Hallo allemaal,
John is de naam.
na een hoop leuke berrichte te hebben gelezen heb ik mij vandaag dus gemeld.
Wellicht dat je me al een door het land heb zien vliegen in mijn 2,2 T
in 2001 aangeschaf, was helaas een omgebouwd model pre 73.
eigenlijk gelijk begonnen met strippen, volledig uit elkaar tot het laaste boutje.
auto in een straalspit gezet, gestraald, wat klein laswerk, wederon gestraald, electrotatisch in de epoxy gezet, daarna in het spit de onderzijde in de coating gespoten en vervolgens afgewerkt met 2 metallic lagen en 2 lagen blanke elastische lak. uiteraard ook de motorruimte en overig plaat materiaal in de kleur gespoten. Zilver
Inmiddels alle bouten moeren en overige onderdelen gepassiveerd, ook de remklauwen,
alle onderdelen gestraald, gespoten of gepoedercoat
motor volledig gereviseerd, volledig technisch en uiteraard ook optisch,
finnishing touch, zelf de van volledig gepolijst.
orgineel K_N sportluchtfilters per 3 voudige carb.
rvs warmte wisselaars en 80 mm gepolijste rvs demper.
Versnellings bak niet zelf gereviseerd maar uit besteed bij Destijds nog carreric wat nu Porsche centrum gelderland is geworden
nieuwe koppeling
en volledige remrivisie incl schijven en hoofdrem cylinder leidingwerk etc.
alle bewegende delen van de stuur inrichting vervangen, nieuwe schokdempers
uiteraard rondom nieuwe lagers
alle chrome onderdelen op nieuw laten verchromen bij anodising Nederland
Alle rubbers vervangen incl het gehele targa dak
ruiten net zolang gewisseld en geruild tot dat ik kras vrije exemplaren had
uiteraard nieuwe voorruit,
interieur volledig gerestaureerd incl nieuwe bekleding
Alle sierlijsten S uitgevoerd en nieuw incl alle stickers en logo´s en letters
zelfs de raammechanismes volledig uit elkaar gehad, gestraald en opnieuw in het vet en gepunt last, om maar even wat te noemen, draaien ze teminste weer lekker soepel en even zwaar.
professioneel laten spuiten.
Targa beugel gepolijst en daarna opnieuw de structuur er in gezet, kost veel geduld
alle metertjes uit elkaar gehad schoongemaakt en van nieuwe randen voorzien.
portierbakken volledig gerestaureerd.
Achter grill volledig gepolijst
uiteraard compleet met het orginele gereedschapssetje etc etc.
tevreden........................... tja porsche en perfectie zijn bij mij een woord, blijf altijd kleine dingetjes houden die je nog eens anders wil.
Zoveel mogelijk gestreefd orginaliteit
Echter de auto voorzien van 16 inch fuchs volledig met de hand gepolijst.
porsche aanduiding op de achterklep bewust niet voor gekozen
Tja Porsche Virus he,
kosten 40.000 euro, 1500 uur werk in 4 jaar en wat relaties
verder
Maar nu inmiddels gelukkig getrouwd, uiteraard in de P en een wolk van een dochter.
Genezen...............
natuurlijk niet
2e porsche 2,2 maar dan een coupe, voor een symbolisch bedrag over genomen, met als voor waarde dat hij net zo zal worden als de targa, het betreft eveneens een 71 er vorige eigenaar, piloot, echter de auto stond reeds 15 jaar in de schuur ivm overlijden. Zijn trots wordt nu opgebouwd om dadelijk weer laag te vliegen )keiharde auto dus.
Vragen over 2,2, ik weet niet alle oplossingen maar ben wel bijna alle problemen tegen gekomen.
Laatst bijgewerkt door
john's Porsches op 01 dec 2006 12:50, in totaal 1 keer bewerkt.