staat er in dat "de eigenaar op termijn het cabrio-dak gaat vervangen". Sinds wanneer heeft dat invloed op de waarde van de auto zolang dat dak er nog niet op zit ?
Gouwe Handel, dat wel......
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
29 okt 2005 21:41 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
@ Eric4C: ik verstrek die info (voor hoeveel ik de P heb gekocht) wel aan de taxateur, want dat is (tot nu toe) ook het bedrag geweest waar ik naar toe wilde met de taxatie. Marktconform dus.
@ Horn: Wat 912 bedoelde met 'maakt geen bal uit', en wat ik ook bedoelde met 'Macht kein flaus aus': Je koopt een P voor 27k. Dit is ook de marktwaarde. Wil je dan liever dat 'ie voor 30 wordt getaxeerd of liever voor 25? Met 30 betaal je meer premie, maar kun je dus mss. iets meer auto voor je verzekeringsgeld kopen als je die van jou kortrijdt. En met 25 betaal je wat minder premie, en kun je misschien iets minder auto terugkopen. Redelijk om 't even dus.
PS 1: bij vorige P zou ik direct na aankoop voor 3.5k laten verspijkeren. Dit meldde ik ook aan de taxateur. Vervolgens is de P dus getaxeerd met het idee dat ik dit idd. zou laten doen. Heb het ook laten doen, maar wat als dat niet gebeurd was? Dan was de taxatiewaarde circa 3.5k te hoog geweest. Ik bedoel maar...een wassen neus.
PS 2: En voorlopige dekking wordt trouwens gewoon telefonisch bepaald. Ik moest 'm dan wel binnen drie weken na aankoop alsnog laten taxeren. Maar tot die tijd staat er wel een getaxeerd bedrag in de boeken, en als ik 'm vervolgens de sloot in rijd dan is dat wel het bedrag dat uitgekeerd dient te worden (275KvK). Zonder dat een taxateur de P heeft gezien.
|
29 okt 2005 21:57 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
De taxateur deed (zelfs) wat jij in die situatie graag wilde ..... en vervolgens generaliseer je op basis daarvan.
Alleen WA betaal je nog minder premie ..... Om het even of een keuze
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 okt 2005 22:50 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Goh zeg, maakt toch wel veel reacties los zo'n onbenullige post
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
30 okt 2005 0:31 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
- Ik trek mijn conclusie niet alleen op basis van mijn eigen ervaringen, maar ook op ervaringen van anderen. Zie ook de overige reacties in dit topic.
- WA betaal je idd nog minder. Maar je chargeert mijn stelling dan. Ik geef niet voor niets voorbeelden van een auto die marktconform 27k kost, en dan op 25k of 30k getaxeerd kan worden.
Ben trouwens wel benieuwd naar de mening van andere forummers, willen jullie graag een zo hoog mogelijk taxatie? Met als voordeel dat je meer uitgekeerd krijgt bij een total-loss (ervan uitgaande dat er ogv 275 wordt uitgekeerd) en met als nadeel dat je meer premie betaalt.
|
30 okt 2005 0:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.. een marktconforme taxatie graag het bedrag wat ik nodig zou hebben om een identieke Porsche op dat moment aan te schaffen - in geval de huidige door diefstal of schade verloren gaat ...
Zoek voor de gein even op autotrack wat een 90'er tot 92'er 964 Cabrio momenteel in de Markt doet
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
30 okt 2005 2:05 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Hertaxatie
Andere mening: WOW in (bijna) 4 jaar slechts € 5000 kwijt
Voor dat bedrag kun je héél veel kleinere, goedkopere, langzamere (bijna) nieuw gekochte auto's niet rijden
|
30 okt 2005 8:26 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Re: Hertaxatie
Inderdaad Paul! Met een dergelijke afschrijving mag je blij zijn!!
|
30 okt 2005 9:51 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hmmmm, doordat hij overgespoten is (doorgaans geen goed idee toch?) en doordat je een motorrevisie hebt gehad (de motor liep vantevoren ook goed, da's het enige wat telt bij een taxatie)....
Ik zou er niet teveel van voorstellen robbie, maareh, de mijne gaat binnenkort voor taxatie, dus dan laat ik het je weten (ook revisie achter de rug he)
|
30 okt 2005 10:49 |
|
|