Hallo iedereen, ik kom mij voorstellen op dit forum.
Ik ben Michael, 18 jaar en woon in Gelderland en ben sinds de zomer de eigenaar van een Chevrolet Impala CoupƩ uit 1976.
Huh wat doet hij hier dan zie ik jullie al denken.
Op het moment ben ik bezig mijn auto op te bouwen volgens de low rider traditie zoals in de jaren 70 populair was,
dat is dus in mijn geval een perfect gerestaureerde auto met veel modificaties. Waaronder een custom dak in lowrider termen een zogeheette "hollywood top".
De zogenaamde hollywood tops zijn gemaakt door het frame te verstevigen en vervolgens een stuk uit het dak te zagen. Al jaren is dit zo gedaan zonder enkele afsluit mogelijk heden. Dat is in die gevallen niet nodig omdat low riders nooit reden bij slecht weer.
Mijn doel is dus om zo een dak te maken maar anders dan alle anderen, graag wil deze wel afsluitbaar maken en zet ben nu bezig met een onderzoek hoe ik dat ga doen.
Ik vraag mij dus af hoe dat is gedaan met de Porsche,
als ik mij niet vergis hebben enkelen porsches vanuit o.a de jaren 80 een uitneembaar dak deel.
Kan iemand mij hier meer over vertellen, het mechanisme die dat mogelijk maakt, met mogelijk enkele close up foto's?
Mijn Project, Nog een lange weg te gaan maar de ombouw naar het luxere Caprice model is vrijwel gedaan.
Een Low Rider met het zogeheette "hollywood" top.
Lang verhaal maar ik hoop dat jullie mij een stapje verder kunnen helpen
Bij voorbaat dank,
Michael
Laatst bijgewerkt door
1976 op 21 jan 2008 20:01, in totaal 1 keer bewerkt.