Auteur |
Bericht |
Ger
RS 5
|
Dan is het beeld m.i. niet vervormt.
|
30 okt 2005 10:21 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Juist,
laatste optie.
|
30 okt 2005 11:36 |
|
|
Jort
Groningen
|
Overigens wordt er een aanzienlijk deel weggeknipt aan onder- en bovenkant als er in het geheel niet wordt opgerekt en kan ik de opmerking van Eric me nog net zo goed voorstellen. Niets zo irritant als bijvoorbeeld een klein stukje ondertiteling of gescalpeerde mensen op je scherm.
|
30 okt 2005 12:40 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Zijkanten bij mij.
|
30 okt 2005 13:16 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Rustig blijven, rustig blijven...
|
30 okt 2005 13:31 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nee, verminkt
Er zijn verschillende mogelijkheden om 4:3 op een 16:9 weer te geven. Zwarte balken bijvoorbeeld, maar waarom heb je dan niet gewoon een groter formaat 4:3 scherm gekocht
Andere mogelijkheid is het oprekken van het beeld, waarbij verschillende merken dat op verschillende manieren invullen. Ik heb gekozen voor geen vervorming centraal in het beeld (daar waar je jezelf altijd onbewust op concentreert ), maar de correctie en dus vervorming van het beeld aan de zijkanten. Altijd beeldvullend dus, zonder zwarte balken en zonder "brede koppen". Enige nadeel hiervan is dat bij horizontaal scrollende (onder)titels de vervorming bij het verschijnen en verdwijnen ervan duidelijk(er) zichtbaar is, met name bij de "O".
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
30 okt 2005 14:15 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
30 okt 2005 21:42 |
|
|
Gerco
|
Met de gordijnen dicht allemaal bedoel je ?
dat hoeft op mijn 50" plasma nou niet... En beeldkwaliteit is ook effe beter, contrast en helderheid bijvoorbeeld.
|
30 okt 2005 22:15 |
|
|
horn
PF #57
|
ieder zijn meug.
beamer leuk, maar niet handig voor 'dagelijks gebruik'
gewone 'grote' tv in een kast waar hij met een AB in en uit kan zakken/stijgen. Goed zat.
Zou wel graag nog eens een Beovision 5 willen, maar om nou 20K voor een tv'tje af te tikken...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 okt 2005 22:52 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Moet je wel een woonkamer hebben van een paar honderd vierkante meter lijkt me, heb net een 32" lcd gekocht en vindt dat meer als groot genoeg.
|
30 okt 2005 22:55 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Hallo Boppers, welkom op deze zeer populaire site, met alle ins en outs over Porsches, Porsches en nog eens Porsches.
Oh ja, én over breedbeeld TV toestellen.
|
30 okt 2005 23:21 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
De resolutie van een beamer en/of TV is beperkt tot het aantal beeldlijnen dat wordt uitgezonden. Dure TV's en beamers interlacen de overige eigen lijnen maar dat levert niet per definitie een mooier beeld op.
Beamer met XGA resolutie, 2000 of 3000 ANSI Lumen en een hoge contrastratio kosten net geen 2000 euri. Dat is echt wel de ultieme bioscoop en daar kan geen plasma TV tegenop, ook met de gordijnen open.
Enige nadeel van de beamer is de levensduur van de lamp en dat maakt het minder geschikt voor all day use.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
30 okt 2005 23:27 |
|
|
Jort
Groningen
|
Daar staan een gemiddelde levensduur van 5 jaar (leuke afschrijving), motion blur en inbranden (logo's etc.) tegenover.
|
30 okt 2005 23:30 |
|
|
horn
PF #57
|
En dat is ook wat waard...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 okt 2005 23:47 |
|
|
Gerco
|
5 jaar ? Ik reken eigenlijk toch wel op minimaal 7 jaar eigenlijk. Maar tv staat dan ook 8 uur per dag minimaal aan. Nee ik niet, mijn vriendin heeft tijdens werk altijd de tv aan
Motion blur ? Nee hoor, geen last van. Inbranden ? Nee ook absoluut niet hoor !
En ja, dat is het allemaal zeker waard ! Valt net als mijn 993 turbo helemaal niet tegen, en wilde ik al jaaaaaaaren voordat ie "betaalbaar" werd (ja enorm relatief !)
|
31 okt 2005 0:31 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Om die redenen voor LCD gekozen. Ik ben er overwegend zeer enthousiast over!
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
31 okt 2005 0:37 |
|
|
Gerco
|
LCD is inderdaad prachtig, maar 2 jaar geleden bestond dat nog niet in 50" Ook, LCD heeft nog steeds een lagere contrast ratio dan plasma, kleuren zijn in plasma net effe wat levendiger dan LCD.
En kwa levensduur, 7 jaar of 20 jaar, voor die tijd heb ik toch wel weer wat anders
Enigste voordeel van LCD is dat de resolutie meestal hoger is, maar dan nog, TV en DVD kwaliteit komen zelden boven wat plasma nog aankan.
|
31 okt 2005 0:53 |
|
|
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
Nog een nadeel van een beamer is de kolere herrie die de "fan" maakt. Heb twee vrienden met zo'n ding in huis, geweldig om naar te kijken, maar ik irriteer me vreselijk aan het BIJGELUID
_________________________________________ ......
|
31 okt 2005 0:54 |
|
|
Jort
Groningen
|
Gewenning? Zelfs bij de allernieuwste schermen zie ik nog motion blur, echter wel minder dan bij eerdere generaties.
|
31 okt 2005 1:23 |
|
|
Gerco
|
Speel je dan veel videospelletjes op je TV of zo dat het dan uitmaakt ?
Ik merk het tijdens TV kijken echt niet. Het is wel een Pioneer he, die van mij, echt goede kwaliteit
Trouwens, is "motion blur" niet alleen van toepassing op LCD's die te maken hebben met refresh rates en dergelijke ? Bij plasma werkt het volgens mij heel anders en die hebben er daarom geen last van.
Correct me if I am wrong...
|
31 okt 2005 4:19 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Klopt helemaal. Heb een goede beamer maar zelfs die zal de kwaliteit van een plasma/lcd niet halen.
Een beamer koop je voor de beleving, dus niet voor het Journaal maar voor die spetterende actiefilm. Kijk eens goed naar de kwaliteit van een bioscoopfilm, is ook niet altijd heel scherp maar gewoon heel groot.
Er gaat niets boven Star Wars kijken op een 3,5 mtr breed scherm met goed geluid erbij. Met die POD race vlieg je gewoon mee!!
|
31 okt 2005 8:40 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Daarom ook afgesplitst en geplaatst onder " NIET PORSCHE/Discussie Overige zaken - Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft."
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
31 okt 2005 10:39 |
|
|