Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Nieuw : Arend 2, zoekende naar een Porsche

17 okt 2007 1:21

Goedenavond,

Ik ben Arend ( Arend was al geregistreerd, dan ben ik maar Arend 2 8) ) , 25 jaar en hoop binnenkort voor het eerst Porsche eigenaar te worden.

De voorkeur gaat uit naar een 964 C4 coupe, waarbij ik voor mezelf precies weet wat ik wel en niet wil. Heb er geen haast mee, dus wacht op de juiste auto en t.z.t. de juiste uitkomst van een AKK.

Door een vriend van me werd ik gewezen op jullie forum wat ik nu enkele maanden volg, bij deze dus mijn eerste post.

Gr. Arend
Laatst bijgewerkt door Arend 2 op 17 okt 2007 18:12, in totaal 1 keer bewerkt.

17 okt 2007 3:27

Arend 2 schreef:Goedenavond,

waarbij ik voor mezelf precies weet wat ik wel en niet wil. Heb er geen haast mee, dus wacht op de juiste auto en t.z.t. de juiste uitkomst van een AKK.
Gr. Arend


Welkom Arend Twee....

De wijsheid van AKK en geduld hebben, heb je al.

Dus dan maar succes met je zoektocht.

En mocht je wat hulp kunnen gebruiken om een zoektocht te vergemakkelijken:

Klikkerdeklik :arrow: Porsche Occasion Sites

Gr.
Johannes

17 okt 2007 6:34

Welkom Arend en veel plezier en succes bij je zoektocht :!:

Maarre, waarom niet Arend 4 als je toch op zoek bent naar een C4? :wink:

17 okt 2007 7:35

welkom! wat zoek je dan (specificaties en voorkeuren)? ben benieuwd. iig goede smaak! 8)

17 okt 2007 7:57

Welkom Arend Toewee. Altijd leuk zo'n zoektocht. Wat is je budget?

17 okt 2007 11:06

Budget is variabel, hangt af van de opbrengst van mijn boot waar komende dagen wat mensen voor komen kijken ;)

Aanschafprijs tot ca 20k en wat ruimte houden voor onvoorziene uitgaven is het plan. Ik weet ook dat als je iets boven dat budget gaat zitten er meer keuze in goede auto's is, maar dan kom je al in de buurt van 993-budgetten ( pas met een 993 gereden waar ze 27 voor wilden hebben met 140.000 km, helaas inmiddels verkocht ) en dan zou ik liever een 993 hebben. Je moet ergens de lijn trekken, en dat is dus 20 geworden.

Wensen:

Zwart of zilver van kleur
Zwart, grijs of beige leer, afhankelijk van de kleur van de auto
max. 180.000 km
handgeschakeld
inclusief historie, boekje en matching numbers
geen omgebouwde 911, moet origineel 964 zijn

Voorkeur:
zonder schuifkanteldak ( persoonlijk, vind ik 'lelijk/minder fraai' van buiten en van binnen )
airco
airbags

Volgens mij is dit wat iedereen zoekt binnen dit budget, waardoor het niet simpel te vinden zal zijn.
Zoals gezegd moet ik eerst mn boot verkocht hebben en heb ik ook daarnaast geen haast met de aanschaf aangezien het geen auto voor dagelijks gebruik wordt.
Auto hoeft niet origineel Nederlands te zijn, ik kijk ook buiten de landsgrenzen rond. Als hij op Nederlands kenteken staat wil ik wel een auto die hier > 1 jaar is , zodat ik niet van een handelaar koop en er in ieder geval na import ook nog een keer een apk keuring en/of onderhoud is uitgevoerd.
Laatst bijgewerkt door Arend 2 op 17 okt 2007 18:13, in totaal 1 keer bewerkt.

17 okt 2007 16:14

Waarom C4 als ik vragen mag?


Mijn eerste Porsche was een 964 C2 en een collega had een C4. C4 voelt subjectief zwaar in vergelijking met een C2. Maar ieder z'n voorkeur.

17 okt 2007 16:31

Voor de tweede keer welkom, Arend. Succes met de zoektocht.

17 okt 2007 17:54

Zürich schreef:Waarom C4 als ik vragen mag?


Mijn eerste Porsche was een 964 C2 en een collega had een C4. C4 voelt subjectief zwaar in vergelijking met een C2. Maar ieder z'n voorkeur.


Eerlijk gezegd heb ik nog geen goed vergelijkingsmateriaal.
Recent heb ik enkele keren een Cayman S en een 996 Turbo S bestuurd, beide prima auto's waarbij het verschil tussen RWD en 4WD amper merkbaar is dankzij technieken als traction control en ESP.

Op een wat oudere en iets 'puurdere' 964 lijkt een C4 me meer compromis hebben tussen comfort, sportiviteit en veiligheid. Gezien de 30/70 verhouding in de aandrijving lijkt dit me nog steeds meer dan voldoende sportauto.

( Als er forumleden zijn bij wie ik de verschillen in de auto mag ondervinden, ik houd me aanbevolen 8) )

Ook gezien mijn auto historie waarbij ik tot nu toe zelf enkel voorwielaangedreven auto's in bezit gehad lijkt een C4 me een goede auto om mee te beginnen.

Ik sta wel open voor tips en suggesties natuurlijk, in het verleden dacht ik op voorhand wel vaker een voorkeur te hebben die dan na proefrijden in diverse uitvoeringen bijgesteld moest worden.

17 okt 2007 19:04

Welkom op het PF Arend. Ik denk echter dat een goede 964 met max 180k gelopen voor maximaal EUR20.000,- een redelijk onmogelijke zaak gaat worden :? Voor dat budget zou ik gaan kijken naar een goede 3.2 :idea: Houd ook rekening met het verzekeren van je auto en met (onvoorziene!) onderhoudskosten. Het blijven auto's van 20 jaar waar wel eens wat aan stuk gaat!
Ik wens je heel veel succes en pleizer met je zoektocht.

17 okt 2007 19:15

Dank je.
max 180 is een wens, geen eis.
Rond de 20 kan er ook boven zijn he ;)
En zoals gezegd, dat enkel voor de aanschaf, hou rekening met onvoorziene uitgaven.

Moet een 964 worden, en dan zie ik uiteindelijk wel wat het echt moet kosten. Tot nu toe lukt het me altijd aardig om voertuigen te kopen tegen een prijs onder de marktwaarde die gewoon goed zijn. Je ogen open houden, niet bang zijn om een paar keer voor niets te gaan kijken en mensen om je heen hebben die je kunnen tippen over dingen die te koop gaan komen wil ook helpen. Zal wel zien of het deze keer ook lukt.

17 okt 2007 19:17

dezijne is niet ouder dan 16 jaar hij wil d,r graag een met airbags :wink:

hey arend2 welkom gozerrrrr.

ik persoonlijk zou niet voor een c4 gaan is de eerste 4wd in z,n generatie,
maar als het goed is enje rijd beide voelje wat ik bedoel of hoorje wat ik bedoel :roll:
maar das allemaal persoonlijk hoor daar zal menig mening over verschillen :D
succes met je zoektocht :wink:

17 okt 2007 20:50

ik zou met jouw wensen en budget gewoon zoeken naar een goede, C2 of C4. Is niet je daily driver, dus koop de beste die je kan krijgen. C2 of C4 merk je 99% van de tijd toch niet. Heb zelf beide gehad en nooit een gevoel gehad dat de C4 'zwaarder' was. Een groot nadeel van een C4 - geen burnouts of donutjes mogelijk... :evil: :cry: :wink:

Ik heb bij mijn zoektocht gezegd dat als ik echt een goede tegenkwam het mij niet zou uitmaken of het een C2 of een C4 was, hoewel mijn voorkeur uitging naar een C2 (minder onderdelen, kan er minder aan kapot). Het werd uiteindelijk een C4 en heb er geen seconde over getwijfeld om hem daarom te laten staan. :idea:

17 okt 2007 21:41

Succes met je zoektocht. :idea:
Wat hier boven allemaal geschreven is kan ik alleen maar beamen heb ik verder niets aan toe te voegen. :lol:

18 okt 2007 10:03

Zou ook een mooie C4 niet laten staan, maar m'n voorkeur zou toch uitgaan naar een C2.

18 okt 2007 11:09

welkom en c2/c4, als 'ie maar goed is!
Plaats een reactie