19 apr 2007 9:21
Ben net gaan kijken naar deze auto.
Bumper is inderdaad ingewerkt in de carosserie, zonder dat er geslepen is echter (dus moest je dat willen kan je hem opnieuw origineel maken).
Koetswerk is roestvrij en in originele kleur.
Bodem zag er in elk geval gezond uit (voor zover ik dat kon beoordelen).
Interieur is nogal slordig "gerestaureerd". Zetelovertrekjes, tapijt lelijk vastgezet.
Motor maakt door de open uitlaat en de nokkenassen nogal veel lawaai en blijft koud moeilijk stationair draaien (start wel bijna onmiddellijk).
Er is wel wat werk aan om hem in concoursstaat te zetten (zo is bvb de voorruit in rubbers ipv de aluminium bagetten), maar ik kan dit op mijn tempo doen.
En is inderdaad USA import, staaat nog niet op Belgische papieren. Wordt wel gekeurd als oldtimer voor verkoop.
En dan enkele eerste impressies:
Kofferdeksel is eraf om te herspuiten wegens krassen
En dan enkele foto's voor de kenners:
Vloerplaat
Beetje nekoefening, maar je verstaat wat ik bedoel:
Morgen sta ik geboekt voor een testrit
Laat de reacties maar komen!
19 apr 2007 9:22
Goed nieuws!!!
Ik ben niet meer Porscheloos!
Het rijden verliep heel goed (ahum, buiten die paar keer stil vallen )
De versnellingsbak vraagt wat gewenning om de versnellingen te vinden, maar schakelt verder perfect.
Ik heb nog eens extra de plek onder de batterij gecontroleerd, en er is wel wat roest, maar zeker niet dramatisch (niet doorgeroest).
Wat er nog gebeurd voor ik de wagen afhaal:
- Nieuwe bandjes vooraan
- Startermotor revisie (draait nogal traag)
- Carburators nog eens optimaal laten afstellen (durft af en toe eens een knalletje geven)
- enkele kleine retouchekes (krasje op de rechterdeur)
- originele 2.0 uitlaat (en de spagetti voor als ik veel lawaai wil maken krijg ik mee)
- en een onderhoud (nieuwe bougies, olie, ...)
Motor is trouwens onlangs compleet gereviseerd
Dan kan ik rondrijden met Oldtimer-platen en deze winter of wanneer ik er zin in heb, breng ik hem binnen en wordt hij gekeurd voor dagelijks gebruik (voor een laag vast bedrag, alles wat over dit bedrag gaat nemen zij voor hun rekening)
19 apr 2007 9:27
19 apr 2007 9:28
19 apr 2007 9:33
19 apr 2007 9:42
19 apr 2007 10:22
19 apr 2007 10:38
19 apr 2007 11:07
19 apr 2007 11:08
19 apr 2007 11:11
19 apr 2007 11:19
S2 schreef:
19 apr 2007 11:20
19 apr 2007 11:25
19 apr 2007 12:28
19 apr 2007 15:29
19 apr 2007 16:16
19 apr 2007 17:29
19 apr 2007 19:47
DeniS2 schreef:...
en nu snel die tekst onder je avatar aanpassen
19 apr 2007 20:19
19 apr 2007 22:46
20 apr 2007 10:43
20 apr 2007 14:23
S2 schreef:Hoor ik nu ook met het groepje luchtgekoelde die-hards, of ben ik een wannabe ?
20 apr 2007 16:43
S2 schreef:Blijkbaar valt aan het chassisnummer niet na te gaan of de wagen met een 1.7 dan wel met een 1.8 of 2.0 van de band gerold is.
20 apr 2007 23:50
Olaf schreef:S2 schreef:Hoor ik nu ook met het groepje luchtgekoelde die-hards, of ben ik een wannabe ?
Met de 2.0 liter tot de Die-Hards en met de 1.7 tot de Wanabees
Nee, hoor .... je hebt zat Air-cooled-die-hards die bv 'n kevertje bezitten