Nu het na jaren meelezen toch zover is dat er een Porsche in de garage staat, toch ook maar even voorstellen. Allereerst allen hartelijk dank voor het meedenken bij de aankoop van mijn
Boxster 981!
En wie ben ik dan en hoe kom ik hier? Om maar met het laatste te beginnen, Johann van Biljon was collega van me waarmee ik bij en na onze tijd bij Deloitte veel mooie momenten heb meegemaakt, dus je raadt wel dat hij vervent promotor was. Over 1 ding konden we het gewoon nooit eens worden: voor mij is een hobby-timer pas echt fun als het dak open kan, terwijl Johann meer gelooft in torsie stijfheid van een vast dak
Dus sinds ik in 1999 mijn 1e cabrio mocht leasen van de baas (Accenture destijds), rijd ik graag met een klapdakje rond en liefst in mid-engined 2-seaters. Mijn nieuwe MG F toen was heerlijk sturen en heb daar menig avontuur in en rond de Alpen mee gereden. Balen dat digitale fotografie toen nog niet echt een ‘ding’ was. In dat jaar ben ik zelfs getrouwd in een rental MG F dus wellicht hielp dat ook mee bij de lease-keuze. Later heb ik er nog eens 2x een F en een TF gereden, beiden waren dat van die auto’s die wel wat TLC konden gebruiken en voor 2.500,- een boel lol gaven voor een zomerseizoen.
En daar tussendoor en daarna ontzettend veel ander leuk speelgoed gereden. Meestal kocht ik dat goedkoop aan het eind van het zomerseizoen of midden in de winter om een paar maanden te sleutelen om handen te hebben tijdens de donkere koude natte dagen. Zo van alles gereden van TT quattro coupe’s, 2x Alfa 916 Spiders met het heerlijke busso V6 blok, een SLK 320, een Mini JCW R52 met echt alle opties, een Ford Mustang 45th anniversary GT, een BMW 325i en een 118i,
En dan is het leven dan toch beetje dubbel eigenlijk. In de Mustang GT heb ik vorig jaar nog met mijn vrouw en dochter rond Enkhuizen getoerd in de week dat ze het K-nieuws kreeg dat de kanker bij mijn liefde van mijn leven toch niet 100% weg was en een jaar later ben ik nu zonder haar de volgende stappen in het leven aan het zetten. Einstein zegt het wel mooi hoe ik nu probeer verder te gaan:
Dus vond ik het nu toch tijd worden om eens wat meer spaargeld stuk te slaan om te blijven genieten van het leven en nu my 1st little Porsche gekocht. Zoals te verwachten kan het dak dus open, geniet ik van het heerlijke geluid van een ongeblazen 6-cilinder met sport-uitlaat en vind het heerlijk dat het dakje zelfs tijdens rijden te openen en te sluiten is. One life, live it now blijft mijn motto..
Wellicht dus tot snel op een mooie ontmoeting komende maanden!
De 1e kilometers in de Boxster tijdens de aankoopkeuring bij PSTG in Huizen
En nog wat plaatjes van de advertentie van de handelaar waar deze 981 was ingeruild op een S mer PDK.
Tenslotte nog even een uitleg waarom mijn weekenden vaak te vol gepland raken: op mijn 40e levensjaar heb ik ook het A-stempel op mijn rijbewijs bijgezet en rijd met lekker weer dus ook veel ritten op 2 ipv 4 wielen
Dus tot slot: de kunst is zo te leven dat het je overkomt. Ben dus benieuwd wat me te wachten staat na de aankoop van deze heerlijke 981! Vast fijne kerstdagen en tot in 2024!