Op verzoek, een kleine greep uit al de sleutel- pech momenten, maar vooral pech momenten..
Na vele goede jaguars gehad te hebben, was de laatste toch wel een 'kat in de zak'. Prachtige auto maar motorisch, kunnen we uiteindelijke concluderen, niet al te betrouwbaar.
De auto was 4 jaar in ons bezit, waarvan ruim anderhalf jaar bij een garage in Halfweg. Niet voor regulier onderhoud maar opeenhopende mankementen.
Aanleiding voor de reparaties, de auto stotterde tijdens het rijden bij een toerental van 3000rpm. Het vervangen van de ontsteking bleek het probleem niet op te lossen. Nader onderzoek was de volgende stap. Waarna de problemen, en de kosten, zich onmiddellijk opstapelden...
Na een volledige koprevisie en het reviseren van de kleppen, sloeg tijdens een testrit het noodlot toe. Bij 50 kilometer succesvol te hebben afgelegd, sloeg een klep dwars door het motorblok heen. Wederom de motor uitbouwen. Om verdere problemen te voorkomen werd besloten de motor naar Engeland te brengen om de motor een volledige revisie te laten ondergaan.
Door de drukte van de desbetreffende garage, werd het werk aan een ander persoon uitbesteed. Dit heeft het project niet bespoedigd, garage en de desbetreffende derde persoon, kregen onderling ruzie.
U zult begrijpen dat de ´engelse droomauto´ het veld heeft moeten ruimen. Een tussenperiode van ongeveer van een jaar zonder ´funcar´ begon het wederom te kriebelen...
Verder is er een menigmaal de hulp van de ANWB ingeroepen om de gebruikelijke problemen te verhelpen. Verder wil ik graag vermelden, dat het fijn is om een keer niet de olie van de oprit te hoeven verwijderen....
Verdere vragen of suggesties beantwoord/ ontvang ik graag,
Patrick
Laatst bijgewerkt door
Patrick993 op 09 jul 2007 23:39, in totaal 1 keer bewerkt.