Tom80 schreef:met name het chassis van de Chevy was amusant maar niet echt goed.
Wat bedoel je met chassis? Als je hiermee de wegligging bedoelt: De meeste, of in ieder geval vele, van de Vette's die heden ten dage in NL rondrijden zijn afgetrapte US exemplaren die als Oldie zijn/worden geïmporteerd. Aangezien in de USA, meer nog dan hier te lande, een auto een statussymbool is en men daar nog veel meer waarde aan status hecht ook is het verhaal eigenlijk simpel. Men rijdt al snel een auto die eigenlijk iets, of veel, boven het budget ligt. Door te besparen op onderhoud kan men dit dan nog betaalbaar houden. Regular serviced betekend in de US dan ook amper rijdend houden met zo min mogelijk kosten. Daarbij is het daar schering en inslag om goedkope aftermarket producten en imitatie onderdelen te gebruiken. Dus slechte shocks en dito banden killen je rijgedrag.
Is het je nooit opgevallen bij die TV docu's over US politie achtervolgingen? Ten eerste in het commentaar wordt de hele zaak opgeblazen als ware het ik weet niet wat voor prestaties die daar geleverd worden. In deze commentaren hebben ze het dan over formidabele snelheden van wel meer dan 100 tot 140 mph (160 tot 210 kmh). Guttegut wat hard zeg. Voor een amerikaan wel ja want je mag daar nergens harder dan 55mph (90kmh). Terwijl hier in Europa en zeker in Dld dit een normale kruissnelheid is die lang achter elkaar wordt gereden. Zo niet in de USA. Zelfs BMW en MB zie je daar na een half uur een dergelijke snelheid te hebben gereden gewoon uit elkaar vallen. Banden aan gort, wiellagers uitgelopen, hele wielophangingen die afbreken of anderszins de geest geven. Slechte onderdelen dus die deze snelheid en daarmee gepaard gaande krachten niet aan kunnen.
Wanneer je dergelijke onderdelen in je Porsche monteert rijdt het ook niet meer zo prettig, denk je niet? Ben dus wel bang dat jij zo een exemplaar gereden hebt.