| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Waterbuffel http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=17&t=9626 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Marcel B. [ 20 jul 2006 23:25 ] |
Berichttitel: | |
Even off topic: Heb mijn Wildstar verkocht en een Suzuki 750 GT "waterbuffel" uit 1976 aangeschaft. Kreeg een beetje nostalgische gevoelens. Dat geluid hoor je eigenlijk nooit meer (2-takt.3 cilinder), Vandaag gelijk 150 kilometer gereden. |
Auteur: | bert964c4 [ 20 jul 2006 23:27 ] |
Berichttitel: | |
Marcel, hoe kun je dat nou doen, je weet toch dat het alleen gaat om een boxer? |
Auteur: | Marcel B. [ 20 jul 2006 23:31 ] |
Berichttitel: | |
Bert, Ik heb toch al een boxertje in de garage staan. Twee boxertjes maken ruzie. Ben in de periode 1975-1980 blijven hangen. Het enige boxertje dat er toen nog gemaakt werd (volgens mij) was de NSU RO-80 Is echt puur genieten met dat geluid, man. Je hoort het misschien de 30e nog wel.... |
Auteur: | Harley [ 20 jul 2006 23:33 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Over overstap gesproken... zometeen ruil je je Turbo nog in voor een 993... |
Auteur: | Marcel B. [ 20 jul 2006 23:38 ] |
Berichttitel: | |
Harley, wees maar niet bang. Die turbo gaat de deur niet meer uit. Onlangs wel belangstelling gehad van een verzamelaar omdat het een originele Nederlandse is en matching numbers heeft. Heb nog geen bod gehoord, maar dan moet er heel wat (en waarschijnlijk te veel voor hem) geboden worden. |
Auteur: | Hansv [ 21 jul 2006 8:51 ] |
Berichttitel: | |
Ha, die Marcel: Leuke fiets, zo'n waterbuffel. Mooi geluid ook, die dikke tweetakten. De Kawasaki driepitters konden ook zo heerlijk janken. "Het enige boxertje dat er toen nog gemaakt werd (volgens mij) was de NSU RO-80 " Een Ro80 had natuurlijk iets nog veel exclusievers dan een boxer; een Wankel(draaizuiger- of rotatie-)motor. Behalve de 911/912/930 waren er in de periode '75-'80 nog wel een paar boxers op de markt: Alfa had de Sud nog in produktie, Citröen de 2CV, Dyane, Ami en GS, Subaru maakte ze toen ook al, Volkswagen bouwde nog Kevers en busjes met boxermotoren. En dan was er natuurlijk de Ferrari 512BB, hoewel eigenlijk die geen echte boxer, maar een platte V-motor had. Qua motorsikkels kon je kiezen uit BMW's, Urals/Dneprs en Honda Goldwings als je per sé een boxer wilde. Of anders een trouwe boxer op vier poten.... |
Auteur: | maurice [ 21 jul 2006 11:51 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ben je Muhammad Ali nog vergeten. Was in die jaren ook een sterke boxer |
Auteur: | ome piet [ 21 jul 2006 12:01 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Toch wel met zo'n fijne 3 in 1 eronder? |
Auteur: | Hansv [ 21 jul 2006 13:06 ] |
Berichttitel: | |
Ha, die Mhoeneveld; Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar zijn Cassius Clay periode. Toen was hij een stuk minder duur in het onderhoud.... |
Auteur: | Marcel B. [ 21 jul 2006 17:50 ] |
Berichttitel: | |
Deze is het dus geworden. In het rood dan wel, maar dezelfde uitvoering. Helemaal origineel, dus een 3 in 4 uitlaat met waterkoeling |
Auteur: | horn [ 21 jul 2006 18:47 ] |
Berichttitel: | |
helemaal retro en dus weer helemaal in. |
Auteur: | 2.2E_69 [ 21 jul 2006 19:24 ] |
Berichttitel: | |
mooie fiets, wordt gegarandeerd een klassieker (mede door z'n speciale motor) |
Auteur: | Marcel B. [ 21 jul 2006 19:32 ] |
Berichttitel: | |
Je hebt inderdaad 2 voordelen. De motor is erg apart door het geluid. Na die tijd zijn er volgens mij ook geen 3 cilinder tweetakten meer gemaakt en hij wordt volgens mij alleen maar meer waard, Ik kon me ook niet meer voorstellen dat die motor zo groot was. Hij weegt ook nog eens 251 kilo schoon aan de haak. Ze zijn ook bijna niet meer te koop in deze originele staat. Verder staat er pas 20.000 kilometer op. Ik weet niet of dit origineel is, maar gezien de staat van de motor lijkt het me heel aannemelijk. |
Auteur: | Ger [ 21 jul 2006 20:05 ] |
Berichttitel: | |
Gefeliciteerd. Ik heb er zelf 2 gehad. Een van de eerste types en een later type met de vacuumcarburateurs. Met de eerste heb ik 27.000 Km in een jaar gereden, toen was het blok aan revisie toe. Een rookgordijn was het gevolg. Hier zat de bekende 3 in 1 onder, een grotere tank en een speciaal kleurtje. Tja, zo ging dat toendertijd Ik heb redelijk wat info (motorbladen) over deze waterbuffel, dus als je wat wilt weten hoor ik dat graag. |
Auteur: | Marcel B. [ 21 jul 2006 20:11 ] |
Berichttitel: | |
Nou, Ger ik heb twee linker handen. Ik moet de carburateurs laten synchroniseren en afstellen. Voor de rest alleen twee nieuwe banden, een tandwielset en een nieuwe ketting. De motor heeft geruime tijd stil gestaan. Het chroom is echter nog bijzonder mooi. tank en zijkastjes zitten wat gebruikssporen op. Ik hou je aanbod in ieder geval achter de hand. |
Auteur: | Ger [ 21 jul 2006 20:40 ] |
Berichttitel: | |
Carburateurs afstellen is zo gepiept. Ik heb (dik onder de stof) nog altijd slangen gemonteerd op een houten plaat hiervoor staan. Het principe van de communicerende vaten. Nadeel van de vacuumcarburateus vind ik het "bokken" bij het gas afsluiten. Dit heb ik grotendeels weten te voorkomen door het stationairtoerental te verlagen. Gasschuiven zakken dan verder en er is minder mengels om te bokken. Wel wat lastig bij een verkeerslicht, gas geven anders sloeg ie af. |
Auteur: | Marcel B. [ 21 jul 2006 20:44 ] |
Berichttitel: | |
Klopt. Bij mij boktie ook. Ik hoop met het afstellen van de carburateurs veel weg te halen. Denk er ook over om een elektronische ontsteking er in te laten zetten. Zou dit ook schelen volgens jou? |
Auteur: | Ger [ 21 jul 2006 20:55 ] |
Berichttitel: | |
Nee, dat denk ik niet. Laat je de ontsteking niet afstellen? 3 setjes contactpunten, 0.35mm zo uit mijn hoofd. Tijdstip met een lampje, voor stroboscoop zit ik niets op, althans als ik het mij goed herinner |
Auteur: | Marcel B. [ 21 jul 2006 20:59 ] |
Berichttitel: | |
Ga morgen naar een "expert". De huidige motorzaken hebben niemand meer in dienst die dit soort werkzaamheden uit kunnen voeren. Ben benieuwd. Ik hou je op de hoogte. |
Auteur: | Marcel B. [ 21 jul 2006 21:01 ] |
Berichttitel: | |
Ger, Jij hebt overigens een aardige buikschuiver, zeg. Ben je in de loop van de jaren niet iets rustiger en bewuster geworden van het gevaar op de motor? |
Auteur: | Ger [ 21 jul 2006 21:14 ] |
Berichttitel: | |
Welk gevaar? Ik ben in de loop der jaren alleen maar sneller gaan rijden. Overigens, de Bimota heb ik niet meer. Wordt niet meer mee gereden, komt binnen kort bij de huidige eigenaar in de kamer te staan. Ga er dan een keer naar toe. |
Auteur: | Marcel B. [ 21 jul 2006 21:30 ] |
Berichttitel: | |
Ik ben ooit begonnen op een Honda CB 750. Nog 2 x een Yamaha Fazer gehad en daarna zo wijs geworden dat ik 2 x een Wildstar heb gehad. |
Auteur: | Harley [ 21 jul 2006 21:34 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Wou dat totmbo het goed vond dat ik m´n HD in de kamer zette... |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |