Auteur |
Bericht |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Verkeersdrempels verhogen uitstoot...en dromen zijn bedrog..
Verkeersdrempels verhogen uitstoot
Een onderzoek van de Vrije Universiteit Brussel heeft uitgewezen dat verkeersdrempels de uitstoot van fijnstof met 75 procent doen stijgen wegens remmende en weer optrekkende auto's en vrachtwagens. De VVD in Rotterdam lijkt het daarom een goed idee om verkeersdrempels uit het straatbeeld te verwijderen en heeft het Rotterdamse stadsbestuur gevraagd het Belgische onderzoek te gebruiken voor een nader oordeel over verkeersdrempels.
Bron: De Telegraaf
Nu nog die dingen weg uit de rest van Nederland. En dan maar afwachten wat de heren en dames politici dan weer verzinnen om het verkeer op andere wijze te vertragen
Intensievere controle met snelheidscamera's. iig beter voor m'n schokbrekers en spoiler
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
14 feb 2006 11:29 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Eindelijk, eerst weg met de verkeersdrempels, dan de rotondes (een paar bewaren voor het betere bochtenwerk) en andere kunstmatig opgeworpen obstakels ... vervolgens de max. snelheid afschaffen opdat een optimale doorstroming wordt bevorderd ... het wordt weer genieten op de weg!
|
14 feb 2006 11:36 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
...en toen werd je wakker
Fijn he, die mooie dromen.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
14 feb 2006 11:38 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Wat zal jij ruw ontwaken...
|
14 feb 2006 11:38 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Twee zielen, één gedachte...
|
14 feb 2006 11:39 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
14 feb 2006 11:40 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
ZZzzzzzZZzzzzzz
|
14 feb 2006 11:44 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
|
14 feb 2006 11:45 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Hey, wie zit er de onderwerpregel te hacken Da hep k heel nie geschrevuh.
Jurgen zeker
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
14 feb 2006 12:10 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
|
14 feb 2006 14:09 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
@Jurgen - Was een gokje.
Maar, iedere moderator hier op het forum heeft een eigen stijl van moderaten. Dit leek mij iets voor jou.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
14 feb 2006 14:35 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
oorzaak en gevolg worden weer eens door elkaar gehaald; net als bij de redering dat "automobilisten schrikken van flitscamera's en ongelukken veroorzaken" en daarom flitskasten gevaarlijk zouden zijn.
Optrekken en afremmen voor drempels wordt niet veroorzaakt door de drempels, maar door de rijders die zich daar niet aan de max. snelheid willen houden.
Bij mij in de straat geldt max 30 en dat is hard zat tussen de spelende kindertjes; als je 30 rijdt kun je zonder remmen en problemen rustig de straat door; maar als je tussen die drempels per se 50-60 wilt rijden, ja dan gaat dat dus niet.
Dus: handhaven van drempels en van max. snelheid: bonnen schrijven, hoe meer hoe beter....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
15 feb 2006 10:51 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Lindemans, de discussie was gestart mbt de relatie verkeersdrempels/fijnstof, niet mbt verkeersveiligheid.
Maar, ik wil er wel even op ingaan hoor. Misschien is wat jij zegt waar in Haarlem, maar niet waar ik rondrijd. Als je ergens 50 mag, verwacht ik van de wegbeheerder dat de snelheidsbeperkende maatregelen (drempels, bloembakken, bejaarden) zo zijn ingericht dat je ook 50 kan rijden. Helaas is de praktijk dat je gedwongen wordt om 25 te rijden omdat je anders zowel je voorspoiler als je schokdempers aan flarden rijdt
Zo, nu weer van mijn zeepkistje af en aan het werk
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
15 feb 2006 11:06 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Mag ik een paar drempels uitzoeken waar jij met jouw auto gewoon met de geldende max een stuk of tien keer overheen rijdt? Wedden dat je dan anders piept?
|
15 feb 2006 11:22 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Allemaal in een Citroen, heb je nergens last van......
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
15 feb 2006 14:47 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Net als jij zeker
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
15 feb 2006 14:51 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Marcel, koffie?
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
15 feb 2006 15:27 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Hoewel ik het overtreden van verkeersregels niet promoot permiteer ik mijzelf af en toe enige vrijheden, al dan niet met de consequentie daarvoor een bon te ontvangen. Het komt mij voor dat de meeste hier op het Forum niet alleen een Porsche hebben gekocht om er naar te kijken (kan ook erg plezierig zijn) of er met een sukkelgangetje mee te rijden. Er zullen er maar weinig zijn die hun coureursneigingen weten te beperken tot het circuit. Shame on me ... Overigens ben ik niet de persoon om "capriolen" uit te halen, je zult mij bijv. niet betrappen op grove overtredingen in een woonwijk.
Hoewel verkeersveiligheid en het in dat kader treffen van maatregelen mijn goedkeuring heeft, vind ik het soms wel wat veel van het goede. Verkeerdrempels waar je met een normale auto al niet meer behoorlijk overheen komt, rotonde op rotonde op rotonde (die dingen verspreiden zich als een hardnekkig virus) en stoplichten bij de vleet (en die groene zone werkt nooit).
|
15 feb 2006 17:06 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
De groene golf op de Stadsring bij ons werkt prima... als je 80 rijdt
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
15 feb 2006 17:11 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Ik woon in Nuth en die gemeente heeft kort geleden besloten om de toegankelijkheid van de dorpskernen te verhogen door de drempels weg te halen. Voor de bebouwing ligt namelijk een knoert van een drempel, zo een waar een tractor nog moeite mee heeft. De jongens die die dingen leggen worden ook getraind op het niet laten aansluiten van de drempel op het wegdek (minimaal 4cm hoogteverschil) en om de drempels dusdanig te construeren dat ze allerlei onregelmatigheden gaan vertonen binnen enkele maanden.
Dus dat wordt lekker scheuren binnenkort. Dan komen er vast bloembakken, maar dat vindt Bassie niet erg. Kan 'ie lekker met de Pussywagon slalommen.
Voor goud!
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
15 feb 2006 17:29 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Dat je 50 mag wil niet zeggen dat je altijd maar minimaal 50 moet.
Mijn reaktie was WEL op het fijnstof dat ontstaat door accelereren en afremmen.
Mijn stelling is dat dat niet het gevolg is van de drempels maar van het niet respecteren van de max. snelheid daar.
In het overgrote deel van de dremplegebieden heb je niet of nauwelijks last van die dingen als je 30 of 50 rijdt zoals bedoeld. Het is dan ook flauw om te zeiken dat je er last van hebt als je harder rijdt dan dat, want dat moet je dan gewoon niet doen. Dat is immers de bedoeling van die dingen.
Dus daarom: vervuiling rond drempels wegwerken door de lage snelheid ter plaatse af te dwingen:
- zorgen dat je er met de geldende max snelheid weining last van hebt
- rijders die flink accelereren en remmen (en dus te hard rijden) genadeloos aanpakken.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
16 feb 2006 1:12 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Spijker op zijn kop dus: zorgen dat je er weinig (lees wat mij betreft: geen) last van hebt. Probeer in een 30km zone eens met 30 over zo'n drempel te gaan, laat staan vlak voor de bebouwde kom met 50 een dergelijke drempel te ronden. Tenzij je op de KONI fabriek werkt, is dat geen pretje. Tel daarbij op het aantal ontwrichte nekwervels....
Voor drempels bestaat geen enkel argument als het gaat om de huidige bouwwijze en de daaruit voortkomende overlast. Elk dorp wordt trouwens tot 30km zone gebombardeerd, complete waanzin. Vroeger had je woonerven en de rest was karren geblazen. Nu verslijt de 2e versnelling als nooit tevoren!
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
16 feb 2006 1:18 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nou spreek je jezelf toch tegen. Als je het hebt over niet-respecteren van de maximum snelheid, dan heb je het toch over harder rijden dan de max. Daarbij, ik laat mij niet debiliseren. Ik ga niet 30 km/u sukkelen op doorgaande wegen. Ik ga niet 60 km/u sukkelen op wegen waar je bij onze Zuiderburen 90 km/u mag (de limieten zijn aldaar veel logischer...). Niet dus. Ik weet niet meer waar, maar ik ben ooit bijna losgekomen van de grond toen ik met 50 km/u over een drempel heen knalde terwijl je aldaar 80 km/u mocht. En wat dacht je van de drempel die men ooit in Waalre maakte waar je werd gelanceerd (eerste dag meteen een dode, die te hard reed (ong. 70 waar 50 toegestaan), maar de doodstraf op te hard rijden is een beetje overdreven). Je kon daar met geen goed fatsoen overheen, behalve stapvoets.
Snel accelereren en hard remmen is bij mijn weten nog niet verboden in dit land. Maar misschien valt het wel onder het algehele verbod om te genieten van autorijden, welke zo langzamerhand te herkennen valt in ons landje...
|
16 feb 2006 1:45 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik begrijp dat je dit vervelend vindt, maar ooit wel eens gedacht aan mensen die in een straat wonen waar te hard gereden wordt en die DAT vervelend vinden ? Ik ben ook blij met mn snelle auto maar heb ook begrip en respect voor woongenot van anderen, ook al moet dat helaas afgedwongen worden met van die drempels.
In de USA wordt het in woonwijken algemeen als asociaal ervaren om te snel door woonwijken te rijden, daar gaat men doorgaans met veel respect voor de omgeving om, daar kunnen we hier veel van leren. (nou niet al die andere idioterie van die Amerikanen gaan aanhalen, hou het even on-topic).
En van die 2e versnelling: je rijdt toch een Porsche .... ?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
16 feb 2006 1:47 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Dat ben ik met je eens. Als het niet kan (spelende kinderen etc) dan natuurlijk niet. Dat was mij dan in het geheel niet duidelijk. Je trekt blijkbaar het onderzoek van de Vrije Universiteit Brussel in twijfel. Dat mag natuurlijk. Alleen is het niet duidelijk waarom jij wel gelijk zou hebben en zij niet. In geen van mijn posts stel ik voor om te hard te rijden. Mijn punt is dat je in ieder geval de toegestane maximum snelheid zou moeten kunnen rijden.
Dus daarom: Weg met die dingen, op een andere manier gewenst verkeersgedrag handhaven. Resultaat: Minder fijnstof en geen voorspoilers en schokbrekers naar de kl*ten. Dit is precies wat de gemeente Rotterdam aan het uitzoeken is volgens het stukje in de Telegraaf.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
16 feb 2006 1:54 |
|
|