| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Fantastische nieuwe car
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=17&t=7493
Pagina 1 van 1

Auteur:  924 [ 02 feb 2006 20:45 ]
Berichttitel:  Fantastische nieuwe car

De laatste nieuwe Cobra is werkelijk fantastisch vind ik!
1100bhp @7000 t/m uit een V8
12900cc
...


Weineck Cobra 780 cui Limited Edition

Auteur:  Maxfli [ 02 feb 2006 20:46 ]
Berichttitel: 

Ik kan me er iets bij voorstellen :D

Auteur:  Jurgen [ 02 feb 2006 21:28 ]
Berichttitel: 

Blijft gewoon een schitterende wagen!
De enorme luchthapper zal wel nodig zijn, maar vind deze buiten proporties groot.
Cobra , mss wel een (nog) groter icoon dan de 911. Rijd stukken minder, maar wát een uitstraling... :wink:

Auteur:  Double G [ 02 feb 2006 21:35 ]
Berichttitel: 

Jurgen schreef:
Cobra , mss wel een (nog) groter icoon dan de 911.


In amerika misschien, maar hier (en al zeker op dit forum) toch niet :wink:

Auteur:  MarkS [ 02 feb 2006 21:39 ]
Berichttitel: 

Holy sh.... :shock:

1100PK, 1760Nm en 0-300kmh in 10sec !!!

Auteur:  924 [ 02 feb 2006 21:46 ]
Berichttitel: 

Idd, dan plak je mooi tegen je zitjes :lol:

Auteur:  Jort [ 02 feb 2006 21:55 ]
Berichttitel: 

De Cobra vind ik een fantastische wagen. Dit vind ik een typisch geval van onzinnig. Wie wil er in een Cobra met zo'n voorruitje überhaupt harder dan 200 rijden? En dan een 13 liter motor voorin... Hoezo een beetje neuszwaar? Afschuwelijke luchtinlaat :cry:

Een Mclaren F1 kan boven de 120 nog met wielspin wegrijden. Hoe zit het met de tractie hier? Ook tweewielaangedreven dus wat moet je met zoveel power op straatbanden? Kun je alleen maar oproken gezien het voordeel pas ergens richting de 200 bruikbaar wordt :roll:

Ik heb ook m'n twijfels bij het opgegeven gewicht van 1.000 kg. De 8 liter motor uit de Veyron weegt inclusief toebehoren al meer dan 500kg...

Auteur:  BJ964 [ 02 feb 2006 23:28 ]
Berichttitel: 

De Cobra is een fantastisch icoon! Maar met zoveel vermogen als dit exemplaar kun je er niet normaal mee rijden denk ik :?

Auteur:  Hansv [ 02 feb 2006 23:29 ]
Berichttitel: 

Ha, die Jort;

Ik denk dat het met het gewicht van die motor nogal mee zal vallen. Ten eerste is zo'n old school big block in wezen een heel eenvoudige motor; minder onderdelen wegen ook minder. Ten tweede zijn er aftermarket aluminium blokken en cylinderkoppen leverbaar waardoor zo'n 780CID blok niet meer hoeft te wegen dan een 350CID standaard gietijzeren smallblock Chevy. Bovendien zijn de meeste replica's voorzien van een kunststof koets en daardoor nog lichter dan de originele aluminium auto's. Zelfs de echte Cobra 427 (alu koets en gietijzeren Ford bigblock) lag niet ver van die 1100kg af, dus dat zou hier ook best kunnen kloppen.
Ik zou persoonlijk kiezen voor een enkele 4-barrel carburateur met een lowrise spruitstuk, zodat die grote luchthapper er af kon. Dan maar 100pk minder; big deal....

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/