Auteur |
Bericht |
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Waarschuwing A12/A50!
Voor de mensen die wel eens het traject A50 noord-zuid rijden:
Pas op voor de oprit van de A12 naar de A50 (Waterberg)!
Ben daar afgelopen zaterdagmiddag gespind
Was de bocht al voor 3/4 door en opeens op de flyover begon ie te glijden, zonder waarschuwing of wat ook.
Met veel kunst en vliegwerk kon ik de neus de goede kant uithouden, maar pikte wel een bermpaaltje mee aan de linkerkant en raakte uiteindelijk net met de rechterachterkant de vangrail.
Schade valt in principe mee, maar het is bepaald geen leuke ervaring met vrouw en kind van 10 weken aan boord... en net een vrachtwagen in te hebben gehaald...
Snelheid was absoluut niet te hoog, en ik heb die bocht al wel 1000x gereden dus de situatie ken ik wel.
Het wegdek was vrijwel droog, hoewel het wel vroor.
Bij Lammertink hoorde ik dat ik al de tweede was met deze ervaring, de vorige had behoorlijk wat schade gereden daar.
Dus: pas op daar....
|
14 maart 2006 15:34 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Waarschuwing A12/A50!
Het is me ook opgevallen dat daar sinds enkele weken continu (in ieder geval iedere keer als ik daar rijd) een snelheidsbeperking van 70 km/u geldt . Niet voor niets dus
Bedankt voor de waarschuwing, morgen rijd ik er weer met de 911.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
Laatst bijgewerkt door EriC4C op 14 maart 2006 15:48, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 maart 2006 15:47 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Gisteren nog met aardige snelheid die bocht genomen, zonder problemen (en toen vroor het ook). Wel met winterbanden en C4...
|
14 maart 2006 15:48 |
|
|
912
|
It's the driver, not the machine....
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
14 maart 2006 16:05 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
(Ver)oordelen is veel gemakkelijker dan begrip tonen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
14 maart 2006 16:23 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Ja hoor, het lukt Barwout alweer om een sneer uit te delen.
het uitbreken zou kunnen liggen aan:
-de bandenspanning
-de schokbrekers
-andere technische onvolkomenheid
-de staat van het wegdek
-de snelheid
tja, ja
en het zou natuurlijk ook aan de chauffeur kunnen liggen.
maar voor het gemak vergeten we maar de eerste mogelijkheden.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
14 maart 2006 17:52 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
14 maart 2006 18:25 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
rob,
ik heb je een pb gestuurd.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
14 maart 2006 18:35 |
|
|
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Bandenspanning had ik diezelfde middag nog gecontroleerd.
En er zitten winterbanden op.
Schokdempers ok.
Technische onvolkomenheid: dacht het niet, zeker niet als je weet wat er allemaal al niet aan is gewerkt (vraag maar eens bij Visser..).
En gezien de beperkte uiteindelijke schade was de "driver" blijkbaar nog niet zo slecht
Blijft over: vermoedelijk toch een combinatie van wat opgevroren neerslag op de fly-over (het had die middag wel wat gesneeuwd, maar daar was niks meer van te zien).
En de snelheid: ja, die was te hoog natuurlijk voor de omstandigheden, anders was dit niet gebeurd...
Positieve factor: ik krijg nu van de verzekering 1 rood achterlicht kado!
|
14 maart 2006 19:08 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 maart 2006 20:37 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Ik had afgelopen zaterdagochtend precies hetzelfde: op weg naar de zaak op een zgn. "turbo-rotonde" met nèt iets teveel het gas erop: onderstuur ('t was geen quattro . . . , nee). Wegdek leek kurkdroog, alleen witte aanslag van het zout van de afgelopen weken, mss toch een gladde plek geweest. ( dat nieuwerwetse spul heeft tegenwoordig ESP hè . . . )
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
14 maart 2006 20:49 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
|
14 maart 2006 20:53 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: Waarschuwing A12/A50!
Zegt al genoeg toch.Waarschijnlijk zijn er dan nog wel meer gegaan waar je nooit wat van hoort.Zal wel behoorlijk glad zijn geweest want normaal is een 993 echt niet zomaar in een keer weg. Maar kreeg je niet eerst onderstuur?
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
14 maart 2006 21:21 |
|
|
willem.964.c2
911 964 c2munnekeburen
|
Jammer dat het slippertje shade heeft opgeleverd,,Zul je wel even met dicht geknepen billen gestuurd hebben,,,Gelukkig dat 't redelijk goed is afgelopen...
Willem.
_________________________________________ it is the speed of sound ORE is it the sound of speed
|
14 maart 2006 21:27 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ja dat is vervelend en kan iedereen overkomen.de een zal beter weten wat tedoen als de ander dat wel natuurlijk.
maar wat was nu de snelheid?
anton964
|
14 maart 2006 22:09 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Wat mij betreft geen probleem, nieuwsgierigaagje!
Maar ik ga outletvalve zijn PB (= Persoonlijk bericht! ), niet zomaar openbaar maken!
Als hij zijn PB plaatst, dan mag hij mijn reactie daarop hier ook direct neerknallen!
@strada: vervelend voor je! bedankt voor de waarschuwing! jammer dat het hier enigzins off-topic is gegaan, maar ik hoop wel voor je dat de schade snel en goed wordt gerepareerd, zodat je weer kunt genieten van je 993!
|
14 maart 2006 22:15 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 maart 2006 1:24 |
|
|
Gerco
|
Het kan inderdaad zomaar gebeuren en niet altijd is er veel voor nodig. En als er dan nog factoren meespelen zoals gladheid die je praktisch niet kan zien wordt het helemaal lastig.
Ik weet nog wel met mijn 964 C2 ooit op een klaverblad (A1->A9) reed ik nog geen 80 of zo toen heeeeel geleidelijk de achterkant begon te schuiven. Maar zo geleidelijk dat ik het nauwelijks in de gaten had. En dacht he waarom gaat de weg toch zijwaarts onder mij door Nee tegensturen en weet ik veel wat meer had ik nog niet van gehoord
Ging maar vol op de rem en had gelukkig niet al teveel schade toen, maar wel net de vangrail ook geschampt
Dus het kan inderdaad soms zomaar gebeuren, maar je leert er wel van, zodat het hopelijk niet weer gebeurd
|
15 maart 2006 2:13 |
|
|
912
|
Begrip? Waarvoor? Een slippertje? Dat heeft mijn vrouw ook niet...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
15 maart 2006 8:07 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
hee Barwaut,
Mogen we jou de volgende keer ook lekker af#### als je een keer een krasje maakt met je auto ?
Laat je het ons dan wel weten als je een keer foutje maakt ? Of hou je dat gewoon voor je ? Of maak jij nooit fouten ?
Waar ging het hierom ? Iemand heeft een narrow escape, misschien door eigen schuld, MAAR het zou ook kunnen dat het aan combinatie wegdek nat/glad heid lag.
En daar wou hij ons voor waarschuwen.
Denk de volgende keer eens wat beter na voordat je een - kort door de bocht - opmerking plaatst.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
15 maart 2006 10:47 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ach, ik had het een tijdje terug ook met de 944 hoor... Ook een kwestie van wat mos/olie in een bocht/koude banden/opgevroren wegdek/verzin-het-maar, want die bocht ga ik regelmatig harder door...
Ach, kost je een velg, dus wat leergeld, maar achteraf ben je allang blij dat je niet in die sloot lag die 2 meter verderop lag
Dusse, Strada, al met al goed gegaan toch? (en bedankt voor de waarschuwing)
|
15 maart 2006 11:20 |
|
|
912
|
Niet dus... wat is dat nou voor een excuus?
Wees nou eens eerlijk, je bent toch altijd baas over je eigen snelheid?
Als je verrast wordt heb je de situatie verkeerd ingeschat.
Het is dan fijn dat iemand ons hier waarschuwt voor een situatie. Maar als iemand anders dan zegt dat'ie beter had moeten oppassen dan is het gelijk mis.
Wat zou jij zeggen als iemand je het volgende vertelt?: het vriest, je rijdt in een achterwiel aangedreven Porsche een afslag op/af, met je kind van 10 maanden aan boord.
Je moet het allemaal niet te persoonlijk opnemen...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
15 maart 2006 11:28 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
We zijn allemaal gelijk..alleen de 1 wat meer dan de andere..
_________________________________________ t beste maar weer...
|
15 maart 2006 11:38 |
|
|
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Nou, om het ff af te sluiten:
De 993 staat nu bij de spuiter, Lammertink pakt het voortvarend aan.
Toch zo'n 3000 euries schade.
Wat nou de snelheid is geweest? Ik schat zo'n 80-90. Normaal gesproken rij ik dat daar met m'n Volvo 850 ook en ben er al wel 1000x langsgekomen zonder problemen.
Nu dus even niet.
Dat het uiteindelijk mijn eigen schuld is klopt natuurlijk, maar iedereen kan wel eens een situatie verkeerd inschatten toch? En dat sommigen dat nog even in moeten wrijven zegt meer over hen dan over mij
Aan de anderen: bedankt voor de positieve reacties!
En: een gewaarschuwd mens telt nog steeds voor 2
Hopelijk is de 993 eind volgende week klaar, want eigenlijk wilde ik meedoen aan de slalomwedstrijd van de NPC 26/3!
|
16 maart 2006 9:58 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Eeeh, had je dan niet beter kunnen wachten met spuiten?
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
16 maart 2006 10:18 |
|
|