| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Busje......
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=17&t=6553
Pagina 1 van 1

Auteur:  Elwood [ 17 nov 2005 16:37 ]
Berichttitel:  Busje......

Stel je neemt een vw t4 busje, en je plaats daar een (RUF tuned)522pk motor uit een 993Turbo in..... 8)

filmpje 20mb
http://82.92.17.109/media/film_01.wmv

Auteur:  pakkie [ 17 nov 2005 16:41 ]
Berichttitel: 

Zekers nice !
Heb deze en vele anderen een keer op de Ring gezien. Allerlei motoren hadden ze erin gelepeld: GT3, 964 RS etc. Ook het interieur was geheel Porsche met als toppunt een exemplaar met 6 964 RS-kuipstoelen inclusief harnasgordels :)

Auteur:  911-lover [ 17 nov 2005 16:47 ]
Berichttitel: 

Dank je voor de link.
Ik had deze vroeger op mijn website staan , doch door het afstorten bij de server is dit samen met vele andere leuke links verloren gegaan.

Auteur:  Elwood [ 17 nov 2005 16:51 ]
Berichttitel: 

Leuk blokje voor in m'n kevertje...............

Auteur:  Johnnyboyporsche [ 17 nov 2005 17:07 ]
Berichttitel:  Re: Busje......

Leuke promo film, (RUF tuned) en in de eerste bocht lig je op z'n zijkant denk ik! :shock: :D

Auteur:  EriC4C [ 17 nov 2005 17:37 ]
Berichttitel: 

Bangelijke gezinsbak.......... ;)

Auteur:  chris.71 [ 17 nov 2005 18:01 ]
Berichttitel: 

T is zeer aanmoedigend.

Ik ga aan een vw t2b bus bouwen (plannen al aantal jaren oud,).
Van clear heb ik al eerder gehoord, bouwen ook T3s om met Porsche-techniek.

Mijn bus heeft maar echte 50000km (1974) gelopen. Restaureren dus overbodig en ben er per toeval aangekomen.
Komt leuke Porsche techniek in:
964-C2/92 motor, licht getuned (geen kat, speciale eindemper ala DPII in RVS en K&N filter), 90000km gelopen en vanaf carter opnieuw opgebouwd (wat een kettingspannertje al kan doen, kon em echter daardoor gunstig kopen).
G50 bak van 3.2 (vliegwiel van C4/89)
Rondom 996-C4 (grijze remtangen) remmen.
Als wielen de 911 Fuchs, 7 en 9x16 met Bridgestones.

Zoals te lezen, 911, 964, 996, T2B... effe husselen en klaar is de Porsche Kombi.

Mijn huidige struikelblok: tijd

De uitdagingen:
remmen in combinatie met de wielen onder de bus krijgen zonder spatbordverbreding (normaal maximaal 7J achter)!
De luchttoevoer naar de motor voldoende groot realiseren (tja busje heeft geen uitgaand vleugeltje, maar mot wel leren vliegen).

Mijn winteruurtjes zijn dus geboekt.

Auteur:  Olaf [ 17 nov 2005 18:20 ]
Berichttitel: 

chris.71 schreef:
Verder heeft de motor een LPI gasinstallatie! Functioneerd reeds perfect, net als in mijn 964.


In zo'n projectzijn we natuurlijk geintereseerd :wink:

Auteur:  Elwood [ 17 nov 2005 19:20 ]
Berichttitel: 

chris.71 schreef:
T is zeer aanmoedigend.

Ik ga aan een vw t2b bus bouwen (plannen al aantal jaren oud,).
Van clear heb ik al eerder gehoord, bouwen ook T3s om met Porsche-techniek.

Mijn bus heeft maar echte 50000km (1974) gelopen. Restaureren dus overbodig en ben er per toeval aangekomen.
Komt leuke Porsche techniek in:
964-C2/92 motor, licht getuned (geen kat, speciale eindemper ala DPII in RVS en K&N filter), 90000km gelopen en vanaf carter opnieuw opgebouwd (wat een kettingspannertje al kan doen, kon em echter daardoor gunstig kopen).
G50 bak van 3.2 (vliegwiel van C4/89)
Rondom 996-C4 (grijze remtangen) remmen.
Als wielen de 911 Fuchs, 7 en 9x16 met Bridgestones.

Zoals te lezen, 911, 964, 996, T2B... effe husselen en klaar is de Porsche Kombi.

Mijn huidige struikelblok: tijd

De uitdagingen:
remmen in combinatie met de wielen onder de bus krijgen zonder spatbordverbreding (normaal maximaal 7J achter)!
De luchttoevoer naar de motor voldoende groot realiseren (tja busje heeft geen uitgaand vleugeltje, maar mot wel leren vliegen).

Verder heeft de motor een LPI gasinstallatie! Functioneerd reeds perfect, net als in mijn 964.

Mijn winteruurtjes zijn dus geboekt.



Foto's Foto's Foto's

Auteur:  chris.71 [ 17 nov 2005 21:26 ]
Berichttitel: 

Elwood, jij bent een sjieke.... mot nog bouwen. Dus helaas nog niks te foto's. Kan er ook niks aan doen.

Kan alleen wat fotos van de basiscomponenten laten zien, zoals de bus etc, maar weet effe niet hoe ze te plaatsen.
Ik heb er een paar voorlopig in mijn eigen album geplaatst.

Auteur:  robbie965 [ 18 nov 2005 0:50 ]
Berichttitel: 

das een snelle werkbus

Auteur:  Elwood [ 18 nov 2005 8:58 ]
Berichttitel: 

chris.71 schreef:
T is zeer aanmoedigend.

Ik ga aan een vw t2b bus bouwen (plannen al aantal jaren oud,).
Van clear heb ik al eerder gehoord, bouwen ook T3s om met Porsche-techniek.

Mijn bus heeft maar echte 50000km (1974) gelopen. Restaureren dus overbodig en ben er per toeval aangekomen.
Komt leuke Porsche techniek in:
964-C2/92 motor, licht getuned (geen kat, speciale eindemper ala DPII in RVS en K&N filter), 90000km gelopen en vanaf carter opnieuw opgebouwd (wat een kettingspannertje al kan doen, kon em echter daardoor gunstig kopen).
G50 bak van 3.2 (vliegwiel van C4/89)
Rondom 996-C4 (grijze remtangen) remmen.
Als wielen de 911 Fuchs, 7 en 9x16 met Bridgestones.

Zoals te lezen, 911, 964, 996, T2B... effe husselen en klaar is de Porsche Kombi.

Mijn huidige struikelblok: tijd

De uitdagingen:
remmen in combinatie met de wielen onder de bus krijgen zonder spatbordverbreding (normaal maximaal 7J achter)!
De luchttoevoer naar de motor voldoende groot realiseren (tja busje heeft geen uitgaand vleugeltje, maar mot wel leren vliegen).

Verder heeft de motor een LPI gasinstallatie! Functioneerd reeds perfect, net als in mijn 964.



Mijn winteruurtjes zijn dus geboekt.


Beste Chris, ik heb de oplossing voor je "luchttoevoer naar de motor "probleem.
Dan zet je gewoon je schuifdak open :D :D :D

Afbeelding

Auteur:  Ivo964C2 [ 18 nov 2005 10:21 ]
Berichttitel: 

Kunt er ook van die speciale "tochtgaten" aan de zijkant in laten zetten, toch? Heb ik daar niet iets over gelezen hier...... :roll: :^:

Auteur:  Marco [ 18 nov 2005 11:14 ]
Berichttitel: 

domme vraag, waar zit de motor in zo'n busje?
onder de voorstoelen ofzo

Auteur:  EriC4C [ 18 nov 2005 11:25 ]
Berichttitel: 

:shock: ..... Waar zit de motor bij een kever ..... en waar bij een 911 ..... en waar dus bij een VW-T :?: :idea:

Auteur:  horn [ 18 nov 2005 16:23 ]
Berichttitel: 

Sinds jaar en dag...

Afbeelding

mijn vriend Google schreef:
Since 1990, the Transporter in most world markets has been front-engined and water-cooled similar to other contemporary Volkswagens

Auteur:  911-lover [ 18 nov 2005 16:40 ]
Berichttitel: 

Maar bij de bus van het filmpje (T4) zit het blok normaal vanvoor en is de plaats van het blok geweizigd :wink:
Bij T1 , T2 en T3 zaten ze idd achteraan.

Auteur:  John [ 18 nov 2005 17:16 ]
Berichttitel: 

911-lover schreef:
Maar bij de bus van het filmpje (T4) zit het blok normaal vanvoor en is de plaats van het blok geweizigd :wink:
Bij T1 , T2 en T3 zaten ze idd achteraan.



Yep helemaal correct.

Enne sedert 1982 overgestapt op de waterkoeling, waar hebben we dat meer gehoord??

Auteur:  Olaf [ 18 nov 2005 17:40 ]
Berichttitel: 

John4S schreef:
Enne sedert 1982 overgestapt op de waterkoeling, waar hebben we dat meer gehoord??


De Wasserboxer kwam in modeljaar 83 :wink:

Auteur:  911-lover [ 18 nov 2005 23:46 ]
Berichttitel: 

Vanaf de T3 dus :wink:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/