Auteur |
Bericht |
Melvin19
|
tips gezocht hoe kan je het beste karten!!!
wie weet een paat goede tips met karten
ik morgen karten voor het eerst !!! joepie
|
25 maart 2006 18:10 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Rustig je snelheid opbouwen. Niet al in je eerste rondje voluit willen gaan, want meestal ga je dan al snel in de rondte Het circuit eerst een beetje leren kennen (kost je toch de nodige rondjes) en dan lekker gasgeven en je eigen limieten gaan opzoeken!
Heel veel plezier
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
25 maart 2006 18:16 |
|
|
gantor
996 C2; 944 racer
|
Er is maar één regel: de kart altijd op snelheid houden:
- remmen en gas tegelijkertijd gebruiken ( mag wel niet, maar...) Wel niet mee overdrijven zodat de zaak begint te roken
- zoals bij alles op 4 wielen, buitenkant beginnen om zo naar binnenkant bocht te gaan en weer ver er uit te komen.
- opeenvolgende slappe bochten proberen in één lijn te rijden.
- Goede balans vinden in afremmen, optrekken en driften. De kart niet te veel in zware drifts laten gaan.
- rakelings langs alles afrijden.
Hiermee raak je al een eind ver. Ik zou nog zeggen eerste rondjes rustig en daarna plankgas... veel plezier morgen!
|
25 maart 2006 18:24 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
1/ Zorg dat je goed in je stoeltje past
Als je teveel heen en weer kunt schuiven in je stoel wordt je op de baan van links naar rechts gesmeten, en dat is behoorlijk oncomfortabel!
Neem eventueel een kussentje voor in je rug ! ( liggen op de meeste kartcentra voorhanden bij de opstapplek ) zodat je beter in je stoeltje blijft zitten.
2/ Ondanks dat men je verteld dat je niet mag gasgeven en remmen tegelijkertijd, is mijn ervaring dat je voet al weer op het gas moet staan vlak voordat je stopt met remmen. ( anders komt dat ***ding zo langzaam op gang na de bocht )
3/ Maak niet de fout om te proberen een snellere karter VOOR te blijven. Dat is namelijk zeer frustrerend zowel voor hem als voor jou! Let dus goed op als er iemand achter je aankomt die sneller is ( er wordt ook gevlagd naar JOU op dat moment ) en laat de snellere deelnemer voorbij. Doe je dat niet en ga je "blokken" dan kun je een licht tikje verwachten, en sta jij in de banden of achterstevoren.
Veel plezier!
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
25 maart 2006 18:32 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
25 maart 2006 18:39 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
25 maart 2006 18:40 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Kotszakje meenemen
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
25 maart 2006 18:43 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Even Sjonnie en Bo hier vragen.
Die zijn er tegenwoordig echt actief mee bezig
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
25 maart 2006 18:55 |
|
|
Jort
Groningen
|
Als de baancommissarissen een beetje opletten sta je binnen 5 minuten met een zwarte vlag in de pits. En terecht
|
25 maart 2006 19:38 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
De slimste tip is volgens mij zoveel mogelijk asfalt/baan proberen te gebruiken... Een korte bocht is een langzame bocht bij karten
|
25 maart 2006 20:06 |
|
|
gantor
996 C2; 944 racer
|
Als je dat spelen met rem en gas niet doet, sta je achteraan in te tabellen! Het kost je per rembeurt anders een kleine seconde, gewoon omdat dat ding de eerste meters niet vooruit te branden is!
Zelf ben ik nog nooit aan de kant gezet...
|
25 maart 2006 20:15 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Niet vooruit te branden? Dat ligt er toch echt aan op wat voor kart je rijdt. Vorig jaar nog met een 6-bak handgeschakelde kart op zandvoort gereden (normaal op buitenbaan Oss). En die gaat echt goed vooruit. Zowel in de bocht als op het rechte eind (zandvoort +/- 170km/h).
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
25 maart 2006 20:48 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: tips gezocht hoe kan je het beste karten!!!
De zoon van Sjonnie, was daar toch mee bezig. Misschien eens een pb'tje doen aan Sjonnie, als hij niets van zich laat horen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
25 maart 2006 21:06 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ik deed het ook altijd, 1 keer zelfs tot roken aan toe en ben vaak genoeg aan de kant gezet. Ja, de motor is sneller op toeren, ja je molt de slipkoppeling in rap tempo.
Nu gebruik ik het niet meer en geloof me, ik sta nooit achteraan . Kwestie van de motor niet te ver terug laten vallen door zoals Pascal aangeeft goede lijnen te rijden én minder te remmen, meer snelheid afschudden door sturen. Alleen tijdens de start van een wedstrijd kan het nog wel eens van pas komen
|
25 maart 2006 21:07 |
|
|
gantor
996 C2; 944 racer
|
Dan zijn zaken die allemaal waar zijn ,maar we mogen de situatie niet uit het oog verliezen:
- Het zijn karts van dat bedrijf (hebben geen manuele 6-bak en gaan zeker geen 170 km/u).
- Het is zijn eerste keer.
Met die dingen in mijn achterhoofd heb ik die tips gegeven.
|
25 maart 2006 21:23 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Tja dat wist ik dus niet.
Dan heb ik meer één tip, veel gasgeven, niet of weinig remmen en zo hard mogelijk door de bocht (of zijn dat drie tips?).
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
25 maart 2006 22:11 |
|
|
Gerco
|
Karten kan enorm leuk zijn inderdaad !!
Om snel te rijden moet je inderdaad vooral snelheid houden. Dit moet je doen door onder andere ideale lijnen te rijden. Sommige kartcentra hebben een plattegrond van de baan waar deze precies in aangegeven staat, erg handig.
Ook moet je een beetje gevoel krijgen met de kart. Driften is hardstikke leuk met de kart, maar als je teveel drift verlies je teveel snelheid en toerental en ben je ook niet snel. De balans vinden van hoeveel je dan precies moet driften is erg belangrijk bij karten.
Wanneer in een bocht precies remmen / gas geven komt ook aardig precies. Ligt natuurlijk een beetje aan de bocht. Sommige bochten krijg je de kart haast niet dwars, en in andere drift je al snel teveel. Is ook erg lastig juiste balans te vinden en vereist vooral veel oefening, maar dat is alleen maar leuk natuurlijk, dat je meer oefent en je tijden ziet verbeteren.
Remmen en gasgeven tegelijkertijd heb ik eigenlijk nooit gedaan dat ik me kan herinneren. Is ook niet goed om aan te leren natuurlijk, en maakt het ook alleen maar lastiger als je later het moet afleren maar TOCH dezelfde ronde tijden wil hebben.
Ik krijg alweer helemaal zin om te gaan karten een keer, nu nog hopen dat we met het PF een keer (of meer !!) gaan karten. Interesse in een "zomeravond kart competitie" misschien ?
Vind het heerlijk om een avondje te karten, 4 heats om en om rijden. Ben ik al mijn race energie weer kwijt en houd ik me (tijdelijk ) weer netjes aan de snelheden op de openbare weg
_________________________________________ turbo rulezz
|
26 maart 2006 3:37 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
2 minuten ? Of kan je het (al) een half uur aan...
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
26 maart 2006 8:41 |
|
|
D-Dreamer
Boxster S 2001Rozenburg
|
Tip voor NA het karten...
Ben je er van bewust dat je weer in je eigen auto zit en dat je weer "normaal" gas moet geven.
Het is mij 1x overkomen dat ik voor het verkeerslicht en linksaf voorgesorteerd het pedaal tot op de bodem intrapte. Gevolg een slipper van 270graden en een harstslag van om en nabij hetzelfde getal.
Gelukkig stond ik vooraan en kon ik zonder schade mijn weg vervolgen.
|
26 maart 2006 9:12 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
26 maart 2006 10:10 |
|
|
Gerco
|
Nee het zal je verbazen, best nog veel langer ook hoor
Maar direct erna rijd ik natuurlijk het rustigst, want 4 heats karten is toch best wel vermoeiend eigenlijk. Zeker als je natuurlijk flink doorrijd
Meestal deed ik dat op de baan in Nijverdal, mooie lange goed onderhouden baan met snelle karts wel.
_________________________________________ turbo rulezz
|
26 maart 2006 16:18 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Karten is idd vermoeiend. Maar als je met porf-karts gaat rijden dan weet je pas wat vermoeiend is. Sonia en ik doen dat tussen mei en september geregeld met onze eigen karts. En nadien is het dan idd rustig huiswaarts rijden want d'er zijn natuurlijk een hoop spiertjes die je een tijdje heel hevig hebt moeten gebruiken.
I.v.m. kartrijden zelf, veel andere tips geven dan degene die al zijn aangehaald kan ik niet. Wat ik wel kan is raad geven hoe je een bepaald parcours moet rijden nadat ik er zelf eerst een paar rondjes over heb gereden.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
26 maart 2006 19:19 |
|
|
Melvin19
|
ging goed !!!
echt waar werd 5de van de 7 ik was wel de jongste van allemaal !
een keer halde 2 karts te gelijk in voor een bocht
ben een keer gecharst
top speed 37km per uur
snelste ronde 71 seconden
op een baan van 750m
|
27 maart 2006 12:31 |
|
|
Melvin19
|
tip van mij
stel je bent de jongste
gewoon hard op de rechte stuken
remmen in de bochten of het gas los laten
|
27 maart 2006 12:40 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Nog een tip: In de bochten naar de buitenkant leunen ipv naar binnen. Hierdoor zorg je dat er druk op het buitenste achterwiel komt te staan.
_________________________________________ NPC 0577
|
27 maart 2006 13:09 |
|
|