Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 0:28

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Lotus Europa S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht Lotus Europa S
Wat vinden jullie van de nieuwe Lotus Europa S :?: :!:

Afbeelding

Als je het mij vraagt kan dit best een serieus alternatief vormen voor de Cayman. De Lotus is een stuk goedkoper. De Cayman is wel mooier (vind ik). Maar als fun auto biedt de Lotus je denk ik niet minder fun dan een Cayman. Dus welke is nou beter 'value for money' :?:

08 dec 2005 14:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
De Cayman is veel meer een GT. Op www.Autoweek.nl kun je duidelijk zien dat de Europa nog steeds behoorlijk spartaans is. Feitelijk met je kont op de aluminium bodem zitten is niet geschikt voor dagelijks verkeer (langere ritten) lijkt mij.

Value for money, absoluut maar dat is een (goedkopere) Elise ook. Iets meer luxe voor wat meer geld, maar nog steeds gericht op een andere doelgroep IMHO.

Overigens heeft het uiterlijk verdacht veel trekjes van de Opel Speedster. De koplampen lijken een beetje op die uit de Supra. Al met al een rare combo naar mijn smaak. :roll:

08 dec 2005 14:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, Belgiƫ
Bericht 
Ik vind hem helemaal niet mooi.
Zou dan eerder opteren voor een mooie Elise 111R of een Exige, maar dit?

08 dec 2005 14:33
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Lotus Europa S
carrera32 schreef:

Als je het mij vraagt kan dit best een serieus alternatief vormen voor de Cayman. De Lotus is een stuk goedkoper.

De Lotus is duurder dan een Boxster. Maar de Boxster wordt geleverd met een 6 cilinder met meer vermogen, terwijl hier een 4-cilinder motor in ligt die ook in de 5-deurs Astra wordt gelepeld. Daarbij is de Lotus gewoon een lelijk hok (naar mijn nooit bescheiden mening).

Dus serieus alternatief voor Porsche? Lamenielache... Voor dat geld kun je overigens ook een BMW Z4 3.0 en een Mercedes SLK 350 krijgen. Conclusie: veel te duur.

08 dec 2005 14:58
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Devils son schreef:
De Lotus is duurder dan een Boxster.

Zie nu pas dat de Lotus duurder is. :roll: Op die site in mijn eerste bericht werd gesproken over 49.000 euro. Dit zijn dus ponden, in Nederland is de richtprijs plm 65 - 69k euro. Dit veranderd het verhaal natuurlijk, en voor dat geld inderdaad liever een Cayman![/quote]

08 dec 2005 15:11
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/Belgiƫ
Bericht 
Dat is iets heelanders dan de wagen die ik voorstel als ik Lotus Europe hoor

Afbeelding

PS : dit is een wagen die steeds tot mijn verbeelding heeft gesproken.

Laatste update 22/10/2013

08 dec 2005 15:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Dat is idd de originele Europa S, nu dus in een 'nieuw jasje' :wink:

08 dec 2005 15:37
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Een kennis van mij heeft zo'n Europa met een Renault 16 motor.

Zelf pas ik er echt niet in, was laatst op Zandvoort bij een Lotus dag maar wat een verschillende motoren gebruikt Lotus zeg.

Er reden ook veel Opel Speedsters mee en zij vertelde mij dat de Speedster bij de Lotusfabriek wordt gemaakt.

Er reed eentje mee met een turbo erop, nou nou dat gaat wel vooruit.

08 dec 2005 15:59
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Devils son schreef:
De Lotus is duurder dan een Boxster. Maar de Boxster wordt geleverd met een 6 cilinder met meer vermogen, terwijl hier een 4-cilinder motor in ligt die ook in de 5-deurs Astra wordt gelepeld. Daarbij is de Lotus gewoon een lelijk hok (naar mijn nooit bescheiden mening).

Dus serieus alternatief voor Porsche? Lamenielache... Voor dat geld kun je overigens ook een BMW Z4 3.0 en een Mercedes SLK 350 krijgen. Conclusie: veel te duur.

Als je boxters, Z4 en SLK alternatieven vindt voor een Lotus Elise, dan heb je het Lotus concept niet begrepen, zeker als je verwijzingen maakt naar de grootte van de motor. Elises zijn machtige machines, meer nog dan Porsche afgestemd op puur autorijd belevenis en plezier waarbij het concept gebaseerd is op ten eerste een lichte constructie en pas daarna op motorisch vermogen. Ik heb in mijn Schotland tijd in verscheiden Elises gereden (en ook overwogen in te ruilen voor mijn TVR Chimaera) en het ze hebben ongelofelijke wegligging (echt ala carts) en acceleratie (5 sec). Maar inderdaad je wil er niet mee naar Oostenrijk op wintersport, daar zijn ze ook niet voor bedoeld, maar in de Schotse Highlands zal er weinig snellers zijn.

De reden dat ik echter er niet voor gegaan ben is dat ik meer gecharmeerd ben/was van een diepe V8 grunt in ook een lichte wagen, dan een hoogtoerige janker....

08 dec 2005 16:03
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
Mooie auto maar het is geen Porsche :!: :wink: geintje :)

08 dec 2005 17:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]