Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Cayenne LPG?

25 jun 2007 22:12

Zijn er mensen die ervaring hebben met LPG-powered cayennes?

25 jun 2007 22:24

De meeste schijnen vroegtijdig in de garage te belanden, is me verteld door een werknemer van Drogenbos.

25 jun 2007 23:29

Misschien dat je hier een balletje kunt opgooien!! :wink:
http://www.gasfx.nl/

25 jun 2007 23:35

Heb wel eens een foto van een vriend van mij ontvangen die een KJN gespot had bij de LPG pomp.

Ik zou het niet doen. Als de €/km te hoog is, dan zou ik toch voor een X5 diesel kiezen.

26 jun 2007 8:06

ppp 356 schreef:De meeste schijnen vroegtijdig in de garage te belanden, is me verteld door een werknemer van Drogenbos.


Tja daar kan ik me wel wat bij voorstellen. LPG rijders rijden in de regel meer kmters, en dan heb je natuurlijk eerder slijtage :? .
Ik kan me echter slecht voorstellen dat dit zou komen door de huidige moderne lpg-installaties, of het rijden op lpg.

Tja, kan mbt tot lpg nog wel een verhaaltje opsteken als dat moet.

Groeten van een Porsche 964 LPG/LPI rijder (zonder problemen :idea: ).

PS. Jeroen C3.0... Ik begrijp van jou effe helemaal niets.
Dus jij geeft de voorkeur aan een nagelende diesel, waarbij na ieder etankbeurt bij geen gebruik van handschoenen een smerige dieselwalm rond je handen hangt???. Ben het spoor effe helemaal bijster.
Maar van de andere kant ...laat je mening gelden. Dan dalen de prijzen van de lpg-cayennekes en kan ik me er binnenkort eentje als extra speelgoed bij kopen voor de vriendin :D :D .

Re: Cayenne LPG?

26 jun 2007 8:10

Beltar schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met LPG-powered cayennes?

Ook ambitie ? :)

26 jun 2007 15:57

Een Cayenne op LPG lijkt me niet zo bedoeld. Motorisch zal dat problemen gaan geven, ivm druk- en verbrandingstemperatuur. Bovendien zal je een enorm grote tank moeten nemen om niet elke dag te hoeven tanken.

En een X-5 op diesel is een (ik denk) beter alternatief.
Afgezien van de discussie of je er verstandig aan doet om LPG in te bouwen.

26 jun 2007 16:16

chris.71 schreef:
ppp 356 schreef:De meeste schijnen vroegtijdig in de garage te belanden, is me verteld door een werknemer van Drogenbos.


Tja daar kan ik me wel wat bij voorstellen. LPG rijders rijden in de regel meer kmters, en dan heb je natuurlijk eerder slijtage :? .
Ik kan me echter slecht voorstellen dat dit zou komen door de huidige moderne lpg-installaties, of het rijden op lpg.

Tja, kan mbt tot lpg nog wel een verhaaltje opsteken als dat moet.



Als het vroegtijdig is, mag je er vanuit gaan dat men hier over het aantal kilometers heeft, en niet over het aantal dagen/maanden.

Ben altijd wel benieuwd naar jouw verhaaltje, maar het MOET niet :wink:

Re: Cayenne LPG?

26 jun 2007 23:48

F@RGO schreef:
Beltar schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met LPG-powered cayennes?

Ook ambitie ? :)

Alleszins nu nog niet, maar ik wilde graag die optie overwegen om verschillende redenen.
In het verleden was ik niet zo dieselhappy (niets te maken met prestaties, want die waren Ok) ik hou gewoon meer van de zoete voice van een V6 of V8.
Ik reed al vroeger met een espace V6 lpg en nu met een Avantime Lpg, tot volkomen tevredenheid.
Ons vrouwke wil opnieuw een LPG-er , want wil mijn gezaag over een koudstartende nageldiesel niet meer horen... en ze vind de gespaarde euri's tov van een diesel mooi meegenomen...
Ze stelde zelf (een unicum in 25 j huwelijk) voor om eventueel een cayenne op LPG aan te schaffen(maar nog niet direct hé f@rgo) ...
Ik hoorde ook bij mijn dealer dat er oververhittingsproblemen zijn bij sommige motoren, nl verbrande kleppen.

Nederland is lpg-land, dus ik dacht even vragen maar...

27 jun 2007 0:11

chris.71 schreef:Tja, kan mbt tot lpg nog wel een verhaaltje opsteken als dat moet.

Groeten van een Porsche 964 LPG/LPI rijder (zonder problemen :idea: ).

:shock: Je hebt mijn interesse gewekt Chris! :wink:
Ik ken(de) nog geen 911 op gas! :)
Dus steek maar eens een verhaaltje op! :P

Een 964 op LPG.........zelf gedaan? Laten doen?
Wat voor tank ligt erin? Vialle? En waar heb je die geplaatst?
Welke problemen ben je tegengekomen bij de inbouw en later met rijden?

Heb je foto's?

27 jun 2007 0:11

ppp 356... u vraag, wij draaien.

Kort verhaaltje dan:
LPG geeft een schonere verbranding wat zeker niet slechter is voor de motor, maar beter. Je hebt hierdoor dan ook minder last van vervuiling van de olie.
Het octaangetal van lpg is hoger dan die van benzine waardoor je bijvoorbeeld minder kans op pingelen hebt. Theoretisch zou je voor lpg dan ook scherpere kennfelden kunnen toepassen.
LPG "spoelt"niet de oliefilm van de cilinderwanden indien het mengsel rijk zou zijn, wat benzine wel kan doen. Echter bij een goed werkende benzineinspuiting heb je hier natuurlijk geen last van.
De meeste mensen denken bij een lpg-installatie aan de oude systemen die inderdaad zo hun grenzen hadden en dien ten gevolge ook bij bepaalde auto's problemen op leverde.
De moderne installaties werken vergelijkbaar met de multipoint benzineinspuitingen en regelen daardoor net zo goed en reageren daardoor vergelijkbaar met de benzineinspuiting.
Ik heb zelf een "speciale"cq aan de 964-motor aangepaste Vialle LPI installatie in mijn 964, die het LPG vloeibaar inspuit, waardoor er geen noemenswaardige temperatuurstijgingen ontstaan.
Basis is altijd dat een lpg-installatie tot in de detail goed wordt ingebouwd en afgesteld. Hier schort het nog wel eens aan denk ik (goedkoop goedkoop goedkoop is het meestal).

Tja en klopt dus alles, dan heb je met zo'n auto niet meer problemen dan met een minder luxe :lol: exemplaar uh zonder lpg.
Wel heb je natuurlijk extra componenten van de lpg-installatie. En die kunnen natuurlijk best een storiing veroorzaken, net zo goed als elektrische ramen, airco etc.

Ik weet niet welke druk-problemen de 3 liter-man voorziet, maar ik ken ze niet.

27 jun 2007 11:06

Als hobbywagen (dus Porsche) zie ik niet in waarom ik deze op LPG zou willen hebben.
Maar voor het dagelijkse werkpaard wel.
Ik heb één werkpaard op LPG gehad (Omega 2.6 Dual Ram) dewelke ik verkocht heb met bijna 400.000km zonder problemen. De wagen rijdt nu nog rond en heeft almeer dan 500.000km
Dan 2 BMW'w 525TDS break gehad. De kilometerkostprijs van een LPG is echt de helft van de diesel. Daarbij is de gas zelfs stukken goedkoper dan in Nederland (land van het gas :shock: )
Nu rijdt ik gewoon op benzine. Als ik de kans heb een mooie en goede wagen te vinden op LPG krijgt die toch mijn interesse terug.
Enige nadeel is de actiradius , zeker als je richting Noord duitsland rijdt. Daar zijn de tankmogelijkheden erg minimaal tot nihil.

27 jun 2007 11:21

Chris, je hebt je verhaaltje lange tijd terug al es verteld hier op 't forum, laat ons die discussie niet overdoen...ondanks jouw goede ervaringen blijf ik anti-LPG. Het is een blijft een "alternatieve" brandstof en de motor is in eerste instantie uitgedacht om op benzine te draaien en haalt zo ook z'n beste rendement.

En als er LPG-Cayennes binnenkomen met problemen, dan zal dat wel waarschijnlijk aan die installatie liggen...en dat behoort in mijn ogen ook tot "de LPG"...wat de voordelen van LPG gas ook mogen zijn.

Dan hebben we het nog niet over de geur die steeds in deze auto's aanwezig is...ik krijg er hoofdpijn van :? (nog meer dan van de dure benzineprijs :lol: :wink: )

27 jun 2007 12:19

Gelijkaardig verhaal ivm dieselen, alleen voordelig bij hoge km per jaar.
Mijn broer heeft 80000 km in 6 jaar met zijn tdi en al wat kosten gehad wegens te weinig gebruik.
Maar ja, aan de pomp is het voordelig.

27 jun 2007 13:00

MichM3 schreef:Dan hebben we het nog niet over de geur die steeds in deze auto's aanwezig is...ik krijg er hoofdpijn van :? (nog meer dan van de dure benzineprijs :lol: :wink: )


Oeps :shock: , ik denk dat je dan toch echt een lek in de installatie had/hebt, want ik heb in geen van alle auto's die ik op lpg heb gereden en rijd een andere dan de normale geur. En ik heb al in de nodige >10 auto's met lpg gereden.

Alleen tijdens het aan en afkoppelen tijdens het tanken komt een wolk vrij die je inderdaad ruikt. Maar goed datzelfde heb je min of meer ook bij benzine, die ruik je ook goed door de dampvorming bij het tanken (PS, krijg ik dus hoofdpijn van en buikpijn als ik de literprijs zie :lol: ).

27 jun 2007 14:17

gast...het gaat hier over Cayennes...en ik dacht niet het merk Porsche van fabriek uit LPG inbouwt en ondersteunt zoals Saab.

Ten tweede, volgens "ik-weet-niet-welke-richtlijn-of-instatie-van-bovenaf" moeten motorvoertuigen kunnen rijden op benzine of diesel...LPG is en blijft een alternatieve brandstof die toevallig in de lagen landen erg populair is...in Duitsland en zeker Goot Brittannie is dat een ander paar mouwen...hét probleem voor LPG is dus niet enkel de schatkist (ben het op dat vlak met je eens), maar zeker ook de beschikbaarheid en het feit dat het steeds moet dienst doen als installatie naast de bestaande benzine-installatie => geen enkele wagen mag geleverd worden met enkel LPG installatie => alternatieve brandstof dus :wink:

27 jun 2007 14:35

Misschien juist OMDAT het niet overal te krijgen is en je dus nergens in panne kan vallan vanwege geen brandstof (wat in Duitsland zelfs een verkeersovertreding is en een boete oplevert) :idea:

27 jun 2007 15:52

die paar cent in vergelijkijng met Duitsland maakt ook niet uit.

27 jun 2007 16:05

ppp 356 schreef:De meeste schijnen vroegtijdig in de garage te belanden, is me verteld door een werknemer van Drogenbos.


Ik begin me zo langzamerhand af te vragen waar een Porschemotor nog wel tegen kan.

Veel 964's hebben behoorlijk olie gelekt of doen dat nog steeds, bij de 993's schijnt datzefde probleem de kop op te steken. De 3.4 loopt als het even tegen zit binnen 100K in de soep en een forummer trekt bij 170k z'n 3.2 blok open en komt tot de conclusie dat er nogal wat slijtage in zit.

Allemaal aan de Japanners?

27 jun 2007 16:14

Ja,helaas.
Was toen nog weleens een ritje waard,
gaan nu maar richting België.

27 jun 2007 16:27

vroeger idd was je blij als je voor je pa in DLD mocht gaan tanken, meteen stukje autobahn om de BMW goed uit te laten :wink:
nu scheelt het niks meer, zelfs de onbemande pompen hier in Nijmegen zijn nog voordeliger :!:
en uitlaten in DLD, daarvoor heb je toch de Porsche :!: :?:

27 jun 2007 16:33

Inderdaad , al een hele tijd is het in België goedkoper.
Voor een paar jaar tankte ik nog in Roemond en daarvoor in Duitsland daar het toen daar goedkoper was. Als het toch op mijn weg lag kon ik er beter even stoppen :wink:

Voorbeeldje van een tankstation hier in de buurt hier

Diesel 0,978€
Superplus 98 1,373€
Eurosuper 95 1,316
LPG 0,463€

27 jun 2007 18:23

'n gas busje :twisted: :lol: :wink:

Afbeelding

Re: Cayenne LPG?

07 aug 2007 17:59

Beltar schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met LPG-powered cayennes?

De Specialist is Van Coillie in Sint Martens Latem, die heeft er de meeste bollen!,...

Re: Cayenne LPG?

08 aug 2007 0:00

Guy De Wulf schreef:
Beltar schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met LPG-powered cayennes?

De Specialist is Van Coillie in Sint Martens Latem, die heeft er de meeste bollen!,...

thx
Plaats een reactie