Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

10 dec 2006 22:59

marcel welkom , ik heb geen ervaring met een 996 en ook niet met een tip dus vanaf deze kant geen info maar wel een welkom.


robert

10 dec 2006 23:01

Tja....... :D

Lukt prima met een tiptronic. Gewoon eerst beiden eens goed proberen en kijken wat je zelf het meest plezierig vind.

Re: Goedenavond allemaal.

10 dec 2006 23:02

gast schreef:Zo, de 1e posting zit erop. Ga nu zitten wachten op de reacties!



WELKOM :drive:


:idea: AKK - AKK - AKK :idea:

10 dec 2006 23:38

Welkom hier Marcel.

De auto ziet er zo op het eerste gezicht netjes uit.
Zoals Olaf al schrijft laat een aankoop keuring doen bij een Porsche specialist. Over het algemeen kun je een 996 zonder problemen kopen maar gezien de kilometer stand zou ik hem zeker grondig laten keuren zodat je niet binnen enkele maanden aan allerlei vervangingen moet.

Op zich kun je met een tip best het circuit op maar heb je al eens een handgeschakelde gereden? Er zit een aardig verschil in de rijervaring en je moet zelf besluiten wat je het prettigst vindt.

Succes met de beslissing en laat even weten wat het gaat worden :wink:

10 dec 2006 23:49

alleen ervaring met een 964 tip, ook op het circuit. Daar deze vast heel anders rijdt dan een 996 tip, zal ik me van commentaar onthouden.
zeker als 2e auto zou ik (maar dat is dus persoonlijk!) nooit een tip nemen. Leuk voor dagelijks verkeer, als funauto lekker zelf schakelen. Mijn mening.

Welkom hier.

11 dec 2006 1:05

Welkom Marcel :lol:

Wel een beetje een tegenstelling in jouw plannen.

Circuitrijden en een tiptronic :roll:

11 dec 2006 1:14

Welkom Marcel , het ligt er ook aan wat voor een type rijder je bent en waarvan je houdt ; als je van een snelle auto houdt, die ook relaxed te rijden moet zijn (niet dat dit met een schakelbak niet kan...) zóu je mss liever een tip hebben in het dagelijks leven.
Je moet voor jezelf uitmaken of die enkele keer op 't circuit de doorslag gaat geven bij jou keuze...



Beide proberen is iig een must.




Succes.

11 dec 2006 2:21

welkom op dit forum.

ik rij zelf een 993 tip (bewuste keuze) en als het moet kun je hier best goed mee hoeken, als je de versnelling vast zet.

in de zomer rijd ik 2 maanden lang in een 2003 996 cabrio tip. deze heeft een versnelling meer en is op het circuit een stuk makkelijker te dosseren.
ook het wisselen tussen automaat en schakelen gaat een stuk makkelijker.

als ik heel eerlijk ben vindt ik een (en ik wil je niet van je keuze af helpen) een 993 net iets meer "porsche" dan een 996.

gezien je budget zou ik in jou geval voor een 993 2s of 4s gaan.

als 2e auto beleef je hier naar mijn bescheide mening veel meer rij plezier aan. ga eens een vergelijkende proef rit maken.

how ever : make sure you buy the right, and a good one :wink:

11 dec 2006 8:16

Marcel welkom op het forum. Ik sluit me aan bij bovengenoemde tips.Ben zelf ook zoekende maar kijk ook regelmatig over de grens. Is dit de 1e auto die je bekijkt? Als dit zo is dan zou ik zeker ook nog even verder rondkijken. (of je moet natuurlijk helemaal verkocht zijn!!) Mocht je namelijk ook interesse hebben in een duitser dan kun je ongeveer voor hetzelfde geld een 996 kopen met minder km-ers.

Succes :wink:

11 dec 2006 9:10

Welkom op het Forum, dat zeer verslavend werkt.
Dus trek voldoende tijd uit voor je zoektocht, want dit draadje kan ERGGGG lang worden als forummers gaan mee zoeken.... :lol: :wink:

11 dec 2006 11:19

Welkom en succes met de zoektocht.

11 dec 2006 12:12

Welkom hier op het forum, mijn mening: ik zou voor een schakelbak kiezen, helemaal als je op het circuit gaat rijden. Ik denk dat de tip je tegen gaat staan na verloop van tijd. :wink:

11 dec 2006 14:28

Opletten met een 996 3400cc :!: er zijn al zeer 3,4 motors stuk gegaan :!:
ik denk dat bijna 35 % van die modellen een nieuwe motor heeft gekregen of binnenkort een gaat krijgen . in advertentie's zie je heel veel " 996 3.4 met nieuwe motor " daarom zijn de ruilmotoren van een 996 zo duur tegenwoordig . Dit is niet erg zijn als je garantie krijgt , maar als ik de advertentie goed lees dan krijg je geen garantie :shock: :roll:
of je moet 2.500 € meer betalen , dat vind ik gewoon belachelijk .

11 dec 2006 14:32

Ook van deze kant van harte welkom geheten.
Raad kan ik niet meer extra geven daar bijna alles hierboven al is aangehaald.
Veel succes met de zoektocht en eventuele aanschaf

11 dec 2006 17:40

Hallo Marcel, hartelijk welkom op het forum.

Ik rijd zelf ook met een schakelbak en daar kan je OOK heel relaxed mee rijden.

CU

Re: Goedenavond allemaal.

11 dec 2006 18:28

gast schreef:Ik wil de 996 gaan gebruiken als 2e auto. ( o ja, heb het lijste van Pascal al gelezen en toegepast) Ik zou er graag een paar keer per jaar over een circuit mee willen rijden met gelijkgestemden. Niets aparts, gewoon lekker de auto de sporen geven. Nu is mijn vraag; zijn er rijders van automaten/tip tronic die dit wel eens doen en zeggen; dat gaat prima samen zo'n tip tronic of zeggen jullie meteen dat ik dan een handgeschakelde moet kopen?

Hoi Marcel,

Welkom op het Forum.

Tiptronic, C4 en dan het circuit op :?: Geen ideale combinatie. Wel een lekkere auto om gewoon in te rijden hoor.
Ik heb zelf onlangs mijn C4 weggedaan (geen Tip) en een 996 C2 teruggekocht met idd het idee om wat meer circuit-achtige dingen te gaan doen. Daarbij een auto gezocht met een aantal opties die juist daar prettig voor zijn: m030 sportonderstel, 18" wielen, limited slip diff. sportstoelen, sportstuur, handbak.

My 2 cents. Hopelijk maken we je het niet te moeilijk. :wink:

11 dec 2006 23:41

gast schreef:Maar ook denk ik nu dat het circuit rijden toch echt ondergeschikt is aan de hoeveelheid km's die ik op de openbare weg voor mijn werk en met de familie zal maken. M.a.w. 90% openbare weg, 10% circuit. Moet ik daar dan alles voor opzij zetten? Ik denk van niet.

Nou, alles... je doet net of een handgeschakelde bak meteen een GT3RS van de Porsche maakt. Was het maar waar. :wink: Met een handbak kan je ook prima met de familie op stap maar geeft meer plezier op het circuit naar mijn idee.

gast schreef:Verder heb ik nog geen bericht gelezen over iemand met ervaring over de garage ( de Groot in de Heurne, zegt vaker Porsches te verkopen) of de auto in kwestie. Iemand toch nog een zinnig woordje hierover??

Ik ken ze niet, maar vind de auto een beetje aan de dure kant, kijkend naar de km-stand, bouwjaar en uitvoering. Bij een P-dealer past deze prijs beter als het over een Porsche Approved auto zou gaan. Maar ik heb de wagen natuurlijk niet in het echt gezien, dus trek je niet te veel aan van mijn oordeel. :wink:

11 dec 2006 23:51

gast schreef:Verder heb ik nog geen bericht gelezen over iemand met ervaring over de garage ( de Groot in de Heurne, zegt vaker Porsches te verkopen) of de auto in kwestie. Iemand toch nog een zinnig woordje hierover??

996 Carrera Coupé 2001 NL-Pon 320pk te koop (klik op de oranje letters) :wink:

12 dec 2006 0:30

Een redelijk vergelijkbare 996 bij Ekris Exclusief

12 dec 2006 17:34

gast schreef:
De auto in kwestie zal zo ronde 42000 kosten met Bovag garantie. Vindt je dat redelijk??

Marcel


omdat de auto toch al wat km afgelegd heeft , vind ik 42.000 niet echt goedkoop . Ik zou nog even rondkijken als ik jou was

12 dec 2006 18:53

Hier nog een prettig alternatief. :salut:

12 dec 2006 20:57

gast schreef
( de Groot in de Heurne, zegt vaker Porsches te verkopen)


Ik ken het bedrijf NIET , maar dat zegt NIETS over de staat van de auto.
Bij een A.K.K. (wat zeker noodzakelijk is ) kan je ook allerlei vragen stellen. B.v. of de auto die prijs waard is. :idea:
Wat betreft het interieur vind ik een 996 een verstandige keuze , maar als 2e auto liever een (wel een paar jaar ouder door de financien) TURBO :wink:
Ik rijd zelf DAGELIJKS in mijn tip en dat bevalt uitstekend, maar als 2e auto zou ik toch handmatig willen schakelen . Al is dit al een beetje tegenstrijdig , want ik ben chauffeur (en dan moet je al genoeg schakelen.)

12 dec 2006 21:44

Op zich verbaas ik me toch wel weer. Een op het eerste gezicht mooie 996 van bj 99 voor onder de veertig mille. Mijn 964 uit 91 slechts een dikke 10 minder. Die was (hoop ik) dan wel perfect, maar toch, een enorm verschil in afschrijving....

Of is dit kort door de bocht? :idea:

12 dec 2006 22:28

Waarom zou je een auto met zoveel km kopen ? De garage rekeningen kunnen aardig oplopen, meestal kan de motor het wel hebben maar de rest gaat meer onderhoud vragen.(wielagers, remschrijven ect. ) En dat gesleutel is niet goedkoop !

13 dec 2006 3:50

gast schreef:...de rode 996 van adu....

Goede keus, ik ken de auto en dat is echt een plaatje. Rijdt ook prima en de Gembella sportuitlaat... 8)
Plaats een reactie