Het grappige is dat ik voor het zelfde geld hier een 996 met minder kilometers had kunnen hebben. Ik vind de 996 alleen minder mooi. Ja, uiteraard de vorm van de koplampen, maar het is meer. De voorbumper en de grille er onder zien er wat zwak uit (de turbo is al stukken beter). En het feit dat motorkap bijna helemaal vlak is geworden helpt voor mij ook niet. Maar goed, allemaal heel persoonlijke dingen.
Ik heb ook gehoord dat de 996 behoorlijk wat RMS (pakkingen) problemen heeft en dat er al heel wat zijn waarvan de motor vervangen is. Doe me dan maar een betrouwbaardere 993 met iets meer kilometers. Overigens waren er in '96 en '97 ook problemen met de 993 in de VS. Vandaar dat ik precies op de '95 ben uitgekomen. Die is precies goed
De regels in de VS zijn volgens mij de reden geweest voor Porsche om de impactbumpers te gaan gebruiken in de jaren zeventig. Ook de emissie eisen in die jaren zijn veel zwaarder in de VS geweest dan in NL. En als je vergelijkt dat een vriend van een Mustang uit 65 in de VS heeft gekocht en naar NL heeft kunnen verschepen zonder al te veel problemen maar dat toen ik mijn 1976 911 naar de VS wou meenemen de schatting was dat het me meer dan dan 10.000 euro aan modificaties zou kosten voor de auto überhaupt het land in zou mogen, dan zegt dat genoeg volgens mij.
De regels in de VS lopen vaak voorop bij de rest van de wereld alhoewel het verschil per staat weer enorm is. Californië is uiteraard het meest strict, maar er zijn zat staten waar helemaal geen emissie eisen zijn.
Overigens allemaal erg paradoxaal als je bedenkt hoeveel dikke, rokende V8's er hier rond rijden.