|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 16 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
corvette
Heej,
Het is hier wss een vreemde eend in de bijt, maar heeft iemand wel eens iets met een corvette gehad? ervaringen etc.
Het is tenslotte net zoals de 911, een auto die al jaaaaaaaaren lang in productie is.
En wat zijn die eerste types, (C1) tog mooi zeg, vooral model '58-'60
Gooit d'r maar uit
Haleéj
Edit EriC4C: Een vreemde eend in de bijt, dus duidelijk iets voor Discussie Overige Zaken verplaatst.
|
14 maart 2006 13:04 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Lees eens even HIER.
Het gaat wel om een recent model
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
14 maart 2006 14:00 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Re: corvette
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
14 maart 2006 17:55 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Voor wat betreft de Corvette......
Mijn voorkeur gaat uit naar de C-3.En bijvoorkeur de "Silver-Anniversary,Pacecar-anniversary" uit 1978 of de "Golden-Collection" uit 1982.
Zo'n 10 jaar geleden heb ik bijna zo'n auto gekocht,maar ik kwam te veel exemplaren tegen met nogal wat achterstallig onderhoud.........
Heb er daarom maar van afgezien.
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
14 maart 2006 18:14 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Droomauto. Gaat er ooit ook nog een keer komen.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
14 maart 2006 18:14 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Inderdaad schitterend.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
14 maart 2006 18:26 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Vroeger wel eens serieus bezig geweest een Corvette te kopen, daarvoor zelfs gedeeltes van vakanties aldaar aan opgeofferd en verscheidene dealers en specialisten afgelopen.
Bij corvette zijn er maar een paar modeleen die de moeite waard zijn en hun waarde behouden. Hierbij geldt voor alle modellen "matching nrs", dwz, chassis, motor en versnellingsbak horen bij de nrs vermeld op de sticker op het raam, zo niet, hoe mooi ook gerestaureerd is belangrijk waarde verminderend.
Uiteraard de hele vroege modellen < 1960 zijn altijd goed, daarna de splitwindow coupe van rond 1966 (uit mijn hoofd), daarna de 1969-1972 modellen (het bekende corvette model) maar deze alleen met chromen voor en achterbumpers en pop out window, de rest wat er na komt is allemaal rommel....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
Laatst bijgewerkt door Marcel op 14 maart 2006 18:50, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 maart 2006 18:46 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Uiteindelijk is ieders voorkeur voor de Corvette terug te leiden tot:
The A-Team!
Geef 't maar toe.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
14 maart 2006 18:49 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Inderdaad ook het enige model Corvette dat ik echt een CorVETTE vind
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
14 maart 2006 19:42 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Model eind '69 - 1970 big block , de sterkste van de "oudere" Vettes , wel met het chromen bumpertje...uitgebreid naar gezocht in Californië...
Tis toch een C4 geworden, TPI versie...en blijft een beetje een oude liefde...
Blijf zo'n hamerende V8 erg gaaf vinden...ondanks de kraakjes in 't interieur...
Hier de mijne (ergens tussen het vele wit,,, )
[img]http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=15958[img][/img]
|
14 maart 2006 21:26 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Zelf heeft mijn pa, bijna zo'n ding gekocht.
een '60 er, rood met witte coves.
Alleen geen originele moter, een 5.7, hoort een 283 in (4.6)
Ik zal mss veel mensen tegenspreken, maar egt de mooiste auto die er is, we hebben er ook mee gereden, egt snel, maar zo erg cabrio. Een targa geeft tenminste nog wa beschutting. Maar in de bocht het dweilt over de weg, er lagen zelfs nog diagonaal banden onder!!
Ik heb er zat foto's van, maar ik weet nie hoe ik ze hier moet zetten
Heb trouwens ook nog eens met een C3 meegereden, een 5.3 liter, noemen ze een small block !!! Wat een beest, maar die wegligging is wel goed, maar hij had er ook breed rubber onder liggen.
Maar als je tog kijkt, een porsche is egt gewoon de perfecte sportauto, mooi, krachtig, maar tog ook redelijk comfortabel, en natuurlijk een goede wegligging, waar vind je dat nog meer!?
laterzzz
|
15 maart 2006 13:21 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Dan zal dit je wel verbazen Thomas...; zelfs een 7 liter kan een small-block zijn...heeft nl niet met de hoeveelheid ci te maken, maar met de constructie van het blok.
De 351 (5,7 lt) blijft natuurlijk wel een stamvader onder de blokken...ontelbare auto's hebben 'm er in liggen ; onverslijtbaar.
|
15 maart 2006 13:57 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
*wauw*.... (owhja, Jurgen, je kan gewoon dat witte erafsnijden, projectje van maken? )
|
15 maart 2006 14:41 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Ik weet dat je tot erg veel liter nog small block hebt, pas geleden een artikel gezien, het zijn hele compacte blokken ook.
En zo'n onderblok noemen ze daar een shortblock;), kijk da weet ik dan weer:p,
Maar ik bedoelde ermee dat 5.3 voor onze begrippen niet klein is, maar da hoef ik niemand uit te leggen denk
Bij ons op 't industrieterrein staan een paar corvette's bij een ford dealer.
Die jongen is zelf een C3 aan 't ombouwen, een 7.4 big block erin, opgeboord tot 8.3!!!! egt te ziek, da ding houdt ongeveer 450 pk aatjes op de achterwielen over!
Ja ja, da's spulleke baas
|
15 maart 2006 14:50 |
|
|
horn
PF #57
|
voor degene die Marcel plaatst (behalve die zwarte) heb ik ook altijd een zwak gehad... maar niet echt om zelf te hebben (ivm teveel andere die ik dan liever zou willen)
Of dit...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 maart 2006 21:19 |
|
|
Gerco
|
| | | | Thomas Verheijen schreef: Ik weet dat je tot erg veel liter nog small block hebt, pas geleden een artikel gezien, het zijn hele compacte blokken ook. En zo'n onderblok noemen ze daar een shortblock;), kijk da weet ik dan weer:p, Maar ik bedoelde ermee dat 5.3 voor onze begrippen niet klein is, maar da hoef ik niemand uit te leggen denk Bij ons op 't industrieterrein staan een paar corvette's bij een ford dealer. Die jongen is zelf een C3 aan 't ombouwen, een 7.4 big block erin, opgeboord tot 8.3!!!! egt te ziek, da ding houdt ongeveer 450 pk aatjes op de achterwielen over! Ja ja, da's spulleke baas | | | | |
8.3 liter geeft een boel vermogen dan inderdaad !
Maar welk verbruik heb je dan wel niet ?? 1:4 haalt ie volgens mij nog niet eens. Ik heb bijna netzoveel, 408 PK, maar wel een net verbruik, en dat is vast de meerwaarde van de turbo en kleinere aantal cubic inches.
Niet dat verbruik in de VS uitmaakt met de benzine prijzen die ze daar hebben !
Hoewel dat tegenwoordig met de hogere olieprijzen ook al weer anders wordt
|
16 maart 2006 0:11 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 16 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|