| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Porsche 924 GTS http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=17&t=9017 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | leander [ 28 mei 2006 11:25 ] |
Berichttitel: | Porsche 924 GTS |
Hey, Als 924 rijder natuurlijk helemaal mijn voorbeeld. Maar mijn vraag is.. heeft er iemand hier van dit forum eigenlijk een 924 GTS? Die zou ik dan toch weleens willen bewonderen. Voor de monteurs.. zou het bijv. makkelijk zijn om van een 924 NA een 924 GTS te maken. Motorisch dan he. Optisch kan alles. Leander |
Auteur: | Renntech [ 28 mei 2006 11:50 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Porsche 924 GTS | |||||||||
Nee, makkelijk is het niet. Je moet een 924 Turbo als basis gebruiken en dan met diverse ( zeer moeilijk vindbare en kostbare onderdelen) een 937 motor na bouwen. Een GTS is nóg lastiger. Deze hadden bijvoorbeeld een speciaal inlaatspruitstul met 8 injectoren ipv. 4. |
Auteur: | Jeroen C3.0 [ 28 mei 2006 12:08 ] |
Berichttitel: | |
Ken de 924 GTS niet, is dat die met die plexiglas koplampen? Hele kleine serie gebouwd? Die is nl. wel echt stoer (en snel! ) Heb wel tijdens VCM 2004 een 924 Carrera GT gezien, ook niet verkeerd! |
Auteur: | 924 [ 28 mei 2006 12:10 ] |
Berichttitel: | |
Leander, idd dure klus, ik zou gewoon zoals Renntech zegt, basis 924Turbo gebruiken, daar een intercooler en carrera gt zuigers inzetten, dan heb je iets van 210pk(Erwin, correct me if I'm wrong ) Dan volg je tog al snel de meeste forummers met de halve Audi |
Auteur: | MartijnS2 [ 28 mei 2006 12:14 ] |
Berichttitel: | |
VD Gugten in Bodegraven (Porsche specialist) heeft meen ik een 924 Carrera GT heeft. Echt een schitterende auto, zijn auto heeft destijds ook in de Autovisie gestaan. Je zou daar eens langs kunnen rijden. |
Auteur: | Renntech [ 28 mei 2006 12:25 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Tussen een 924 GT en een GTS zit erg veel verschil. De GT is de straatversie van de GTS. Zelf zou ik het niet in mijn hoofd halen om een 924 om te bouwen naar 924 Turbo of GT. Dat is net zoiets als een Kever motor opboren naar 2.0 en er 150 pk proberen uit te halen. Technisch goed mogelijk, maar je bouwt iets dat duurder is dan een vergelijkbare 150pk 2.0 motor en het is ook nog eens een niet al lang leven beschoren. Voor het zelfde geld koop je een 944 Turbo motor die in verhouding met een 924 Turbo onverwoestbaarder, zuiniger en gebruiksvriendelijker is. |
Auteur: | 924 [ 28 mei 2006 12:25 ] |
Berichttitel: | |
Op het forum heeft ook iemand een Carrera GT (924) Casper924CGT geloof ik.. |
Auteur: | 924 [ 28 mei 2006 13:19 ] |
Berichttitel: | |
Hier nog een zeer mooi plaatje: |
Auteur: | Rob 944 [ 28 mei 2006 13:36 ] |
Berichttitel: | |
Aanschaf van zo'n 924 Carrera GTS (!) is ook niet zo makkelijk. Er staan er 2 te koop op www.mobile.de en die kosten toch ruim 54000 Euro (!) per stuk......... En het zijn allebei witte. Een fatsoenlijke 924 Carrera GT doet ongeveer tussen de 12 en 15 mille. Ga eerst maar eens bij Casper ten rade.Die heeft al moeite genoeg om zijn 924 Carrera GT aan het rijden te houden.......... |
Auteur: | FROST [ 28 mei 2006 15:51 ] |
Berichttitel: | |
heyyyy wat grappig! Mijn vriend en ik hebben op 2de paasdag bij een Oldtimer event een ombouw Turbo gezien die nu echt verdomt veel leek op de originele 924 GTS! Hebben nog dik drie kwartier bij de eigenaar staan babbelen.. En als ik het goed heb gezien stonden er ook twee op SPA dit jaar, een rode bij de PorscheAG stand en een zilveren exemplaar bij een van de parkeerterreinen. Iemand een idee van wie ie was, misschien was het wel de wagen waarvan de foto hierboven geplaatst is? |
Auteur: | Rob 944 [ 28 mei 2006 21:02 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
HELE LANGE LINK Zo.Dat is de link waar 'ie te koop staat. (edit door paSCal: Mensen gebruik die URL mogelijkheid nou eens in je posts! ) |
Auteur: | 911-lover [ 28 mei 2006 21:19 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
En nog een trapje hoger (en nog zeldzamer) is de 924GTR
|
Auteur: | Renntech [ 28 mei 2006 23:48 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Foute auto Waarschijnlijk een 924 Turbo met 'verbeteringen' |
Auteur: | leander [ 29 mei 2006 0:02 ] |
Berichttitel: | |
ik heb eigenlijk nog geen verschillen gezien met de echte GTS Zou het echt een 931 zijn? Leander |
Auteur: | 911-lover [ 29 mei 2006 0:19 ] |
Berichttitel: | |
Volgens mij klopt die voorbumper niet Had de Carrera GTS geen zijpinkers Hadden ze andere zetels (zeker geen rode Sparco's) En hadden ze de motorkapbevestigingen niet , of tenminste niet in het midden van de motorkap maar vooraan. En een antenne voor de Radio Voor de liefhebbers een leuke karikatuur van de 924 Carrera GTS PS : die van bovenstaande foto staat te koop als GTS met 198PK voor 13900€ en hij is van 1979 Zal dus zeker verre van echt zijn (De GTS is in 1982 gebouwd) |
Auteur: | 924 [ 29 mei 2006 17:09 ] |
Berichttitel: | |
Koen, dat zullen de kW wel zijn, dus omgerekend 269pk |
Auteur: | casper924CGT [ 19 jun 2006 17:20 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Even een kleine update... Blok draait ondertussen weer en heb e.e.a. afgesteld. Hierna heb ik de turbo eens goed bekeken en daar was helaas ook niet al teveel meer van over. Hittebestendige pakkingen waar de kit (!?) uit loopt! Daar heb ik ook nieuwe voor gevonden zal ik spoedig monteren. Ik moet zeggen dat het project de laatste tijd een beetje op zijn gat heeft gelegen maar heb me voorgenomen om het weer op te pakken. |
Auteur: | 924 [ 19 jun 2006 17:36 ] |
Berichttitel: | |
Goed Casper, zo'n auto verdient het beste! |
Auteur: | 911-lover [ 19 jun 2006 18:00 ] |
Berichttitel: | |
Haast en spoed is zelden goed Ik blijf in elk geval geduldig wachten tot ze af is en getoond kan worden . Succes |
Auteur: | Casper937 [ 16 apr 2008 20:49 ] |
Berichttitel: | |
OK, nog even een kleine update. Eigenlijk weinig gebeurt sinds de vorige keer. behalve dan dat de rechtervoorband is leeg gelopen. Ik heb een nieuwe onsteking nodig en het lijkt erop dat de turbo naar zijn grootje is. Het alu deel van de turbo (volgens mij compressorgedeelte) is beschadigd. Ik kan niet zien of hij hierop lekt. Het stappenplan is als volgt: 1. Een nieuwe ontsteking vinden 2. Laten monteren en afstellen 3. Vervolgens op om de vijf minuten van gedachten wisselen of ik hem nu wel of niet hou 4. Besluiten dat hij dit jaar toch echt weggaat voor een Super Seven 5. Porschetoertocht rijden tijdens de verkoop 6. Waarschijnlijk uit de verkoop halen en hem volgend jaar maar weer verkopen. Het enige nadeel dat ik op het moment heb is de tijd. Het lijkt er wel op dat ik het steeds drukker begin te krijgen. Ik ben weer naar school gegaan en heb een hoop nieuwe uidagingen op mijn werk. Zo heb bijvoorbeeld al bijna 2 weken het briefje met de nummers van de ontsteking op mijn bureau liggen maar moet hier nog mee aan de slag gaan. Ik heb me wel voorgenomen om deze zomer met de P te gaan rijden. Het is tenslotte toch schofterig dat ik de auto nog nooit na de spuiter heb gewassen... Grt Casper |
Auteur: | yohanv [ 16 apr 2008 21:57 ] |
Berichttitel: | |
Na 2 jaar alleen een lege band... Voordeel: Er komen weinig km's bij op de teller... |
Auteur: | maurice [ 16 apr 2008 23:44 ] |
Berichttitel: | |
Heel misschien een 924 GTS als special op de Friese 11 stedentocht aanwezig dit jaar. Kan niks beloven en meer verklap ik niet |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |