Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Alarmsystemen

05 jun 2007 14:37

Kom uit het buitenland verhuizen MET mijn Carrera S Cabrio.
Nou hoorde ik laatst dat als je met zo'n auto in NL wilt gaan rijden, je een speciaal alarmsysteeem erop moet hebben. Wie kan me helpen te bepalen wat erop moet en hoeveel dat gaat kosten? Evt kan ik het nog hier in het buitenland erop laten zetten. Dank alvast. :?:

05 jun 2007 14:46

Is imho afhankelijk van de verzekeringsmaatschappij. Meestal is dan een klasse III alarm vereist.

05 jun 2007 16:30

WdePundert schreef:Is imho afhankelijk van de verzekeringsmaatschappij. Meestal is dan een klasse III alarm vereist.

Spijker op z'n kop. Mijn tip vraag eerst maar eens aan een verzekeringsagent c.q. een verzekeraar welke eisen er worden gesteld aan een alarm. De ene Porsche is de andere niet net zo min als de ene polis de andere niet is evenals verzekeraars etc. Kortom: vraag eens rond in de verzekeringsmarkt of je iets moet doen en zo ja wat, voor een acceptabele polisdekking... Hier op het PF krijg je veel (bruikbare) respons maar geen polis :wink:

05 jun 2007 16:40

Er zijn meerdere draadjes voor het vinden van een polis en een SCM klasse 3 alarm. Ik heb na lang zoeken mijn alarm laten aanpassen door Ekris te duiven. <<http://www.ekrisexclusief.nl/>> vragen naar William Koen.

verzekering

18 jun 2007 16:16

Hoi
Bij mijn Porsche dealer heb ik een merkverzekering kunnen nemen. Vanaf een bepaalde leeftijd zijn er geen eisen meer voor een alarm! Ik weet niet bij welke leeftijd deze eis vervalt. Op mijn 7 jaar oude 996 hoefde ik in ieder geval mijn alarm niet meer opnieuw te laten certificeren.
De merkverzekering loopt bij Centraal Beheer. Bij Porsche Centrum Gelderland (Heteren) kunnen ze je vast verder helpen!

Re: Alarmsystemen

18 jun 2007 16:22

FranKen schreef: Evt kan ik het nog hier in het buitenland erop laten zetten.

.... met het risico dat de NL verz.mij het niet accepteerd :shock:

Niet alle verz.mij. in Ollanda hanteren 'n alarm-eis ..
- sterker nog, er zijn verz.mij. die de alarm-eis voor auto's tot 40K euro hebben laten vervallen :idea:

18 jun 2007 16:53

Olaf schreef: - sterker nog, er zijn verz.mij. die de alarm-eis voor auto's tot 40K euro hebben laten vervallen :idea:

Klopt, tot mijn verbazing hoeft er op onze nieuwe leasebak geen alarm. Kunnen we weer een paar opties extra nemen! :lol:

18 jun 2007 16:55

Zou inderdaad eerst even een aantal verzekeringen bekijken...
Bij cabrio is het (als je in de randstad woont) meestal klasse 3 + s' avonds binnen, of een gps (voertuig volg systeem) klasse 4.
Met klasse 4 kun je bijna overal terecht, scheelt ook weer in de premie en kan je lekker shoppen én hoeft de auto s' avonds niet binnen.
Ik vind het wel een fijn idee... en slaap heerlijk :wink:
Upgrading Porsche alarm naar Ned. klasse 3 is +/- 500 euro.
Gps alarm kost rond de 1000 euro.

Succes.

18 jun 2007 16:55

Nicolò schreef:Kunnen we weer een paar opties extra nemen! :lol:

denk aan je bijtelling heh....... :lol: :lol: :lol: :lol: als het moet weet ik wel iemand voor goed advies :lol: :lol: :lol: :lol:

18 jun 2007 17:07

John schreef:
Nicolò schreef:Kunnen we weer een paar opties extra nemen! :lol:

denk aan je bijtelling heh....... :lol: :lol: :lol: :lol:

Het is zelfs een milieuvriendelijke auto! 8)

18 jun 2007 17:08

Hans Lepelaar schreef: (als je in de randstad woont)

Nope ....

Geen alarm-eis en geen buiten-slaap-verbod meer :ba:

18 jun 2007 17:25

Olaf schreef:
Hans Lepelaar schreef: (als je in de randstad woont)

Nope ....

Geen alarm-eis en geen buiten-slaap-verbod meer :ba:

zo zie je maar weer! erg handig zo een Forum...

03 jul 2007 21:24

Hans Luna schreef:Zou inderdaad eerst even een aantal verzekeringen bekijken...
Bij cabrio is het (als je in de randstad woont) meestal klasse 3 + s' avonds binnen, of een gps (voertuig volg systeem) klasse 4.
Met klasse 4 kun je bijna overal terecht, scheelt ook weer in de premie en kan je lekker shoppen én hoeft de auto s' avonds niet binnen.
Ik vind het wel een fijn idee... en slaap heerlijk :wink:
Upgrading Porsche alarm naar Ned. klasse 3 is +/- 500 euro.
Gps alarm kost rond de 1000 euro.

Succes.

Ik heb zojuist een 996 cabrio (2001)gekocht.Kan via de porsche dealer voor rond 1700 euro de porsche verzekeren.Kan ik hem gewoon op straat neerzetten hoeft niet binnen te staan.Is dat een bekende verzekering van de porsche dealer?En kent iemand deze verzekering?

03 jul 2007 23:12

Wist niet eens dat de dealer dit ook aanbiedt :roll:

04 jul 2007 0:43

Pavlov-reactie: verzekering via de P-dealer :arrow: duur! Ik heb geen idee hoor, maar dat zou je 's kunnen checken. En kijk ook goed naar de voorwaarden (verzekerd ogv dagwaarde of taxatiewaarde).
Plaats een reactie