|
Puntjes van kritiek (????)
Auteur |
Bericht |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Puntjes van kritiek (????)
Vandaag ben ik -tijdens mijn lunchpauze- even naar Porsche in Amsterdam gereden en daar eens de nieuwe bolides aanschouwd.
Ik was van de vormgeving aan de buitenzijde best gecharmeerd; hoewel de lijnen naar mijn smaak lang niet meer zo karakteristiek zijn als in de voorgaande jaren. Porsches zijn inmiddels behoorlijk 'slick' en weinig écht spannende welvingen en originele ideeën. De grote luchthappers, roosters en andere stijlelementen waarmee een Porsche je tegemoet brulde dat hij 'power' had, zie je nauwelijks meer. Het zijn allemaal grappige en gladde elementjes geworden (zoals die mistlichtjes in de bumper... eeehhh... ís dat nog wel een bumper?) die het geheel een nogal tamme uitstraling geven naar mijn smaak...
Het mag wat mij betreft allemaal wat spannender dus...
En dan die binnenkanten! Ik moet zeggen dat ik behoorlijk teleurgesteld was in de uitstraling van de gebruikte materialen. Het oogt allemaal erg plastic, vind ik! Knopjes glimmen naar mijn smaak te veel en het oogt allemaal 'cheap'. Zelfs het gebruikte aluminium oogde als in alu gespoten plastic! Het nep aluminium in een Kia oogt -vind ik- zelfs échter dan de alu-accenten die in het interieur van de Porsche te vinden zijn...
Ik heb inmiddels vernomen dat de Duitse Porsche-rijders en -kopers hier al over bij Porsche hebben 'geklaagd', dus ik ben zeker niet de enige die dit opvalt, c.q. opgevallen is.
De afwerkkwaliteit van bijvoorbeeld een Bentley (Continental GT), een Aston Martin (bijvoorbeeld de Vantage), of zelfs een Mercedes, Audi of BMW oogt en voelt luxer en beter dan het interieur van een hedendaagse Porsche (911, Boxster, Cayman); ookal is dat waarschijnlijk feitelijk niet het geval.
Als je me zou vragen wat ik in het interieur van een nieuwe Porsche mis, zou mijn antwoord waarschijnlijk 'beleving' zijn.
Potverdikkie zeg... Die stoelen zitten wel (weer) super!
Sta ik alleen in mijn visie?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
28 nov 2005 20:07 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Ben het met je eens Speedy. Dat bling gehalte bij de nieuwe P's hoeft van mij ook niet. Een ijzerdraadje waarmee je de deur dicht trekt zoals eens bij de Ferrari is weer het andere uiterste.
Eigenlijk is de binnenkant van de 993 psies goed. Paar klokken, een schuiffie en vier knoppen oor de verwarming en de airco.
Maar hé, ieder zijn meug. Over tien jaar rijd ik vast in de nieuwe 911 van vandaag
|
28 nov 2005 21:00 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Mijn mening is dat Porsche de laatste 10 jaar geen sportwagens meer maakt maar luxe reiswagens. Ook kwalitatief minder. Helaas maken ze er een hoop winst mee.
|
28 nov 2005 21:09 |
|
|
omebart
964 30 Jahre JubileumOuderkerk a/d Amstel
|
Ben zelf afgelopen zaterdag ook even bij porsche amsterdam geweest en heb daar de nieuwe cayman eens goed bekeken. Vindt het geen lelijke auto maar de auto is net niet spannend genoeg naar mijn mening, hij mist net dat ene dingetje wat ik niet precies kan uitleggen. De 997 vind ik zelf wel een mooie auto, maar het interieur is misschien toch wel iets te modern (bling). Porsche moet natuurlijk ook met zijn tijd mee, maar ik vind de porsche het mooist door zijn simpelheid, alleen de hoogst nodige knoppen en basta. Kun je je volledig op het rijden concentreren waar de auto dan ook voor gemaakt is aldus omebart
|
28 nov 2005 21:18 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Puntjes van kritiek (????)
FF serieus speedy, heb jij als is een serieuse rit, en dan niet een ritje van 5 minuten, maar een echte rit gemaakt in bv. een 997 s.
Ga is een 1000 kilometer 'Autobahnbrennen', in een 996 en doe het daarna in een eerdere 911..............man je hebt er echt geen verstand van zeg.
Lees is alle autotesten er op na, bekijk de filmpjes van Walter Rohrl op de ring etc. etc.
tjonge tjonge zeg, een behoorlijke mening over rassportwagens, die zich kunnen meten met de beste sportwagens ter wereld (Ferrari etc. etc.) en de 911 is altijd een graadmeter voor alles wat een sportwagen genoemd wil worden.
Nee speedy nu sla je de plank totaal mis, net als Wolf.
Mij hoor je ook niet zeggen, dat Porsche een fout heeft gemaakt om een Porschesticker op een Volkswagen te plakken met een Audi motor en er 944 aan vast te plakken.
Mannen ga is echt in een moderne Porsche rijden, pak als je het kan een stukkie circuit.............wedden dat je je mening bijstelt.
Ben je dan niet om (kan gebeuren hoor), dan gaat het toch tijd worden dat jij je 944 gaat inruilen voor een Bentley of een Audi.
John
(die zijn hand opsteekt als die een 924-944-928 en andere 911 tegenkomt, dus alle Porsches als een echte Porsche ziet).
|
28 nov 2005 21:31 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Man, voel je toch niet altijd zo snel aangevallen. Iedere kritiek op nieuwere modellen ga jij over de rooie.
|
28 nov 2005 21:35 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik ben zondag gaan kijken met nog andere Forummers in Drogenbos en ik moet zeggen dat ik WEL onder de indruk ben van de Cayman en voorheen ook van de nieuwe 997 4S.
En een hedendaagse auto vergelijken met een wagen van minstens 15 jaar geleden?
Doe dat dan eens met alle merken.
Ik denk aan vb VW , Audi , Opel , Mercedes , Ferrari etc.
Zij zijn allemaal VEEEEEEEEL luxueuzer geworden en moest Porsche daar niet in volgen zouden ze hun eigen doodvonnis tekenen.
Net door die luxe en hogere gebruiksvriendelijkheid zijn ze uit de rode zone gekomen en gaat het hen nu goed.
Neen , ik heb de centen niet voor een 996 , 997 ,Cayenne of Cayman en ja ik ben een voorstander van Aircooled Porsches (al heb ik er nu voorlopig geen meer in mijn bezit) maar ik heb geleerd dat andere modellen Porsche zeker niet minder zijn.
BTWmijn 968CS (en jawel ook de 944 of 924) is veeeeeel minder spartaans dan mijn 3.2 Carrera was. En net daarom ben ik zo verrast verwonderd van deze wagen en heb ik hem nog steeds in mijn bezit. (en ben er vreselijk fier en heilig op)
-Koen die zelfs zijn handje omhoog steekt voor Cayenne's-
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
28 nov 2005 21:44 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: Puntjes van kritiek (????)
Met alle respect John, maar heb je wel gelezen waar Speedy het over heeft? Niet over wegligging, snelheid of rijbeleving.
|
28 nov 2005 21:49 |
|
|
John
Cayenne
|
Ieder kritiek ???? ach als ik dat zou doen, is mijn toetsenbord totaal versleten.
Oke dan..................laatst in een 993 4s gereden.............jeetje wat een prehistorie auto is dat zeg.
Oubollig dashboard, hakerig schakelen, verouderde looks, stoelen van niks, roesten op sommige plekken, altijd gezeur met de electronica, rammelen, klokkenwinkel onleesbaar, kofferruimte van niks. etc. etc.
Maar wat was die eigenaar trots op die kar (en terecht).
Man ik hou van iedere Porsche, maar het lijkt erop dat ik in dit boek voorkom.
Kom op zeg, altijd maar kritiek leveren op andere is mij te gemakkelijk.
Zelf heb ik me altijd onthouden van kritiek, om dat ik iedere Porsche een echte Porsche vindt, nieuw of oud (zelfs de KJN).
Ik begin het een beetje zat te worden, altijd maar dat gezeik over andere type Porsches als waar men zelf in rijd.
In een ander topic zie ik mensen die kritiek leveren op een 959, jeetje zeg.
|
28 nov 2005 21:53 |
|
|
Jort
Groningen
|
Als je het er zo moeilijk mee hebt, doe er dan ook niet aan mee.
IMO is er niets mis met gezonde kritiek. Ieder z'n mening. Gelukkig.
|
28 nov 2005 21:56 |
|
|
Sjonnie
|
Als je het hebt over een kleur ofzo heb je gelijk, maar pertinent onjuiste dingen verkondigen, niet gehinderd door enige vorm van kennis van zaken, dat moet je niet doen, zeker hier niet.
Betreuren dat Porsche winst maakt met moderne auto's? Denk eens na....
|
28 nov 2005 22:06 |
|
|
Jort
Groningen
|
Volgens mij was het eerste bericht in dit topic duidelijk een eigen mening en werd ook als zodanig gebracht.
|
28 nov 2005 22:08 |
|
|
John
Cayenne
|
Hear hear.
Mijn vorige mening stel ik bij, dus niet meer dit boek:
Maar:
Maar die waren toch met zijn vieren??
|
28 nov 2005 22:09 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik denk dat het er veel meer dan 4 gaan zijn John.
Ik tel er nu al drie
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
28 nov 2005 22:14 |
|
|
997GT3
CayenneS/997GT3Zuid-Holland
|
Vier
|
28 nov 2005 22:17 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Iedereen geeft hier gewoon zijn eigen mening.
Dat houdt het smeuiig, toch.
John, mij valt het wel op dat jij in je laatste posts nogal fors je mening naar voren brengt. Zie topic spec vs dealer.
Discussies over oud vs nieuw, lucht vs water etc. zullen iedere keer opnieuw beginnen.
Als je daar geen zin meer in hebt dan moet je niet reageren.
|
28 nov 2005 22:21 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Wel ik heb dit weekend net tegen Lina gezegd, dat ik er wel een 997 zou willen hebben om dagelijks mee te rijden.
Iedereen zit altijd bezig dat Porsche niet genoeg sportwagen meer is, maar als ze dan een pure sportwagen uitbrengen krijgen ze hem niet verkocht. Er staan in België nog 2 nieuwe RSen te koop
Als Porsche hun wagens nog steeds moesten maken als over 15jaar, zouden ze niets meer verkopen. Iedereen wil gewoon meer luxe, ook de man die dagdagelijks met zijn 911 rijdt. Als je natuurlijk enkel als tweede of derde wagen de P hebt, is dit allemaal minder belangrijk. Ik denk dat 90% van de mensen die een nieuwe Porsche kopen, ook dagelijks met deze wagen rijden, en dat is het grote verschil met bv Ferrari.
Dat comfort was vroeger ook minder belangrijk, omdat er vroeger echt werd gereden van A naar B, dan had je in je 911 geen behoefte aan airco, cd enz. Nu sta je regelmatig stil, en dan is deze luxe toch allemaal welkom.
Wat de gebruikte materialen betreft, moet ik zeggen dat het gewoon worden is, al dat zilver, maar ondermaats vind ik het zeker niet.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
28 nov 2005 22:22 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Inderdaad heb ik over wegligging, snelheid, etcetera helemaal niets geroepen. Daar wíl ik het ook helemaal niet over hebben! Dat de 911 nog altijd een icoon is en een voorbeeldfunctie vervult, staat wat mij betreft buiten kijf!
Ik vind de uiterlijke belijning van de nieuwe 911 en Cayman ook wel mooi, maar ik mis een heel stuk 'spanning' en 'beleving': ik vind ze -zoals ik al aangaf- te 'slick'.
En ja, ik vind ze mooier dan een 944! Maar ik betaal voor een goede 944 wel slechts een fractie van wat een nieuwe 911 kost en dat telt ook!
Als voorbeeld: sommige mensen (ook mensen actief op dit forum) dragen een horloge dat meer kost dan mijn 944 en rijden in een nieuwe 911 die meer kost dan mijn huis.
Zou ik mijn 944 inruilen tegen een nieuwe 911? In a heartbeat!
Zou ik mijn huis inruilen tegen een nieuwe 911? No f*cking way!
Soms is het ook gewoon een kwestie van 'money' en een 944 is nou eenmaal in mijn optiek enorm veel 'waar voor je geld'.
Dát is echter een volledig andere discussie!
Dus terug naar de reden waarom ik dit topic heb gestart:
Het viel mij alleen -toen ik de auto's ging bekijken- op dat het interieur van de 'nieuwe Porsches' zo -laat ik het even plat en chargerend stellen- plastic oogt. Zelfs het aluminium ziet en voelt niet als echt aluminium, maar als gespoten plastic. En de schakelaartjes glimmen zo erg dat ze zo bij duplo besteld zouden kunnen zijn. De wijze waarop een en ander zit, de uitstraling ervan en 'the feel' doet bij mij niets: te plastic, ongeïnspireerd en weinig 'beleving'!
De pasvorm van de gebruikte materialen is perfect; ook daar wil ik niets over zeggen. Alleen hoe het geheel oogt en voelt valt me tegen...
Zoals ik al aangaf sta ik daar kennelijk niet alleen in! In Duitsland hebben -bekende- Porscherijders en -kopers al 'geklaagd' over het interieur en de 'ongeïnspireerdheid' ervan.
Overigens vind ik het interieur van de Cayenne wél heel mooi, zeker in vergelijking met andere voertuigen uit hetzelfde segment. Alleen vind ik een Cayenne geen 'sportauto' en dat is toch echt waar Porsche groot mee is geworden. Ik ontken ook niet dat een Cayenne fantastische rij-eigenschappen heeft. Een Cayenne 'doet mij -emotioneel gezien- alleen niets'. Bovendien vind ik de belijning van de Cayenne ook niet overtuigend. Ik vind het teveel een ratjetoe aan stijlen: de neus is typisch Porsche, het silhouette is niet echt bijzonder en de kont vind ik behoorlijk 13-in-een-dozijn. Het is allemaal niet lelijk, maar écht fraai vind ik het ook niet.
Maar dat is -nogmaals- mijn persoonlijke mening!
En wat betreft de 959: als je mijn post in dat topic leest, zul je zien dat ik dát dus een fantastische auto vind!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
28 nov 2005 22:25 |
|
|
John
Cayenne
|
hehe, dat van de drie musketiers is al geschiedenis, tis nu meer de:
|
28 nov 2005 22:26 |
|
|
John
Cayenne
|
oke laten we het hier maar bij laten :
zo ik ga ff off line tot morgen, toedeloe
|
28 nov 2005 22:29 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
@ Speedy,
Ik vind het interieur van mijn 356 gewoon geweldig, en had zoals eerder aangegeven, de eerste maal dat ik in een 997 ging zitten ook iets van . Ondertussen heb ik al verschillende malen met de 997 gereden en meegereden, en vind ondertussen het interieur gewoon prachtig.
Het is gewwon geweldig. Ik denk dat voor mensen die met de oudere types van Porsche rijden deze schok nog erger is, tegelijkertijd, ben ik er bijna zeker van dat als je meerdere malen in een 997 gaat zitten, je het gewoon ook mooi gaat vinden. Het is gewoon gewenning.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
Laatst bijgewerkt door ppp 356 op 28 nov 2005 22:34, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 nov 2005 22:30 |
|
|
Sjonnie
|
Ik heb me inderdaad wel eens vaker afgevraagd wat de invloed is van iemands portemonnee op het beeld dat hij heeft van andere Porsches (vooropgesteld dat hij Porschist is).
|
28 nov 2005 22:34 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
aparte mening..... Hopelijk maken ze volgend jaar een mega verlies, gaan ze failliet, geen onderdelen meer, niemand meer een Porsche! Iedereen happy???
vijf
|
28 nov 2005 22:39 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
3.2 motoren blijven lopen.
|
28 nov 2005 22:52 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
28 nov 2005 22:53 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Deathtrap |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|