Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

nog een 987 boxster erbij ! :)

28 maart 2007 15:18

Kleur: Meteor grijs
(seal grijs is niet meer verkrijgbaar spijtig genoeg, want die kleur vind ik nog iets mooier dan dit grijs)

Zetels: Lederen sportzetels
kap: zwart
leder: zwart

Opties :

* Metaalkleur
* 211 pk versie
* verwarmde zetels
* 18" Boxster S velgen (de echte mooie 19" vond ik iets te duur)
* Sportstuur 3 spaken in leder
* Snelheidsregelaar (cruise-c)
* Windstop
* Volautomatische airco (met deze optie te nemen kan ik er later navigatie laten op installeren)
* VTS
* Sportzetels in leder
* uitlaatstukken in verchroomd staal (boxster S uitlaat)

Planned Mods:

-sportuitlaat van porsche, later geïnstalleerd (misschien neem ik dit er nog bij als optie)
- spoorverbreders
- navigatiemodule (kan ook later geïnstalleerd worden)
Laatst bijgewerkt door SPEEDMAN op 02 apr 2007 0:57, in totaal 1 keer bewerkt.

28 maart 2007 16:05

Van harte geluk gewenst

28 maart 2007 17:02

congrats...en weer 1..;)

28 maart 2007 18:06

mooie combinatie,veel plezier met je P .

Re: nog een 987 boxster erbij ! :)

28 maart 2007 18:57

SPEEDMAN schreef:* 211 pk versie (na de BIV betaald te hebben en inrijden terug omgezet tot 245 pk)


Kan iemand me uitleggen wat dit is en wat voor nut het heeft?

Mooie auto trwns :D

28 maart 2007 19:07

Belgische wagens boven 155kW moeten 5000€ aan BIV betalen bovenop de aanschaf van de wagen.
Wagens die er net onder zitten maar de helft (dus 2500€) :wink:

Hier een lijstje nog in oude Belgische Franken (dus delen door 40)

tot 8 PK en/of tot 70 KW 2.500 BEF
9 en 10 PK en/of van 71 tot 85 KW 5.000 BEF
11 PK en/of van 86 tot 100 KW 20.000 BEF
van 12 tot 14 PK en/of van 101 tot 110 KW 35.000 BEF
15 PK en/of van 111 tot 120 KW 50.000 BEF
16 et 17 PK en/of van 121 tot 155 KW 100.000 BEF
meer dan 17 PK en/of meer dan 155 KW 200.000 BEF

28 maart 2007 19:15

Tja... is weer eens wat anders dan de hollandse BPM :wink:

Thnx, weer wat geleerd :)

28 maart 2007 20:15

Welkom SPEEDMAN
Hier ook weer wat geleerd :roll:
Zag vandaag dit stuur in een boxster , WOUW .
Afbeelding

28 maart 2007 23:37

hoe gaat die pk omzetting in zijn werk, enkel een software-update? Ik heb een cayman met 211pk en zie die extra pk's ook wel zitten :)

28 maart 2007 23:44

Dit kan gewoon terug gebeuren bij Porsche doch opgepast.
Er zit een dikke adder onder het gras.

Lees volgende reactie die op het PF.BE werd geschreven

ik heb ondertussen eens navraag gedaan bij Porsche.
Is blijkbaar geen moeite om dit aan te passen.
Alles wordt wel doorgegeven aan BIV.
Dit is dan wel te gek : een meerprijs van 500 euro zonder btw om minder biv te betalen en dan uiteindelijk toch de volle pot betalen.
Via Porsche is het in een handomdraai gedaan doch alles gaat naar het DIV waardoor je een opleg krijgt voor de BIV.
Of er via andere manieren terug kan verhoogd worden in PK is mij niet duidelijk.

Mocht je het te weten komen, graag bericht.


Dus als je het terug laat verhogen kan je het beter elders laten doen om de supplementaire BIV niet te moeten betalen doch blijft het risico dat ze het bij Porsche zien bij een uitlezing waardoor je problemen met de garantie kan krijgen

29 maart 2007 0:06

In nL kan jij het voor 500 Euro laten uitvoeren voor 10% meer vermogen.

Chip tuning

29 maart 2007 0:13

10% op 211 is 232 en niet de volle 245 die eigenlijk ook gewoon electronisch begrend zijn.

29 maart 2007 19:30

Welkom Snelheidsman 8)

29 maart 2007 20:25

Welkom hier en dat is zeker een hele fraaie auto

29 maart 2007 23:39

wat zou ik nu doen, sportuitlaat of 19 inchers als optie?

29 maart 2007 23:57

911-lover schreef:Belgische wagens boven 155kW moeten 5000€ aan BIV betalen bovenop de aanschaf van de wagen.
Wagens die er net onder zitten maar de helft (dus 2500€) :wink:

Hier een lijstje nog in oude Belgische Franken (dus delen door 40)

tot 8 PK en/of tot 70 KW 2.500 BEF
9 en 10 PK en/of van 71 tot 85 KW 5.000 BEF
11 PK en/of van 86 tot 100 KW 20.000 BEF
van 12 tot 14 PK en/of van 101 tot 110 KW 35.000 BEF
15 PK en/of van 111 tot 120 KW 50.000 BEF
16 et 17 PK en/of van 121 tot 155 KW 100.000 BEF
meer dan 17 PK en/of meer dan 155 KW 200.000 BEF


Jullie nederlanders klagen altijd wel over de BPM maar zo zie je maar dat vadertje staat in Belgie ook niet ligt te slapen hé !! :cry: :cry: :cry:
Eigenlijk triestig; koop je met je zuurverdiende spaarcenten (waar je dan ook al belastingen op betaald hebt) je droom; kan je nog eens lekker afdokken :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

30 maart 2007 0:30

Als ik het goed begrepen heb: in BE wordt de omzetting/upgrading van 211 naar 245 dus doorgegeven aan BIV.

Lijkt me het volgende nogal voor de hand liggen: mochten onze zuiderburen deze operatie willen laten doen, gewoon in NL laten uitvoeren dus :idea:

30 maart 2007 9:01

SPEEDMAN schreef:wat zou ik nu doen, sportuitlaat of 19 inchers als optie?

Ik zou zeker voor de sportuitlaat gaan. Verschil tussen de "18 en "19 zal niet immens zijn denk ik, maar het verschil in geluid tussen een standaard en sportuitlaat wel, en das toch kicken......
Noot:Het verschil tussen de standaarduitlaat en de sportuitlaat van het porsche-tequipment bij de 986 vind ik nu ook niet overweldigend, ik weet wel niet hoe dat bij de 987 is. Zelf heb ik de pijp tussen linker luchtinlaat en luchtfilter verwijderd (klein verschil), een sportluchtfilter geplaatst (wat groter verschil) en een sportuitlaat van Cargraphic gemonteerd en dat verschil is wel immens....:-)

30 maart 2007 10:13

ben je dan je garantie niet kwijt ?

30 maart 2007 10:41

Ja, dat denk ik wel,maar mijn boxster is van 1998, is geen garantie meer op. Heb nog geen problemen ondervonden sinds de wijzigingen, integendeel, geeft een minder gemiddeld verbruik aan......
Zie je een mogelijkheid om een 987 met en een zonder sportuitlaat eerst te kunnen horen, vb bij de porsche dealer? Kweet niet, maar geluid is bij mij toch ook wel erg belangrijk...

30 maart 2007 12:16

ik denk dat ik ga nemen zonder en later kan ik altijd laten bij-installeren.

02 apr 2007 20:48

Gefeliciteerd met deze aanwinst.

13 apr 2007 19:32

Mooie auto ! Gefeliciteerd hoor !

15 apr 2007 10:34

911-lover schreef:Dus als je het terug laat verhogen kan je het beter elders laten doen om de supplementaire BIV niet te moeten betalen doch blijft het risico dat ze het bij Porsche zien bij een uitlezing waardoor je problemen met de garantie kan krijgen


Had vorig jaar een gesprek met Philippe Casse, Public Relations Manager van D’Ieteren (invoerder van Porsche in België). En die zei me dat dit idd simpelweg een chip is die het vermogen tot 211 pk beperkt. Maar de beperking wordt al in Duitsland doorgevoerd, worden zo (met 211 pk) België ingevoerd. Indien je terug 245 pk wilt zal dit idd terug via Porsche moeten gaan, en deze zijn dan wel verplicht dit door te geven aan de BIV. Is trouwens vorig jaar een hele heisa rond geweest met BMW-dealers (die bv 320d's met 163 pk als 150 pk verkochten). Ze zullen er alvast niet goed van geweest zijn denk'k...
+ na "tuning" kan je ook in problemen met je verzekering komen, dit zou je ook aan hen moeten doorgeven. Na een ongeval zouden ze zich zo wel eens tegen jou keren (als ze het ontdekken natuurlijk).

16 apr 2007 0:46

Godspeed schreef:+ na "tuning" kan je ook in problemen met je verzekering komen, dit zou je ook aan hen moeten doorgeven. Na een ongeval zouden ze zich zo wel eens tegen jou keren (als ze het ontdekken natuurlijk).


Dat moeten ze dan nog eerst bewijzen dat het toegepast is.
Daar wordt zo snel mee rondgeslagen (Urban Legend) maar ik weet uit ervaring dat het niet zo snel verloopt (neen zelfs niet bij een dodelijk ongeval).
Enkel als er iets abnormaals gebeurd is wat onmogelijk kon met het normale vermogen van de wagen KAN (moet niet) er na-onderzoek komen.
En dan praten we echt niet over enkele PK-tjes verschil :wink:
Plaats een reactie