Auteur |
Bericht |
carrera32
911 3.2 Cabriolet '87
|
Lotus Europa S
_________________________________________ Sander
"I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself." (Dr. Ferdinand Porsche)
|
08 dec 2005 14:19 |
|
|
Jort
Groningen
|
De Cayman is veel meer een GT. Op www.Autoweek.nl kun je duidelijk zien dat de Europa nog steeds behoorlijk spartaans is. Feitelijk met je kont op de aluminium bodem zitten is niet geschikt voor dagelijks verkeer (langere ritten) lijkt mij.
Value for money, absoluut maar dat is een (goedkopere) Elise ook. Iets meer luxe voor wat meer geld, maar nog steeds gericht op een andere doelgroep IMHO.
Overigens heeft het uiterlijk verdacht veel trekjes van de Opel Speedster. De koplampen lijken een beetje op die uit de Supra. Al met al een rare combo naar mijn smaak.
|
08 dec 2005 14:27 |
|
|
S2
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1Lochristi, Belgiƫ
|
Ik vind hem helemaal niet mooi.
Zou dan eerder opteren voor een mooie Elise 111R of een Exige, maar dit?
|
08 dec 2005 14:33 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Lotus Europa S
De Lotus is duurder dan een Boxster. Maar de Boxster wordt geleverd met een 6 cilinder met meer vermogen, terwijl hier een 4-cilinder motor in ligt die ook in de 5-deurs Astra wordt gelepeld. Daarbij is de Lotus gewoon een lelijk hok (naar mijn nooit bescheiden mening).
Dus serieus alternatief voor Porsche? Lamenielache... Voor dat geld kun je overigens ook een BMW Z4 3.0 en een Mercedes SLK 350 krijgen. Conclusie: veel te duur.
|
08 dec 2005 14:58 |
|
|
carrera32
911 3.2 Cabriolet '87
|
Re: Lotus Europa S
Zie nu pas dat de Lotus duurder is. Op die site in mijn eerste bericht werd gesproken over 49.000 euro. Dit zijn dus ponden, in Nederland is de richtprijs plm 65 - 69k euro. Dit veranderd het verhaal natuurlijk, en voor dat geld inderdaad liever een Cayman![/quote]
_________________________________________ Sander
"I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself." (Dr. Ferdinand Porsche)
|
08 dec 2005 15:11 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/Belgiƫ
|
Dat is iets heelanders dan de wagen die ik voorstel als ik Lotus Europe hoor
PS : dit is een wagen die steeds tot mijn verbeelding heeft gesproken.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
08 dec 2005 15:24 |
|
|
carrera32
911 3.2 Cabriolet '87
|
Dat is idd de originele Europa S, nu dus in een 'nieuw jasje'
_________________________________________ Sander
"I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself." (Dr. Ferdinand Porsche)
|
08 dec 2005 15:37 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Een kennis van mij heeft zo'n Europa met een Renault 16 motor.
Zelf pas ik er echt niet in, was laatst op Zandvoort bij een Lotus dag maar wat een verschillende motoren gebruikt Lotus zeg.
Er reden ook veel Opel Speedsters mee en zij vertelde mij dat de Speedster bij de Lotusfabriek wordt gemaakt.
Er reed eentje mee met een turbo erop, nou nou dat gaat wel vooruit.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
08 dec 2005 15:59 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: Lotus Europa S
Als je boxters, Z4 en SLK alternatieven vindt voor een Lotus Elise, dan heb je het Lotus concept niet begrepen, zeker als je verwijzingen maakt naar de grootte van de motor. Elises zijn machtige machines, meer nog dan Porsche afgestemd op puur autorijd belevenis en plezier waarbij het concept gebaseerd is op ten eerste een lichte constructie en pas daarna op motorisch vermogen. Ik heb in mijn Schotland tijd in verscheiden Elises gereden (en ook overwogen in te ruilen voor mijn TVR Chimaera) en het ze hebben ongelofelijke wegligging (echt ala carts) en acceleratie (5 sec). Maar inderdaad je wil er niet mee naar Oostenrijk op wintersport, daar zijn ze ook niet voor bedoeld, maar in de Schotse Highlands zal er weinig snellers zijn.
De reden dat ik echter er niet voor gegaan ben is dat ik meer gecharmeerd ben/was van een diepe V8 grunt in ook een lichte wagen, dan een hoogtoerige janker....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
08 dec 2005 16:03 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Mooie auto maar het is geen Porsche geintje
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
08 dec 2005 17:52 |
|
|