Auteur |
Bericht |
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Heeft u geen zwembad of wietplantage?
Opmerkelijk bericht uit de Telegraaf
Lachen hoor, met die energiebedrijven
_________________________________________ NPC 0577
|
27 feb 2006 16:49 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ja doei! Ik zou dus echt niet betalen. Maar ja, dan wordt je afgesloten...
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
27 feb 2006 16:53 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Re: Heeft u geen zwembad of wietplantage?
Ze verspillen onnodig een hoop energie.
|
27 feb 2006 16:53 |
|
|
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
Mijn buren zijn 2 jaar geleden 8 maanden op reis geweest. Vertrokken in september en weer terug in mei.
Een halfjaar later blijkt ineens dat de meter niet goed werkt. N.b. een nieuwe meter die ze (Remu) zelf één jaar daarvoor bij het hele rijtje huizen geinstalleerd hebben.
Probleem is nu dat ze geen juiste cjifers hebben en dan gaan ze vergelijken met de buren aan beide kanten (die deze winter gewoon thuis waren en lekker gestookt hebben). Gevolg was een gepeperde rekening.
Leg dat maar eens uit aan de Nuon (Remu in Utrecht)... Nu ga je ongewild de mallemolen van zo'n club in. Zaak loopt nog.
_________________________________________ ......
|
27 feb 2006 16:57 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... gaslampen (en bv een koelkast op gas) bestaan ook
TV op 12 Volt en een paar zonnecollectoren op het dak
|
27 feb 2006 18:24 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
En dat zijn dezelfde medewerkers die hun klanten nu vragen om toch vooral NEE te stemmen tegen de voorgenomen plannen van de splitsing tussen infrastructuur en de energieleveranciers.
Leef je dan in eigen wereld of niet?
|
27 feb 2006 20:38 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
|
28 feb 2006 8:51 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Breek me de bek niet open
Het is jarenlang een jaarlijks terugkerende ergernis geweest.
De eindnota's van NUON klopten nooit, waarbij voorheen door de "oude" energieleveranciers altijd correcte nota's op tafel kwamen, is na de overname door NUON de pleuris uitgebroken.
Na felle strijd geleverd te hebben, mijn gelijk gekregen.
Vorig jaar de ouderlijke woning (na overlijden beider ouders) verkocht, en ja hoor, hetzelfde gezeik maar nu bij ESSENT.
Ook hier na vele telefoontjes, briefwisselingen e.d. mijn gelijk gekregen en (hoe is het mogelijk) een excuusbriefje
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
28 feb 2006 21:31 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Heh, no shit!
Wij kregen ooit voorschot bedragen van 24 euro. Wij contact opnemen met 'ja dat kan niet, we zitten altijd rond de 80-90'. Nou nee het klopte.
Fijn, krap een jaar later mochten we opeens een paar duizend euri lappen, ben je mooi klaar mee als student...
hamlappen essent. Oja, we kregen ook ooit deurwaarders brieven van oud bewoners die ook nog geld schuldig waren, ze schijnen tegenwoordig een regel te hebben: via de gemeente kunnen ze achterhalen of het een studentenhuis is. Zo ja dan gaan achterstallige betalingen altijd door naar de nieuwe bewoners in het kader van 'dat regelen jullie maar'. Echt... sterven mogen ze met hun gezeik!
|
01 maart 2006 21:57 |
|
|
horn
PF #57
|
exact hetzelfde. geschat maandbedrag obv november/december (waarbij we in november nog niet in dat huis woonden). Nee hoor, is een heel normaal bedrag, hadden de vorige bewoners huis. Wij blij. Toen dan.
Na een jaar effe 2600 euri aftikken...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 maart 2006 22:08 |
|
|
928GTS
|
Ik werk bij ........., leuk werk hoor!!
Laatst bijgewerkt door 928GTS op 13 mei 2010 14:55, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 maart 2006 22:52 |
|
|
horn
PF #57
|
Ja, altijd tevreden klanten aan de lijn zeker...
Ach, in ieder geval heb je genoeg te doen, toch?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 maart 2006 23:53 |
|
|
Richard 964
helaas ex - 964 :(Venray
|
Mijn collega was overgestapt van Essent naar Durion.
Dit beviel niet en nadat hij Durion bedankt had, ontving hij geen energierekeningen meer.
De hele afdeling heeft genoten van zijn telefoongesprekken met diverse energieleveranciers:
Hallo, ben ik klant bij jullie?
Nergens was hij klant: "Beste man, als u al zolang niet betaald zou hebben bij ons, was u al lang afgesloten."
Bang dat hij ooit een ferme (str)afrekening zou krijgen heeft hij van lieverlee meterstanden aan Essent doorgegeven.
Pas heeft hij eindelijk na 2 jaar een aardige rekening gehad.
Van Essent.
Ongelooflijk
|
02 maart 2006 0:25 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
02 maart 2006 0:47 |
|
|
928GTS
|
Right indeed
Ik doe (bijna) alleen de leuke gesprekken. Natuurstroom, zonnepanelen en meerjarige energiecontracten. So, don't worry.
|
02 maart 2006 8:52 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Gelukkig geen last van dat soort onzin, gewoon onze eigen voorraad dmv een gastenk in te tuin. 1x per jaar vrachtwagen voor laten rijden en hopp volgooien met die hap. Ben je niet tevreden, weghalen die tank, andere maatschappij erbij nieuwe tank. klaar.
Zo moeten ze wel concurreren met service en prijzen, maarja niet iedereen woont in t buitengebied, en zo'n tank moet een zekere ruimte hebben
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
02 maart 2006 12:29 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Het zal je maar overkomen die allende met de energie leveranciers
Als consument sta je meestal met de rug tegen de muur.
Afsluiten, deurwaarders, prosessen en ga zo maar door,
het is om te janken, ja toch?
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
03 maart 2006 11:23 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Bijna hetzelfde verhaal.
Toen ik ons vorige huis (Baarn) kocht, stond de gasmeter nog in de woonkamer. Toen we die lieten verplaatsen, kregen we ook meteen een nieuw type meter (met stand '0000' dus).
Toen ze na 2 jaar voor de derde keer vroegen of ze onze meter konden vervangen voor een nieuw type, toen kreeg ik al argwaan....
Afgelopen oktober verhuizen we naar een nieuw huis en ja hoor, de ENECO afrekening, 3900 euro, omdat we een zodanig 'lage' stand hadden, dat ENECO veronderstelde dat we de teller rond waren geweest.
Uiteindelijk nog een ellende om dat recht te zetten en dankzij hun fouten hebben we alsnog in december 1800 euro moeten betalen omdat we jaren lang te laag waren ingeschat.
Op dat soort momenten kan je echt blij zijn dat je het financieel niet slecht hebt. Je zal dat toch niet kunnen opbrengen en dus maanden (vooral nu) afgesloten zitten...
Nu, in hilversum, zitten we bij Nuon ipv Eneco, maar valt er gisteren weer een brief op de mat:
"We probeerden vergeefs 17,25 van uw rekening af te schrijven maar dat werd geblokkeerd. We proberen dat eind deze week nogmaals."
Aaaaarrrgghhhhh, houdt het dan nooit op...
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
03 maart 2006 11:35 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Wat tips om niet meer afhankelijk te zijn van de electra leveranciers.
- Plaats een heleboel zonnecellen op het dak.
- zet een windmolen in de tuin.
- Aggagraat aanschaffen.
- Aftappen van lantaarnpaal.
Doe je dit allemaal, kan de wietplantage ook gewoon door draaien.
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
03 maart 2006 20:35 |
|
|
Jort
Groningen
|
Als het ééntje van formaat is kun je je energieleverancier zelfs laten betalen. Alle energie die je niet gebruikt wordt dan opgekocht door de plaatselijke energieboer.
Moet je wel flink investeren
|
03 maart 2006 20:39 |
|
|