Auteur |
Bericht |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Machinisten ook geflitst
Kunnen Spee's trawanten het nog gekker maken Ja
Machinisten ook geflitst
DRIEBERGEN - Niet alleen automobilisten worden geflitst bij snelheidscontroles, ook treinmachinisten moeten er op het spoor aan geloven als ze te hard rijden.
Het Korps Landelijke Politiediensten plaatst regelmatig radarapparatuur langs het spoor om de snelheid te meten. Dat gebeurt vooral op trajecten waar onderhoud aan de rails plaatsvindt. "Machinisten die in de fout gaan krijgen geen bon, maar via de NS een waarschuwing," aldus een zegsman.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/47262801/Machinisten_ook_geflitst.html
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
28 jul 2006 10:00 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
hahaha wat een kansloos volk....
Ze doen ook echt alles om gewoon aan geld te komen..Bah.
|
28 jul 2006 10:06 |
|
|
horn
PF #57
|
niet zo vreemd imho.
probeer je eens te herinneren hoeveel van de treinongelukken in de laatste jaren ontstaan zijn door te hoge snelheden...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 jul 2006 10:16 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Vooralsnog wordt er anders geen bon uitgeschreven...
|
28 jul 2006 10:22 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
|
28 jul 2006 10:38 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
1 voordeel, zolang ze met hun Gatsie-meters langs het spoor staan, staan ze niet langs de autoweg...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
28 jul 2006 10:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
28 jul 2006 10:53 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Neeee!!!
|
28 jul 2006 11:29 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dan kun je dus als opzichter ook niet meer brullend sportwagens van de camping afsturen. Alleen fluisteren zal dan nog toegestaan zijn.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
28 jul 2006 11:52 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
En laten we dan ook geluidsmetingen doen bij vrouwentennis... dat gekreun (tijdens het tennis) erger ik me ook mateloos aan
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
28 jul 2006 11:56 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Als wegwerker langs de weg word je leven bedreigd door aso's - of minstens mensen die figuurlijk niet stilstaan bij de situatie - die ook op die stukken niet van het gas(cruise-control ) willen gaan.
Ik vind het prima als de plisie DAAR controleert, en dus ook bij vergelijkbare situaties die bedreigend zijn voor spoorwerkers
Bij werkzaamheden aan de weg, net als bij hulpdiensten van ANWB en concullega's langs de kant ga ik even WEL en STEVIG van het gas, en of wijk ik uit naar links
Er blijft genoeg weg over voor stevig OP het gas
Er worden veel te veel mensen op o.a. de vluchtstrook dood gereden
|
28 jul 2006 13:15 |
|
|
Jort
Groningen
|
Niks mis mee dunkt me.
_________________________________________ Tjolk.
|
28 jul 2006 16:22 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Helemaal mee eens, niks aan toe te voegen.
Daarom is het ook zo frustrerend als je je in die situaties netjes aan de snelheid houd en rekening houd met je medeweggebruikers om vervolgens op een volledig lege snelweg te worden geflitst vanuit de bosjes.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
28 jul 2006 16:43 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Mee eens, maar gelet op de historie is de gemiddelde Nederlander niet meer subjectief als het gaat om flitsen.
En daarmee is het beleid dus kennelijk niet bijzonder goed...
|
28 jul 2006 17:55 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Helaas zijn mijn woorden net vandaag weer bewaarheid geworden: "automobilist met pech op vluchtstrook dood gereden".
Verder ben ik het uiteraard helemaal eens met de opmerking over flitsen op een lege snelweg
Die super snelwegen in NL zijn zondermeer gemaakt voor minimaal 160-180 km/h, dus waarom mag dat niet
|
28 jul 2006 18:53 |
|
|
bert964c4
vianen
|
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
28 jul 2006 23:19 |
|
|
horn
PF #57
|
ik dacht al; waar blijven de jongens met de gefundeerde meningen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 jul 2006 6:32 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Mee eens Paul. En vanmorgen staat er helaas ook weer een treurig voorbeeld over jouw laatste opmerking in dezelfde Telegraaf. En die cruise control: rond Antwerpen staan er zelf verbodsborden voor cruise control. Ben benieuwd hoe ze dat willen controleren. Maar er zullen wel veel ongelukken mee gebeuren.
En ik meen dat er onlangs nog een trein is ontspoord vanwege een te hoge snelheid? Of was dat nou omdat de rails krom was getrokken door de hitte?
|
29 jul 2006 11:12 |
|
|
Rene_B
3.2 coupe 1988Vleuten-De Meern
|
Zuurstof ? hmmm
Mijn schoonmoeder ligt ook regelmatig aan de zuurstof kunnen we dat dan ook aub verbieden .. denk denk ..
|
29 jul 2006 11:17 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Cruisecontrol bij Antwerpen is niet echt een verbod, maar wordt wel als zodanig aangegeven omdat anders niemand het snapt. Ik neem aan dat het doel ervan wel duidelijk is, toch?
Bij wegwerkzaamheden hou ik me keurig aan de aangegeven snelheid want je wilt niet weten wat voor rotzooi het geeft als zo iemand alleen al geschampt wordt, laat staan vol geraakt. Aso dus als je daar voorbij knalt.
Doet mij denken aan Woudenberg van 3VO die daar met 142 km/u voorbij scheurde met achter hem een camera-wagen van Peter R de Vries. Hij voelde zich opgejaagd... jaja, l*lkoek, meneer wilde gewoon ff lekker gummen. Hij werkt er dus ook niet meer.
In datzelfde programma nog van die Donald-Duck-lezers die langs de weg in hun neus zitten te boren terwijl de Kodak rolletjes vrolijk worden volgeschoten en daarna met volle vaart naar moeder de vrouw. Antwoord Woudenberg:
"Ja, misschien moesten ze wel naar een geheime opdracht."
Maar zoals iedereen in zijn eigen waarneming wel heeft gemerkt, wordt hoofdzakelijk gecontroleerd daar waar het genoeg geld oplevert en waar het gemakkelijk is.
Ik geef ze direct gelijk als ze bij ELKE wegafzetting of bij wegwerkzaamheden controleren. Maar dat wordt erg ingewikkeld want dan moeten ze gaan nadenken en kijken waar dat dan is. Gemakkelijker is om op makkelijke plaatsen te gaan staan. Ik rij dagelijks over de A79 van Maastricht naar Heerlen en die jongens (en meisjes!) staan ALTIJD op het viaduct Voerendaal of vlak na een oude parkeerplaats. Gemakkelijk, onopvallend dus lucratief.
Tot slot vind ik het een schande dat mensen nog fietsen! Als ik moet uitwijken voor een fietser, dan wordt mijn afgelegde afstand verlengd met bij benadering een half Pi x de lengte waarover ik moet passeren en dat kost dus extra brandstof = extra CO2! Dan moet ik mijn middelvinger opsteken en heel hard brullen om ze uit te kafferen = extra CO2.
Kapotschieten moesten ze ze, alhoewel dat kost ook weer CO2... wat een dilemma...
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
30 jul 2006 10:51 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
In België zijn ze ook helemaal de kluts kwijt,
http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/vtmnieuws19uur_Ma.asx
.
Ben benieuwd wanneer het hier zover is...........
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
01 aug 2006 2:10 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ik denk dat je bedoelt "objectief". Dat klopt. Of daaruit kan worden geconcludeerd dat het beleid niet goed is weet ik niet. De perceptie van de gemiddelde burger is niet altijd de juiste. Handhaving van regels die we graag breken, wordt nooit als leuk ervaren en dat hoeft en kan ook niet altijd. Meer begrip voor de manier waarop (of aanpassing van?) zou welkom zijn maar niet noodzakelijk IMO. Wel als we allemaal steeds onschuldig en achteloos slachtoffer zouden zijn. Dan zou die extra betutteling er nog wel bijkunnen. Overigens las ik net dat spoorwerkers naar het schijnt zo'n beetje het meest onveilige beroep uitoefenen in Nederland. Gezien de verantwoordelijkheid van de machinist (potentiële gevaren omgeving, passagiers) stel ik voor om boetes in de duizenden euro's te laten betalen bij overtreding van de max snelheid. De NS hiervoor aansprakelijk stellen.. en dan indirect de reiziger de rekening presenteren middels duurdere treinkaartjes. Ach, vestzak broekzak. Zolang wij maar te hard rijden, betalen Bono and Jagger minder belasting Start van het topic is dan een "uitzondering" op je regel. In mijn waarneming staan ze vaak waar te hard gereden wordt. Ja, dat voldoet ook aan je criterium van goed geld vangen. Toeval denk ik.
Onopvallend, effectief (repressief) en veilig tegelijk? Als jij hem in je rechterooghoek ineens ziet staan, wat doe je dan? Kijk je dan eerst in je spiegels of rem je eerst? En diegene voor en achter je? Soms even die zwarte of witte bril afzetten helpt....
_________________________________________ Tjolk.
|
01 aug 2006 3:11 |
|
|