Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Het ebay leven speelt zich af in de laatste 5 seconden.
Wat ik altijd doe:
a. ik bepaal vooraf wat ik er maximaal voor wil betalen
b. drie minuten vantevoren ga ik bieden om te zien hoe hoge eindbiedingen mensen hebben achtergelaten (ik ga steeds een euro boven het dan hoogste bod zitten - maar let wel op dat ik niet over mijn maximum besteedbaar bedrag heen ga)
c. als ik dan de hoogste bieder ben, geef ik 30 seconden voor afloop mijn hoogste bod in (hoe hoog ik zou willen gaan). Dan gebeurt er niks, want ik was al hoogste bieder.
d. als er dan een r*kker de laatste 5 seconden gaat bieden moet hij in ieder geval boven mijn maximale gewenste bedrag bieden.
Doet hij dat niet - is het item van mij voor een bedrag dat lager/gelijk ligt aan wat ik maximaal wil uitgeven.
Doet hij dat wel - is het item voor hem voor een bedrag dat ik er toch niet voor uit wilde geven.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 maart 2006 23:35 |
|
|
Targa911S1967
"Porsche's zijn om op te vreten..."
|
_________________________________________ Porsche's zijn om op te vreten....
|
02 maart 2006 20:52 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Waarom b en niet "5 sec." voor afloop van de bieding direct van a naar c
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 maart 2006 21:32 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Dan kan je eventueel nog wat euro's in je zak houden Het is me donderdag weer gebeurd.Weer fukkerdefuk... had e.o.a. handige harry hetzelfde maximale bod plus een eurocent
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
11 maart 2006 15:59 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 maart 2006 16:06 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Er zijn toch van die programmaatjes te krijgen die het bieden automatisch voor jou doen of zo iets?
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
11 maart 2006 16:17 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Klopt. Je geeft het maximale bod in dat je wil uitgeven en Ebay verhoogt automatisch mee bij biedingen van anderen. Tot je maximum natuurlijk.
Het gaat allemaal automatisch. Moet je ook eens proberen. Is echt leuk.
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
11 maart 2006 16:22 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
ik denk het ook niet nee ik doe nog een poging om zo'n 993 te scoren en dan zullen ze mij er niet meer zien,is gewoon niet mijn ding dat Ebay
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
11 maart 2006 17:32 |
|
|
horn
PF #57
|
één eurocent? Volgens mij moet je (afhankelijk wat ingegeven is) tenminste 50 cent of een euro overbieden op het laatste bod.
@ Eric - kan ook. Dat kan je ook doen bij het begin van een bieding. Dit is leuker.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 maart 2006 21:25 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Als je het aan het begin doet, dan geef je anderen de kans om jouw maximum te "ontdekken" en hoger te bieden. Door het maximum pas in de laatste "5 sec." te bieden geef je anderen niet de gelegenheid om daar op te anticiperen. Mocht er eerder al hoger zijn geboden dan wat jij er maximaal voor uit wilt geven en is dat bod al zichtbaar, dan hoef je niets meer te doen. Als er al een ander eerder een hoger maximum heeft geboden, dan heb je pech ..... maar moet degene in ieder geval meer betalen dan jij er voor had uit willen geven ..... en je komt ook niet in de verleiding om toch meer uit te geven dan je van plan was, want je krijgt geen tweede kans.
Net zo leuk dus.
|
11 maart 2006 22:03 |
|
|
horn
PF #57
|
Dat is wijs, maar niet zo leuk.
Niks leuker dan de kick dat je iets hebt... voor veel meer dan je had willen uitgeven...
|
11 maart 2006 22:06 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Ik vind ebay een kl.te site Niet overzichtelijk, onhandig, nouja mijn mening.
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
11 maart 2006 22:16 |
|
|
horn
PF #57
|
ik vind hem zeer overzichtelijk en handig. Nou ja, mijn mening.
|
11 maart 2006 22:17 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Je bedoelt de die je van Monique krijgt
Tja, het is maar waar je op kickt hè.
|
11 maart 2006 22:18 |
|
|
jo996
996 C4 TiptronicWeert
|
Hallo,
Simpel vraagje n.a.v. aanbieding op E-bay van mattenset. Je moet van te voren je maximale bod aangeven. Stel dat iemand daar over heen gaat. Kun je dan alsnog een hoger bod uitbrengen, of niet?
Groet,
jo996
|
11 maart 2006 22:26 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
yep geen enkel probleem, als je het maar doet voor de veiling afloopt
_________________________________________ Got coffee?
|
11 maart 2006 22:28 |
|
|
horn
PF #57
|
ja. op het moment dat een ander bod jouw hoogste bod overtreft, kan je gewoon weer een nieuw hoogste bod uitbrengen.
Sterker nog: het bod staat op 10 euro, jij biedt 55 euro. Dan verspringt het bod naar 11 euro en ben jij de hoogste bieder. Als je vervolgens 200 euro biedt, blijft het bod op 11 euro en ben je nog steeds de hoogste bieder.
Er hoeft dus niet eerst iemand anders te bieden om jou de kans te geven je 'limiet' te verhogen.
Laatst bijgewerkt door horn op 11 maart 2006 23:10, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 maart 2006 22:29 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Als je dat wilt, dan heb je eerder niet jouw maximale bod aangegeven ..... maar je kunt altijd een hoger bod uitbrengen tot het einde van de bieding.
Edit: "Simpel vraagje" 3 antwoorden vrijwel tegelijkertijd.
|
11 maart 2006 22:30 |
|
|
Sandra & Eric
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
|
Wij hebben al zoveel dingen van Ebay gehaald, ik vind het een super site.
Soms is het wel balen hoor, geef je een maximale bod, wordt je overboden, wil het toch graag hebben en dan is de verleiding voor mij erg groot om door te gaan. Kost klauwen vol met geld
_________________________________________ Flee from hate, mischief and jealousy Don't bury you thoughts, put your vision to reality Wake up and live ~Bob Marley~
|
12 maart 2006 13:29 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Die programmas die voor jou bieden zijn snipe programmas, maar vooral gerund via internet sites.
Ik geloof dat je iets van auctionsniper.com hebt of zo.
Wel eens gebruikt, is wel geinig.
|
12 maart 2006 13:30 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
| | | | horn schreef: Het ebay leven speelt zich af in de laatste 5 seconden. Wat ik altijd doe: a. ik bepaal vooraf wat ik er maximaal voor wil betalen b. drie minuten vantevoren ga ik bieden om te zien hoe hoge eindbiedingen mensen hebben achtergelaten (ik ga steeds een euro boven het dan hoogste bod zitten - maar let wel op dat ik niet over mijn maximum besteedbaar bedrag heen ga) c. als ik dan de hoogste bieder ben, geef ik 30 seconden voor afloop mijn hoogste bod in (hoe hoog ik zou willen gaan). Dan gebeurt er niks, want ik was al hoogste bieder. d. als er dan een r*kker de laatste 5 seconden gaat bieden moet hij in ieder geval boven mijn maximale gewenste bedrag bieden. Doet hij dat niet - is het item van mij voor een bedrag dat lager/gelijk ligt aan wat ik maximaal wil uitgeven. Doet hij dat wel - is het item voor hem voor een bedrag dat ik er toch niet voor uit wilde geven. | | | | |
inderdaad zo doe ik het ook precies hetzelfde echter je zou ook kunnen redeneren, ik heb er 10 euro voor over, dat biedt je dan en laat het verder op zijn beloop, in principe hetzelfde.
Echter nu ben ik wel van mening dat deze gang van zake niet fair is tov de een na hoogste bieder en de aanbieder. Beroepsmatig heb ik veel met OLB (on line bidding = reverse auctioning) te maken en daarbij is het dusdaning geregeld dat wanneer er een bieding komt in de laatste minuten de periode automatisch met 5 minuten wordt verlengd. Zo heeft iedereen een veel eerlijkere kans, moesten ze bij ebay ook doen...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
12 maart 2006 16:21 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
mee eens,wil mij ook wel eens mis gaan
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
12 maart 2006 16:31 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Kocht een keer een ontvanger op ebay. Veiling liep midden in de nacht af (verdacht) en 's morgens had ik het hoogste bod. Maar die eikel had zelf zitten bijbieden zodat mijn bod telkens omhoog ging. Liep wel door tot mijn maximum (iets eronder) maar die gast weet ook dat je 50 euri als maximum pakt en niet 48.
Heb dus niet gereageerd en een rode ster gekregen.
Week erna met een nieuwe naam hetzelfde gedaan maar dan met 46,35 als maximum. Hij klootte zichzelf bij 47 euri en toen was het alweer gedaan. Heb melding bij ebay gedaan en nooit wat gehoord. Sukkels.
Maar het maximum bod moet je laten staan, niks aan doen en ook pas een of een paar uur voor het einde erop zetten.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
12 maart 2006 19:52 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Ik heb vorige week ook iets gekocht op ebay en ik heb voor het eerst iets betaald via paypal en een account aangemaakt. Hoe lang duurt het voordat een betaling verwerkt wordt?
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
12 maart 2006 22:10 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Ongeveer 3 tot 5 dagen,bij mij.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
12 maart 2006 22:41 |
|
|